Mój samochód: Citroen XM 2.1 td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel
Wersja:: ładna i tylko moja
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: Krzysztofogryzek1 Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 230 Skąd: Wąsosz / Dol-sląsk
Wysłany: 22 Październik 2011, 00:37 Płyn w chłodnicy ucieka tylko zimową pora
Witam !!!! Żonka moja ma Citroena C5 2001 r.2.0 hdi i już druga zima nas odwiedziła wspólnie z tym autkiem i jak co roku zimą ubywa płyn w chłodnicy ? komputer pokazuje mi ze jest mało płynu i dolewam sporo 400 do 600 gram potem znowu śmigam , i znowu to samo w zeszłym roku w sumie dolałem ponad 2 litry , w tym już się zaczęło znowu to samo .
Dodam że latem kropli nie dolałem a troszkę pojeździłem kilometrów - jakieś 3000 miesięcznie minimum i bez problemu .
Spotkał się ktoś z czymś takim ?
proszę o opinie wasze
Pozdrawiam Krzychu
_________________ Pozdrawiam wszystkich przyjaciół kochających cytrynki !!!!
Kiedyś był CX 2,5 td. turbo 2
teraz XM 2.1 td i C5 2.0 hdi
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Październik 2011, 16:07
Automach, Płyn do chłodnic ma dużą rozszerzalność cieplną. Jak wiadomo, w każdym aucie teraz jest stosowany układ zamknięty, ciśnieniowy. Latem mamy mniejsze różnice temperatur, a co za tym idzie, mniejsze różnice w objętości płynu. W tej chwili zaczynają się przymrozki i rano płyn jest w najmniejszej objętości i może być tak, że kontrolka wskaże, że jest go nawet zbyt mało. Może także po prostu błyskać podczas jazdy. Po rozgrzaniu jest go więcej i kontrolka nawet nie błyśnie. Po jakimś dłuższym czasie może go nawet ubywać na złączach bo guma jest rano twarda i może niezbyt dobrze uszczelniać. Różnice ciśnień są większe i większe parcie na wszystkie uszczelki i złączki w układzie wodnym. Im więcej go dolejesz - tym szybciej będzie go ubywać. To są tak minimalne nieszczelności układu, że nawet tego nie zauważysz bo płyn odparuje. Może w tym miejscu zostawać białawy nalot. Może to są nawet małe nieszczelności chłodnicy, które ciężko zlokalizować bo to jest kilka kropel po odpaleniu auta, które nim się pojawią - wyparują pod wpływem ciepła. Nie dolewaj nigdy dużo tego płynu, Ja wolę jak mi błyśnie na zimnym silniku a potem nie błyska. Wiem wtedy, że mam go pod kontrolą a kontrolki i czujniki działają Jeżeli to są ubytki w granicach 1 do 2l na całą zimę a latem nie ma tego zjawiska to nie ma co się tym przejmować. Jak coś padnie to będzie sikać na dobre
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen XM 2.1 td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel
Wersja:: ładna i tylko moja
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: Krzysztofogryzek1 Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 230 Skąd: Wąsosz / Dol-sląsk
Wysłany: 22 Październik 2011, 16:52
Na razie zostawię i będę obserwował co się będzie dalej działo kapania i wycieków nie znalazłem wiec może się po prostu utlenia i znika , a jak już będę miał gdzie postawić to go dokładnie sprawdzę
Pozdrawiam Krzychu
_________________ Pozdrawiam wszystkich przyjaciół kochających cytrynki !!!!
Kiedyś był CX 2,5 td. turbo 2
teraz XM 2.1 td i C5 2.0 hdi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum