Posiadam samochód Citroen ZX 1.9 TDI, 1996 rok, 90KM. Mam w nim problemy z paskiem napędzającym alternator, wspomaganie i klimatyzację. W tamtym roku, w okolicach kwietnia był on wymieniany na nowy. Ostatnio, po przejechaniu ok. 2000km od tej awarii, znów strasznie mi go poszarpało i po raz kolejny jestem zmuszony do kupna nowego.Słyszałem, że przyczyną tak częstego zużywania się paska może być rolka napinacza. Dodam, że zaraz po zapaleniu auta słychać piszczenie, które ustaje gdy silnik się zagrzeje.
W związku z tym kieruje do was pytanie - czy trudno jest samemu wymienić tą rolkę? Jak z dojściem tam, da rady samemu czy najlepiej pojechać z tym do warsztatu?
Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.
kolega ma silnik z VW ??? / swoje 3 grosze dodał: robert
Mój samochód: Citroen XM 2.1 td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel
Wersja:: ładna i tylko moja
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: Krzysztofogryzek1 Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 230 Skąd: Wąsosz / Dol-sląsk
Wysłany: 21 Listopad 2011, 19:22
Ja przypuszczam ze był za mocno albo za słabo naciągnięty pasek , a żaden pasek tego nie wytrzyma na długo , jak będzie za mocno naciągnięty wtedy obciążenie idzie na łożysko i wtedy może one piszczeć , a jak za słabo to pasek piszczy na rolce bo się ślizga po odpaleniu auta i wymianie paska , przyglądnij się czy rolki równo pracują ale sądzę że tak rolkę wymienia się łatwo ale nie sądzę byś musiał ją wymieniać
Pozdrawiam Krzychu
_________________ Pozdrawiam wszystkich przyjaciół kochających cytrynki !!!!
Kiedyś był CX 2,5 td. turbo 2
teraz XM 2.1 td i C5 2.0 hdi
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 21 Listopad 2011, 20:57
Jeżeli piszczy pasek, to pewnie jest zbyt słabo naciągnięty. W przypadku zbyt dużego naciągnięcia - wyje rolka. gggfunk, Sprawdź czy rolka napinacza lub alternator nie ma czasem zatartych lub zacinających się łożysk. Wszystko musi chodzić przy delikatnym wprawieniu w ruch.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum