Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning nagrzewnicy na zimę
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
  Wysłany: 12 Listopad 2008, 17:44   Tuning nagrzewnicy na zimę

Poniżej załączam zdjęcia z etapów naprawy. Myślę, że komuś to będzie pomocne a jak się już wyciągnie tą nagrzewnicę, to naprawa jej jest chyba tak samo łatwa lub łatwiejsza od demontażu jej z samochodu.
I tak:

A) Widok nagrzewnicy po zdjęciu osłony tunelu. Na dole widać cieknący płyn chłodniczy.:



Bardzo słabo widoczny, mokry naciek na obudowie nagrzewnicy



B) Objawy przecieków w samochodzie.

Widok z bliska przyczyny naszych kłopotów (nic dziwnego, że ubywało płynu a zlokalizowanie ubytków pod samochodem nie było możliwe):




Widok cieknącej nagrzewnicy



C) Widok po zdjęciu plastikowego dekla z naszej nagrzewnicy: Nic dziwnego, że w samochodzie marznęliśmy, gdyż tylko 3 środkowymi kanalikami przepływał płyn.

Nieźle zapchane kanały



D) Po umyciu i próbie przepchania (nieudanej zresztą bo dopiero po wyciągnięciu sprężynek to się udało)


Nagrzewnica po płukaniu kanałów pod ciśnieniem.



E) Widok sprężyn po demontażu z nagrzewnicy (one powodują zawirowania płynu i osadzanie się kamienia)

Sprężynki z kanałów

F)Widok po oczyszczeniu ze stwardniałej gumowej uszczelki


Widok po zeskrobaniu stwardniałej, gumowej uszczelki.

G) To co zostało z uszczelki

Wydłubana uszczelka

H) Uszczelnienie silikonem wytrzymującym 300 st Celsiusza


Widok po nałożeniu silikony wysokotemperaturowego (300st. C)

I) A teraz możemy się cieszyć super nagrzewnicą, która wytrzyma dłużej niż oryginalna, która to wytrzymała 13 lat


Po naprawie

Z tymi za 80zł na Allegro to nigdy nie wiadomo, lepiej myślę, że taka to jest pancerna bo ma silikon a nie gumę. Dodatkowym atutem jest to, że lepiej grzeje od oryginalnej i nie zapycha się kamieniem.
Muszę wam dodać, że chyba bez tych sprężynek to tak odbiera ciepło z silnika, że jak dmuchawę dam na maxa i ustawię na 30 st. to silnik z ledwością po dłuższej jeździe ma 70st. a na postoju to 60 jest trudno uzyskać. Grzeje za to począwszy od 50st na silniku. Gdybym wiedział , że tak łatwo się ją wyciąga z samochodu to bym nie marzł tej zimy...

;-)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Listopad 2008, 11:29   

Dzwonił właśnie do mnie baksowaty w tej sprawie bo też mu nie grzeje jak zaczęły się chłody. No i w dodatku ma tłustą szybę i mokry dywanik od strony pasażera, co potwierdza dodatkowo nieszczelność nagrzewnicy. Może napisze czy sobie poradził... 8-)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
ANETA.
ANETA


Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: ON
Wersja:: automat
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 156
Skąd: SZ. G.
Wysłany: 29 Listopad 2008, 17:14   

Jeśli o mnie chodzi to ja tego sama nie zrobię musiałabym przyjechać do robsona aby mi tak ładnie zrobił jak sobie :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam Aneta.S :P
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Listopad 2008, 17:17   

A co, nie grzeje ci?!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
ANETA.
ANETA


Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: ON
Wersja:: automat
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 156
Skąd: SZ. G.
Wysłany: 29 Listopad 2008, 17:19   

grzać grzeje ale mogła by lepiej :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam Aneta.S :P
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Listopad 2008, 17:22   

Jak jest silnik nagrzany to na pewno grzeje wystarczająco!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
ANETA.
ANETA


Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: ON
Wersja:: automat
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 156
Skąd: SZ. G.
Wysłany: 29 Listopad 2008, 17:24   

bo ja wiem teraz jak były te przymrozki to długo musiałam czekać aż mi szyba się odmrozi od tego lodu

_________________
Pozdrawiam Aneta.S :P
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Listopad 2008, 17:25   

A co? Myślałaś że 5 minut?! Przecież najpierw musi nagrzać się silnik. A on nie mało waży....

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
ANETA.
ANETA


Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: ON
Wersja:: automat
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 156
Skąd: SZ. G.
Wysłany: 29 Listopad 2008, 17:26   

no tak ....

_________________
Pozdrawiam Aneta.S :P
 
 
baksowaty
Mechanik
baksowaty



Mój samochód: citroen c-crosser
Poj. silnika (cm3): 2,2
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 149
Skąd: wrocław
Wysłany: 10 Czerwiec 2009, 16:45   

Witam moja nagrzewnica jest już także po tuningu,naprawa jej okazała się bardzo prosta i tania.

_________________
baksowaty
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Czerwiec 2009, 18:47   

baksowaty napisał/a:
Witam moja nagrzewnica jest już także po tuningu,naprawa jej okazała się bardzo prosta i tania.

A trwałość jej na pewno jest kilkukrotnie większa niż na zwykłej gumie :)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Listopad 2009, 11:32   

W sumie to już praktycznie zamknięty temat, ale pomyślałem sobie, że jakby ktoś jeszcze kiedyś planował "wskrzeszać" swoją nagrzewnicę to może skorzysta z tej rady i jednak pozostawi te spiralki powodujące zawirowania cieczy (przecież po coś producenci je stosują), a z osadzaniem się kamienia można sobie poradzić stosując dobre płyny chłodnicze :)

Nie wchodząc w szczegóły nagrzewnica bez spiralek dużo gorzej odbiera ciepło od nagrzewnicy ze spiralką, co jest oczywiście spójne z prawami fizyki :)

Teoria oczywiście została przeze mnie przetestowana podczas przeróbki ciągniczka ogrodniczego rodziców w którym zastosowałem silnik 1.0D a w roli chłodnicy użyłem pojedynczej nagrzewnicy (po zamontowaniu tego silnika nie było już miejsca na normalną chłodnicę). Efekt był taki, że nagrzewnica bez spiralek czasami (przy dużych obciążeniach) nie nadążała z odbiorem ciepła i silnik potrafił się zagotować, natomiast po założeniu spiralek było już OK.

 
 
Mr.Drill
Soldier


Mój samochód: CITROEN BX
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: 14RE
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 61
Skąd: West Mazury Republic
Wysłany: 5 Listopad 2011, 11:40   

Poza tym, se spiralkami nie ma tak gwałtownych różnic w temperaturach, choćby z kratek nawiewu... Ja też to kiedyś przerabiałem, u brata, w Lagunie... Po wyjęciu spiral, po pierwsze - nagrzewnica była głośna... Płyn przepływał bulgocząc jak w ruskiej pralce, a po drugie - nawet najmniejszy ruch pokrętłem nawiewu powodował duże różnice temperatury powietrza. O ile na krótkich trasach to nie było uciążliwe, bo i tak zależy nam na szybkim ogrzaniu/schłodzeniu wnętrza, to już na długich trasach korygowanie temperatury nawiewu było uciążliwe i trochę losowe...
Wiem, że odkopałem "suchara", ale może i ta mała podpowiedź się komuś przyda i da do myślenia... Zwłaszcza przed zimą. :-)

 
 
cytrus

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 181
Skąd: Otwock
Wysłany: 22 Listopad 2011, 18:58   

Przeciekała mi chłodnica i jak ją rozebrałem to widok okazał się zupełnie taki sam jak nagrzewnica Robsona w pierwszym poście, teraz pytanie jak przeprowadzę taką samą operację z wydłubaniem starej gumy dokładnym porządnym odtłuszczeniu i oszuszeniu to jak posmaruję silikonem to nie będzie ciekło? w chłodnicy zda to egzamin??

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Listopad 2011, 17:02   

cytrus, Powinno to zdać egzamin. Musisz wszystko tylko dokładnie i skrupulatnie zrobić jak na leży. Każdy błąd będzie cię kosztował ponowny demontaż pokryw i chłodnicy. Ja zanim zamontowałem nagrzewnicę do auta to sprawdziłem ją pd ciśnieniem. W?ystarczy do tego celu pompka z manometrem. Zaślepiasz jakimś korkiem jedną stronę a w drugą pompujesz ciśnienie. Wystarczy do tego celu np. korek do butli z winem i wentyl. Pamiętaj aby nie pompować ciśnienia większego jak 1 - 1,5atm.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA