tomasz102
Mój samochód: Citroe Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 83 Skąd: Świebodzice
Wysłany: 24 Listopad 2011, 22:58 2.1td prawdopodobnie pompa
Witam.
Mam problem z moim autem.
Silnik niezależnie od temperatury co chwile bardzo szarpie na wolnych obrotach i przy tym bardzo kopci na biało, przy przyśpieszaniu czasem słychać jak pompa wysokociśnieniowa by pracowała na sucho.
Pierwsza diagnoza to zapowietrzający się układ paliwowy, w węzykach są bańki 1/3mm, ale prawdopodomnie to nie to.
Przewody pod maską powymieniałem, wszędzie obejmy, wywalone kolanka, itd.
Dzisiaj Xantia byłą u znajomego mechanika i wyrok na 99% pompa (Lucas Epic III), faktem jest, że podcieka i prawdopodobnie tam zaciąga lewe powietrze.
Poprzedni właściciel niby ją regenerował niedawno i albo jest tak wyruchana, że zasugerowano mu pogonienie auta do "żyda", lub ktoś spartolił robotę albo koleś kłamał.
Jedyny zakład w okolicy który robi te pompy jest w Sobótce, ale za wymianę uszczelniaczy krzyczą 800zł i trzeba czekać miesiąc bo tyle roboty mają (sama naprawa 1 dzien).
Czy jest sens zabierać się do tego samemu? Nie mam doświadczenia z pompami, ale jestem w miarę ogarnięty technicznie.
Jeżeli macie jakieś sugestie, infromacjie o zestawach naprawczych, schematy, a może ruszać tylko tam gdzie cieknie a nie całość, linki do jakiś konkretnych tematów to bym bardzo prosił o pomoc bo patyka wywalić na pompę to lipa.
Mój samochód: Citroen XM 2.1 td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel
Wersja:: ładna i tylko moja
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: Krzysztofogryzek1 Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 230 Skąd: Wąsosz / Dol-sląsk
Wysłany: 24 Listopad 2011, 23:18
Witaj !!!!
powietrze w wężach powinno być usunięte , prawidłowo nie idzie tam powietrze
Co do uszczelnienia pompy jak masz trochę pojęcia to dasz rade ,
Teraz na szybko znalazłem coś co ci się przyda w tej akcji , co prawda inne auto ale pompa to pompa , dodam ze ja wolę zawsze zamiast dać komuś do roboty to za tą kasę kupić se to co potrzebne do pracy
Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999 Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Gru 2009 Posty: 396 Skąd: Opole
Wysłany: 25 Listopad 2011, 00:16
Miałem podobne problemy z epikiem. Walczyłem z nim 5 miesięcy. Te same miałem objawy gdy temperatura spadła poniżej 5 stopni. Sprawa jest następująca masz 3 wyjścia
1 to naprawa w serwisie niestety są 3 stoły pobiernicze w Polsce. Warszawa Gdańsk i Poznań adresy musiał bym gdzieś wygrzebać lecz po 1 telefonie zrezygnujesz naprawa epicka w moim przypadku MK II 3,200zł nowa 5,200zł.
Masz jeszcze 2 wyjście pobujać się do Rzeszowa tam epika mi zrobili za 600zł i hula do dziś i mam gwarancje roczną lub wysłać do nich. Choć do 2 opcji mam mieszane uczucia
3 wyjście skontaktuj się z Baksowatym znajdziesz łatwo jest na forum. Ostatnio z nim pogaworzyłem jak był przy końcówce roboty przy wywalaniu epika z xantii i zastępowania boschem. od 2 reki wiem że się operacja udała i właściciel się cieszy autkiem.
Powodzenia.
tomasz102
Mój samochód: Citroe Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 83 Skąd: Świebodzice
Wysłany: 25 Listopad 2011, 08:50
Dzięki Panowie za pomoc i materiały.
Jeżeli nawet takie banieczki są niepożądane to odetnę układ paliwowy i zrobię bezpośrednio jakiś zbiorniczek do pompy i zobaczymy.
Jeżeli nic to nie pomoże, najpierw "załatam wyciek" a dalej zobaczę.
tomasz102
Mój samochód: Citroe Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 83 Skąd: Świebodzice
Wysłany: 25 Listopad 2011, 09:44
A jeszcze jedno, macie może namiary gdzie kupic zestaw naprawczy do tej pompy, albo oznaczenia pompy R0 cos tam, bo babka nie może stwierdzić czy mają taki zestaw.
wklep sobie zestaw naprawczy do pompy lucas na google i wywali ci masę linków .
nie jestem pewien na sto % ale chyba w Focie mają tez i tam powinno być taniej , niestety na razie nie jestem w stanie tego sprawdzić popatrz na http://www.fota.pl/
albo zadzwoń do nich to oni ci poszukają
Pozdrawiam Krzychu
_________________ Pozdrawiam wszystkich przyjaciół kochających cytrynki !!!!
Kiedyś był CX 2,5 td. turbo 2
teraz XM 2.1 td i C5 2.0 hdi
tomasz102
Mój samochód: Citroe Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 83 Skąd: Świebodzice
Wysłany: 25 Listopad 2011, 14:52
wiem że jest tego troche ale czy to to samo co do meska albo forda?
Mój samochód: Citroen XM 2.1 td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel
Wersja:: ładna i tylko moja
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: Krzysztofogryzek1 Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 230 Skąd: Wąsosz / Dol-sląsk
Wysłany: 26 Listopad 2011, 00:29
Najważniejszy jest typ czy numer pompy ,wiele aut miało mocowaną te sama pompę , różniły się tylko mocowaniem i wielkością koła , na pewno masz na pompie tabliczkę znamionowa i według tego musisz szukać
Pozdrawiam Krzychu
_________________ Pozdrawiam wszystkich przyjaciół kochających cytrynki !!!!
Kiedyś był CX 2,5 td. turbo 2
teraz XM 2.1 td i C5 2.0 hdi
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 26 Listopad 2011, 00:40
tomasz102, Jak by kolega użył wyszukiwarki to by znalazł temat, który już był przerabiany: KLIK
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum