Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z LPG
Autor Wiadomość
Mariotruck

Mój samochód: Xantia 1.8 8V 99'
Poj. silnika (cm3): 1751
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 99
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 46
Skąd: Będzin
Wysłany: 5 Grudzień 2011, 18:14   Problem z LPG

Problem pojawia się w aucie mojego brata (ja nie mam gazu) tj:. Lagunie 94' 1.8 8v.
Z tego co wiem to gaz powinien się w nim przełączać albo od 2tyś obr(tak było w lecie!) albo po osiągnięciu odpowiedniej temperatury płynu.

- nie przełącza się nawet po osiągnięciu normalnej temperatury (ok 90 st), a po ręcznym przełączeniu prawie natychmiast wraca na Pb!

- jeśli się go za wcześnie przełączy to potem już w ogóle nie przeskakuje na LPG!

Macie jakieś pomysły?

W lecie były wymieniane membrany w parowniku (Lavatto ? jeśli się nie mylę ).
Będę wdzięczny jeśli coś podpowiecie:) Pozdrawiam :)

 
 
cytrus

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 181
Skąd: Otwock
Wysłany: 5 Grudzień 2011, 21:30   

Myślę że problem tkwi w centralce od gazu (przełączniku) po prostu ją wymień.
jeśli masz taką to jest groszowa sprawa.
W tej centralce jest mała plastikowa śrubka obracając ją ustawiasz sobie moment kiedy ma przełączyć się z paliwa na gaz (obroty silnika)



2w.jpg
Plik ściągnięto 178 raz(y) 44,02 KB

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 5 Grudzień 2011, 22:17   

cytrus napisał/a:
W tej centralce jest mała plastikowa śrubka obracając ją ustawiasz sobie moment kiedy ma przełączyć się z paliwa na gaz (obroty silnika)


Nie do końca, jeżeli jest to sekwencja - to steruję nią tylko komp gazu. Tam jest wszystko zapisane temperatura przejścia i ewentualne obroty.

Mariotruck, Coś było ostatnio robione przy tej instalacji? Po wymianie membran chodził dobrze?

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Mariotruck

Mój samochód: Xantia 1.8 8V 99'
Poj. silnika (cm3): 1751
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 99
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 46
Skąd: Będzin
Wysłany: 6 Grudzień 2011, 18:10   

Jacoll, po wymianie membran w lecie było ok, nawet niedużo palił. Teraz mu się coś porypało:( Ja niestety się na gazie nie znam i nie mogę mu za bardzo pomóc dlatego wrzuciłem temat tutaj. I stara nie jest bo chyba z 2008r. A membrany wymieniał bo mu uciekała woda z parownika.
A jeśli chodzi o przełącznik to on nie ma klawisza (?) tylko taki przycisk jak kiedyś miały telefony (gumowy przycisk ?) . Mam nadzieję że wiecie o co chodzi :oops:

Sorki jeśli będę z opóźnieniem odpowiadał ale długo pracuję i nie zawsze co dzień jestem na kompie. A w pracy na telefonie coś ostatnio słabo mi net chodzi i ciężko mi się zalogować. W każdym razie dzięki za zainteresowanie i proszę dalej o pomysły. Podpowiedzi przekażę bratu a potem napiszę co pomogło :) Pozdrawiam

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 6 Grudzień 2011, 19:30   

Mariotruck, Sprawdźcie filtry gazu - faza ciekła i faza lotna. Najlepiej wymieńcie na nowe (koszt mały - ja płaciłem coś koło 20 za obydwa z przesyłką). Byc może się zafajdały i nie ma odpowiedniego przepływu gazu. Największą rolę odgrywa tu filtr fazy ciekłej.
Jeżeli filtry są ok, to możliwe że wysiadł czujnik temperatury parownika. Daje on sygnał do przełączenia na lpg. ;-)
Jak możesz, to zorientuj się jaka to instalka (sekwencja?, producent?). Na pewno wtedy będzie łatwiej coś wymyślić i poszukać.
Sprawdźcie jeszcze bezpiecznik instalacji (powinien byc przy sterowniku lub w pobliżu aku).

Najlepiej podpiąć autko pod kompa i zdiagnozować usterkę, bo tak to możemy wymieniać wszystko po kolei. :-/

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Mariotruck

Mój samochód: Xantia 1.8 8V 99'
Poj. silnika (cm3): 1751
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 99
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 46
Skąd: Będzin
Wysłany: 6 Grudzień 2011, 19:35   

Oki, posprawdzamy filtry. O bezpieczniku nie wiedziałem, sprawdzimy. Jak coś dam znać jak poszło. Dzięki Jacoll, :)

_________________
 
 
tomasz102

Mój samochód: Citroe Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 83
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 7 Grudzień 2011, 15:51   

Jak dla mnie sprawa elenktyczna. Zobacz przekaźniki/elektrozawory. A jak nie to to pewnie coś z kompem.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA