Wysłany: 30 Listopad 2008, 14:06 C5 - pierwsze wrażenia z jazdy najnowszą wersją
Najnowsze dziecko Citroena prezentuje się bardzo atrakcyjnie, ale paradoksalnie nie wygląd jest tu najważniejszy. Co w takim razie? Przede wszystkim jakość wykonania, zarówno jeżeli chodzi o spasowanie poszczególnych elementów nadwozia, jak i wnętrza, a więc także dobór materiałów, miękkich i przyjemnych w dotyku.
Żegnamy liftbacka
Nowy C5 jest już pełnoprawnym sedanem, jego foremny i ustawny bagażnik ma pojemność 439 l (w przypadku kombi jest to 505 l). Ilość miejsca w kabinie (jej znakiem firmowym jest kierownica z nieruchomym rdzeniem) jest więcej niż wystarczająca m.in. dlatego, że rozstaw osi (w stosunku do poprzednika) zwiększono o 6,5 cm. Jedynie osoby zajmujące tylną kanapę, mierzące powyżej 185 cm mogą narzekać na deficyt wolnej przestrzeni tuż nad głową - to wina nisko opadającej linii dachu.
Klasa sama w sobie
Styl wnętrza jest bardzo wyrafinowany, a harmonię, jaką tworzą poszczególne kolory naprawdę nietrudno dostrzec. Po raz kolejny Francuzi pokazują, że szeroko rozumiany design i estetykę mają opanowane na najwyższym, światowym poziomie.
Duże wrażenie robi niski poziom hałasu podczas jazdy, zresztą dbałość o odpowiednią akustykę przyświecała konstruktorom od samego początku tworzenia auta. Wielowarstwowe szyby i uszczelki, przegrody z materiałów dźwiękochłonnych, a nawet opony stworzone we współpracy z firmą Michelin - wszystko to przyczynia się do zwiększenia komfortu akustycznego wewnątrz kabiny.
Na uwagę zasługują ponadto świetne, bardzo wygodne fotele z masażem oraz możliwością regulacji kąta nachylenia nie tylko dolnej, ale także górnej części oparcia. Na takie udogodnienie mogli do tej pory liczyć jedynie nabywcy aut klasy luksusowej, np. BMW serii 7 czy Mercedesa klasy S.
Okazuje się ponadto, że nie tylko nobliwe niemieckie marki potrafią zachwycić jakością skórzanej tapicerki - najwyższa wersja wyposażeniowa C5-ki również czyni to z łatwością, dumnie prezentując doskonałej jakości, gładką skórę, którą pokryta może zostać nawet deska rozdzielcza auta.
Dwa bieguny
Najprzyjemniej podróżowało
się oczywiście wersją wyposażoną w 2,7-litrowego, sześciocylindrowego turbodiesla (155 400 zł). Moment obrotowy o wartości 440 Nm oraz 208 KM mocy, wespół z montowaną seryjnie, 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów, przyczyniają się do płynnej, relaksującej jazdy. Samochód
w tej specyfikacji występuje z hydropneumatycznym zawieszeniem Hydractive III+, które doskonale tłumi nierówności nawierzchni.
Niektóre z elementów układu jezdnego zostały przejęte wprost z flagowego C6, co pasażerom wychodzi zdecydowanie na dobre. W rezultacie komfort jazdy nowym C5 jest znacznie wyższy niż w przypadku poprzednika i to nawet przy ogumieniu w rozmiarze 245/45 R18.
Przesiadka do podstawowej odmiany, napędzanej 1,8-litrowym "benzynowcem" o mocy 127 KM to wrażenia nieco innego rodzaju. Przede wszystkim brak hydropneumatyki, a zamiast niej, zwykłe tradycyjne zawieszenie. Owszem, komfort pozostaje, choć to już naturalnie "nie to". Nowy C5 jest dużym i ciężkim autem, dlatego - powiedzmy wprost - silnik 1.8 16V nie wydaje się godny polecenia. Przy wyższych obrotach potrafi nieprzyjemnie hałasować, a w tzw. trasie będzie doskwierać brak szóstego przełożenia. Niestety, dwulitrowy, 143-konny wariant nie jest pod tym względem wcale lepszy, chociaż w tym wypadku można zamówić 4-stopniowy "automat".
Diesle górą
Trzeba powiedzieć jasno - nowy Citroen C5 został jakby stworzony do napędzania jednostkami wysokoprężnymi. Seria silników HDi ma znacznie więcej zalet niż wad, dlatego też będą znakomitym wyborem. Tak naprawdę najlepiej sprawdza się tu wariant 2.0 HDi o mocy 138 KM, który stanowi po prostu bardzo rozsądne optimum i będzie zapewne najchętniej wybierany. Jego ceny rozpoczynają się od 95 900 zł za odmianę Attraction, chociaż korzystniej jest dopłacić 6000 zł i zdecydować się na wersję Dynamique. Dopiero ta ostatnia posiada 17-calowe alufelgi, pozwoli też wybrać dodatki z długiej listy płatnych opcji.
Na uwagę zasługuje przede wszystkim pakiet biznesowy, wyceniony na 5890 zł. W jego skład wchodzą bi-ksenonowe reflektory kierunkowe, podgrzewane przednie fotele (kierowcy z funkcją masażu) oraz skórzano-materiałowa tapicerka. Mile widziane w tej klasie aut wspomaganie parkowania (przód+tył) uszczupli nasz portfel o 2690 zł, z kolei lakier metalizowany kosztuje równe 2000 zł. Jak więc widać, na "podstawie" się nie skończy, choć - miejmy nadzieję - polityka firmy dbającej o doskonale znane wszystkim akcje promocyjne i rabatowe, znajdzie swoje odzwierciedlenie także w przypadku nowej C5-ki.
To jak będzie?
Jakby dla kontrastu, przyznać jednak trzeba, że już seryjnie ten Citroen zostaje wyposażony nader szczodrze. Podstawowa w cenniku wersja Attraction, napędzana wspomnianym wyżej benzynowym silnikiem 1.8 16V kosztuje 79 900 zł. Za tą sumę otrzymamy m.in. automatyczną klimatyzację, kontrolę trakcji, 7 poduszek powietrznych, reflektory halogenowe z doświetlaniem zakrętów, radio z MP3 i 6 głośnikami, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka oraz światła do jazdy dziennej.
citroen_c5_pierwsza_jazda_2008_17.jpg
Plik ściągnięto 35 raz(y) 183,86 KB
citroen_c5_pierwsza_jazda_2008_16.jpg
Plik ściągnięto 35 raz(y) 214,51 KB
citroen_c5_pierwsza_jazda_2008_15.jpg
Plik ściągnięto 37 raz(y) 165,11 KB
citroen_c5_pierwsza_jazda_2008_14.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 147,02 KB
citroen_c5_pierwsza_jazda_2008_13.jpg
Plik ściągnięto 37 raz(y) 235,5 KB
citroen_c5_pierwsza_jazda_2008_12.jpg
Plik ściągnięto 44 raz(y) 189,39 KB
citroen_c5_pierwsza_jazda_2008_10.jpg
Plik ściągnięto 45 raz(y) 92,13 KB
citroen_c5_pierwsza_jazda_2008_09.jpg
Plik ściągnięto 41 raz(y) 128,17 KB
citroen_c5_pierwsza_jazda_2008_08.jpg
Plik ściągnięto 38 raz(y) 145,42 KB
citroen_c5_pierwsza_jazda_2008_07.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 149,92 KB
citroen_c5_pierwsza_jazda_2008_06.jpg
Plik ściągnięto 40 raz(y) 211,39 KB
citroen_c5_pierwsza_jazda_2008_05.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 185,72 KB
citroen_c5_pierwsza_jazda_2008_04.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 186,57 KB
citroen_c5_pierwsza_jazda_2008_03.jpg
Plik ściągnięto 40 raz(y) 203,11 KB
citroen_c5_pierwsza_jazda_2008_02.jpg
Plik ściągnięto 35 raz(y) 164,65 KB
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie mam takiego samochodu a co dopiero takiej chałupy
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
pianka [Usunięty]
Wysłany: 8 Styczeń 2009, 01:52
wcale nie zazdroszczę tym ludziom co mają takie samochody czy takie domy ja cieszę się to co mam i z czym czuję się najlepiej.
Jak bym miał taki pałac i kilka nowych citroenów to
US nic by mi nie zrobił Ale jak bym ukradł bochenek chleba to na pewno by mnie zamknęłi!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum