W testach Euro NCAP Citroen C3 osiągnął bardzo dobre rezultaty. Po zderzeniu czołowym jego konstrukcja została dobrze zachowana, a kabina uległa tylko niewielkim odkształceniom. Ponadto pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne bardzo dobrze spełniły swoje zadanie, chroniąc przednich pasażerów przed uszkodzeniami klatki piersiowej. C3 zadowalająco chroni ich również przed uderzeniem z boku, jednak dostępne opcjonalnie kurtyny ochraniające głowę dodatkowo znacznie zmniejszyłyby ryzyko obrażeń. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo dzieci, to C3 osiągnął nierówne wyniki. Piesi mają zapewnioną lepszą ochronę niż w przypadku innych samochodów z tej grupy.
Zderzenie przednie
System pasów i poduszek powietrznych zapewnia dobry poziom bezpieczeństwa. Podczas zderzenia zarejestrowano małą siłę uderzenia w klatkę piersiową kierowcy i pasażera z przodu. Aczkolwiek, jak w każdym małym samochodzie, również w C3 trudno było zapewnić wystarczająco dużo miejsca na kolana, aby chronić kierowcę. W C3 kolumna kierownicy stanowi zagrożenie dla okolic kolan. Poza tym nie są one narażone na inne niebezpieczeństwa. Z tyłu na środkowym miejscu umieszczono trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, co daje dużo lepszą ochronę niż pasy biodrowe.
Zderzenie boczne
C3 zapewnia wystarczającą ochronę przy zderzeniu bocznym. Jednakże tył głowy kierowcy uderzył w słupek drzwiowy. Jego klatka piersiowa zderzyła się z boczną częścią siedzenia i poduszką powietrzną, podczas gdy brzuch uderzył w panel drzwiowy poniżej podłokietnika.
Bezpieczeństwo dziecka
C3 posiada możliwość wyłączenia przedniej poduszki powietrznej pasażera, gdy fotelik jest zamocowany na przednim fotelu tyłem do kierunku jazdy. Obrazek i napis na naklejce umieszczonej na desce rozdzielczej wyjaśnia, jak tego używać, ale zawiera zbyt mało ostrzeżeń przed umieszczaniem dziecka tyłem do kierunku jazdy naprzeciw aktywnej poduszki powietrznej. W testach trzyletnie dziecko siedziało przodem do kierunku jazdy, natomiast 18-miesięczne, w foteliku tego samego typu, tyłem do kierunku jazdy. Niestety głowa trzylatka nie była dobrze chroniona w żadnym z testów, za to półtoraroczne dziecko było chronione w obu.
Bezpieczeństwo pieszych
Citroen podjął wysiłki w modelu C3 w celu ochrony pieszych. Amortyzacja przedniej szyby pomogła mu otrzymać dwie gwiazdki.
ZDERZENIE PRZEDNIE - GŁOWA
Kontakt kierowcy z poduszką powietrzną stabilny
Kontakt pasażera z poduszką powietrzną stabilny
Przemieszczenie kierownicy do tyłu 6 mm
Przemieszczenie kierownicy do góry 22 mm
Przemieszczenie boczne 15 mm, w lewo
ZDERZENIE PRZEDNIE - KLATKA PIERSIOWA
Kontakt z kierownicą nie nastąpił
Przemieszczenie słupka przedniej szyby 36 mm
Integralność wnętrza samochodu stabilna
ZDERZENIE PRZEDNIE - GÓRNE CZĘŚCI NÓG, KOLANA I MIEDNICA
Występowanie twardych elementów konstrukcji kolumna kierownicy, metalowy wspornik deski rozdzielczej
Kontakt elementów konstrukcyjnych z kolanami kolumna kierownicy, metalowy wspornik deski rozdzielczej
ZDERZENIE PRZEDNIE - DOLNE CZĘŚCI NÓG
Przemieszczenie pedałów do góry pedał gazu, 35 mm
ZDERZENIE PRZEDNIE - STOPY I KOSTKI
Przemieszczenie pedałów do tyłu hamulec, 76 mm
Zniekształcenie przestrzeni na stopy nie nastąpiło
ZDERZENIE PRZEDNIE - OCHRONA DZIECI
Wykorzystanie fotelika Uniwersalne Kiddy Reboard marki Citroen i charakterystyczne dla pojazdu ISOFIX
Wyłącznik poduszki powietrznej / Informacja o niebezpieczeństwie związanym z umieszczeniem dziecka na przednim fotelu Informacja w pięciu językach umieszczona na końcu deski rozdzielczej oraz osłonie przeciwsłonecznej (widoczna kiedy jest zamknięta). Nie ostrzega przed umieszczeniem dziecka tyłem do kierunku jazdy naprzeciw przedniej poduszki powietrznej.
Montaż
18-miesięczne dziecko za pasażerem charakterystyczne dla pojazdu
3-letnie dziecko za kierowcą charakterystyczne dla pojazdu
Ruch głowy dziecka
18-miesięczne dziecko chronione
3-letnie dziecko nie chronione
Zabezpieczenie szyi
18-miesięczne dziecko dobre
Zabezpieczenie klatki piersiowej
18-miesięczne dziecko dobre
3-letnie dziecko dobre
ZDERZENIE BOCZNE - PODUSZKI POWIETRZNE
Poduszka powietrzna ochraniająca głowę brak
Poduszka powietrzna ochraniająca tułów jest
ZDERZENIE BOCZNE - OCHRONA DZIECI
Montaż
18-miesięczne dziecko strona uderzona mocowania typu ISOFIX
3-letnie dziecko strona nie uderzona mocowania typu ISOFIX
Ochrona głowy
18-miesięczne dziecko chronione
3-letnie dziecko nie chronione
Przyspieszenie ruchu głowy
18-miesięczne dziecko dobre
3-letnie dziecko dobre
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
No wiadomo, kobieta miała by wtedy problem z takim delikwentem...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum