Wysłany: 6 Marzec 2012, 13:33 Berlingo 1.4i co wymienić po zakupie
Witam
Może ktoś doradzi w kwestii prac jakie należy wykonać po zakupie używanego Berlingo i doboru konkretnych części
A więc kupiłem Berlingo II 1.4i z 2005 roku z "przebiegiem 115tys" na pierwszy rzut oka wszystko działa ale wiadomo że poprzedni właściciel mógł pewnych rzeczy nie robić przed planowaną sprzedażą, w związku z tym ja planuje
wymienić:
1. Komplet rozrządu z pompą (prawdopodobnie pasek Contitech + rolki i pompa Ruville).
Czy może poszukać kompletu innego producenta? Jakieś sugestie co do wymiany dla średnio zaawansowanego mechanika
2. Olej silnikowy na Total Quartz 7000 10w40. Czy bańka 4l styknie?
W podręczniku napotkałem sugestię że zalecany jest w/w olej, czy może użyć innego producenta i typu oleju?
3. Filtr paliwa. Tutaj nie mam żadnych pomysłów co do producenta - może purflux?
4. Filtr oleju podobnie jak wyżej, jestem otwarty na sugestie
5. Filtr kabiny-przeciwpyłkowy. Jaki producent? Ponoć ciężko wymienić?
6. Filtr powietrza. Jaki producent?
7. Płyn do chłodnicy. Ile się mieści płynu układzie?
8. Płyn hamulcowy. Warto wymieniać i ewentualnie jak sprawdzić czy może zostać stary? (ile l w układzie)
9. Olej do skrzyni biegów. Warto wymieniać i ewentualnie jak sprawdzić czy może zostać stary? (ile l w układzie)
10. Płyn do wspomagania kierownicy. Warto wymieniać i ewentualnie jak sprawdzić czy może zostać stary? (ile l w układzie)
11. Osłony spodnia i boczne silnika. Warto, pomagają w szybszym nagrzaniu silnika?
12. Nabić i odgrzybić klimatyzacje. Jakieś cenne uwagi odnośnie klimy?
13. Pasek alternatora. Przy tym"przebiegu" powinno się wymienić?
Bardzo mile widziane wszelkie sugestie w w/w kwestiach jak i tych które pominąłem a są istotne.
Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 378 Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 6 Marzec 2012, 20:43
1. Nie szukaj, może być
2. Półsyntetyk, wchodzi 3,5 litra, ja lałem Mobil Super S, teraz się toto chyba S2000 nazywa
3. Jakikolwiek, byle filtrował, Purflux, Mann, ....
4. Filtron OP 540/1
5. Mann, chyba najpopularniejszy
6. Mann, Filtron, w sumie i tak co 20kkm do wymiany
7. nie pamiętam, ale chyba ok. 5-6 litrów. Nadwyżka jest zawsze mile widziana
8. 2 litry starczy, DOT 4, warto wymienić - koszt symboliczny, a spokój święty
9. Jeżeli chodzi cicho i kulturalnie, to ewentualnie sprawdź poziom
10. Nie wiem, nie miałem wspomagania
11. Warto, szczególnie zimą, no i ogólnie silnik się nie syfi
12. Można by
13. Jeżeli wygląda staro, lepiej wymienić - nowy pasek DAYCO pewnie ok. 30pln
Bardzo mi się to podoba - konkretne pytania
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Nicpoń 6 Marzec 2012, 20:54, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum