Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroën Visa
Autor Wiadomość
pianka
[Usunięty]

Wysłany: 15 Styczeń 2009, 00:23   Citroën Visa

Premiera Visy odbyła się w 1978 roku. Nadwozie opracowane zostało przez własny zespół projektantów Citroena. Część podzespołów pochodziła ze wspólnego pojazdu Citroena i Peugeota - Citroena LN (Peugeot 104), m.in. zawieszenie kół, płyta podłogowa, oraz czterocylindrowe silniki. Sylwetka pojazdu jest tradycyjna w kształtach i charakterystyczna dla rodziny Citroen (z wyjątkiem Citroena LN). Tradycyjnie też udział w nadwoziu elementów z tworzyw jest większy niż w rozwiązaniach innych marek. Pierwsza wersja Visy produkowana była w trzech kolorach: Rdzawo-czerwony, Jabłkowo-zielony oraz Żółty, późniejsze wersje oferowały większą liczbę kolorów nadwozia

Charakterystycznym elementem Visy w wersji I. był "świński ryjek" atrapy chłodnicy, (który uważany jest za przyczynę niskiej popularności Visa I) oraz tablica rozdzielcza wraz z przełącznikami określanymi jako "puszka z piwem i krajalnica do sera".

Przełączniki były umieszczone zgodnie z Citroenowską "ideą" PRN: (P=Pluie - deszcz, R=Route - droga, N=Nuit - Noc) dającą dostęp do wycieraczek, spryskiwaczy, klaksonu, kierunkowskazów, świateł umieszczonych na cylindrycznym elemencie na wyciągnięcie palców

Wyłączniki: przednie lampy przeciwmgłowe, światła awaryjne, tylne światła przeciwmgłowe, tylni spryskiwacz i wycieraczka oraz ogrzewanie tylnej szyby, zamontowane były pod szybkościomierzem i zegarem

W modelach późniejszych miejsce zegara analogowego zajął obrotomierz, oraz pojawił się zegar cyfrowy.

Pięciodrzwiowe nadwozie, pięcio miejscowe, przestronne jak na wielkość samochodu. Tylna kanapa jest dzielona, co pozwala na przewożenie większych przedmiotów.

W roku 1981 do produkcji weszła wersja Visa II. Zmianie uległ wygląd nadwozia - zasługa firmy Heuliez. Zmieniono całkowicie wygląd zderzaków, atrapy (grilla) chłodnicy; dodano obramowanie z czarnej farby wokół bocznych szyb oraz plastikowe elementy ozdobne wokół przednich lamp oraz klapy silnika. Zmniejszono nieco moce silników, aby zmniejszyć zużycie paliwa.

W 1983 roku wprowadzono model Visa Chrono i Visa GT. GT produkowany był seryjnie, zaś obydwa wyposażono w silniki czterocylindrowe o pojemności 1360 ccm i mocach: Chrono - 67 kW, GT - 57,1 kW. Produkowana była również wersja "Plen Aire" (1983-1985) ze składanym dachem, oraz Enterprise - bagażowa pozbawioną tylnych siedzeń.

W 1985 Visa przeszła kolejny "face-lifting" - przekonstruowano deskę rozdzielczą.

Na bazie podwozia Visa II powstała wersja towarowa oznaczona jako C15 - z oryginału zachowano przód i przednie fotele, natomiast reszta podwozia otrzymała różne warianty zabudowy zależnie od wymagań.

Na bazie Visy/C15 powstały "domki campingowe" (m.in. firma Romahome) oraz cała masa przeróżnych transportowców.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 17 Styczeń 2009, 10:45   

A szczególnie to przyczynił się do tego sukcesu silnik 1,9D bo jest nie do zdarcia i bardzo ekonomiczny!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Styczeń 2009, 13:29   

1,9D to normalny wół roboczy! Dużo mu do życia nie trzeba a robi swoje!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 19 Styczeń 2009, 19:46   

C15 daje radę - jeździłem takim z kolegą. na liczniku miał nakręcone 750 kkm i nadal jeździł i to całkiem nieźle. tylko karoseria już trochę nie dawała rady. Silnik 1.9D jest chyba nie do zajechania....

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 19 Styczeń 2009, 22:46   

Nawet Zientarski, prowadzący magazyn motoryzacyjny w TVP powiedział kiedyś, że jest to najlepszy jak dotąd diesel na świecie! Czyli to nie jest nasze subiektywne określenie tylko obiektywna prawda!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA