Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen w dobie światowego kryzysu motoryzacyjnego - perspe
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 21 Styczeń 2009, 00:16   Citroen w dobie światowego kryzysu motoryzacyjnego - perspe

Znaczące wydarzenia

· Tendencje rozwojowe udziałów rynkowych samochodów osobowych i samochodów dostawczych o DMC 3.5 tony
* Europa Zachodnia 18 krajów : udziały rynkowe na stabilnym poziomie (6,5 % -> 6,5 %) z silnym wzrostem w ostatnim kwartale (6,5 % -> 6,8 %) w porównaniu z analogicznym okresem w 2007 roku.
* Europa Środkowo-Wschodnia : udziały rynkowe na stabilnym poziomie (3,1 % -> 3,1%)
* Rosja : udziały rynkowe na stabilnym poziomie (0,4 % -> 0,4 %)
* Ameryka Łacińska : + 0,3 procent (1,7 % -> 2 %)
* Chiny : - 0,3 procent (2,3 % -> 2 %)

· 1 356 000 sprzedanych pojazdów (pojazdy montowane + kity montażowe) w skali światowej (-7,2 %)

· Potwierdzona pozycja lidera na rynku europejskim w następujących segmentach :
* minivanów : blisko 188 000 C4 Picasso sprzedanych w tym roku ;
* samochodów wykazujących poziom emisji CO2 110 g/km lub poniżej dzięki Citroënowi C1.

· Sukces nowych produktów :
* Nowy Citroën C5 przekroczył zakładaną wielkość sprzedaży już po 8 miesiącach od wprowadzenia na rynek wersji sedan i po 6 miesiącach od wprowadzenia na rynek wersji Tourer ;
* Nemo i nowy Berlingo uzupełniły w tym roku ofertę Citroëna na rynku samochodów dostawczych, umożliwiając marce zwiększenie udziału rynkowego w Europie zachodniej o 0,6 procent (9,9 % -> 10,5 %), z wyraźnym przyspieszeniem w ostatnim kwartale.

1. WYNIKI HANDLOWE

W Europie Zachodniej, na rynku o silnej tendencji spadkowej (-8,8 %), udział rynkowy Citroëna utrzymał się na stabilnym poziomie, wykazując wzrost o 0,3 procent w ostatnim kwartale.

Citroën potwierdził swoją pozycję lidera w kategorii minivanów dzięki modelowi C4 Picasso.
Nowy Citroën C5, wprowadzony do sprzedaży w kwietniu w wersji sedan oraz w czerwcu w wersji Tourer, może poszczycić się już znaczącym sukcesem, przekraczając zakładane wyniki w Europie. Citroën C1 będący wiodącym samochodem w kategorii pojazdów łączących dbałość o środowisko z niskim zużyciem paliwa, odnotował wzrost udziału rynkowego o 0,3 procent w swoim segmencie.

Francja : podwójny rekord, lepsze wyniki sprzedaży i największy udział rynkowy od 30 lat
Na rynku charakteryzującym się spadkiem o 0,6%, wielkość sprzedaży Citroëna zwiększyła się o 5,4%, osiągając rekordowy poziom 368 000 egzemplarzy. Udział rynkowy samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych ukształtował się na poziomie 14,7% w stosunku do 13,8% w 2007 roku, co stanowi najlepszy wynik od 1980 roku.

Niemcy : rekordowy wynik pod względem udziału rynkowego
W tym roku w kontekście spadkowej tendencji rynku (-1,7%) Citroën zrealizował swój najlepszy wynik, zwiększając udział rynkowy samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych z 2,5% w 2007 roku do 2,6%. Motorem tego sukcesu stały się lekkie samochody dostawcze, których udział rynkowy wzrósł o 0,3 procent (5,2% -> 5,5 %), oraz dobre wyniki Citroëna C1, C4 i C4 Picasso.

Hiszpania : Citroën utrzymał pozycję lidera rynkowego już trzeci rok z rzędu
Na rynku, który wykazał spadek o 29,8% Citroën stracił 0,9 procent udziału rynkowego, utrzymując pozycję lidera na rynku samochodów osobowych i dostawczych. Berlingo zajmuje wiodącą pozycję w swojej kategorii podobnie jak C4 Picasso w kategorii minivanów.

Wielka Brytania : Citroën, marka francuska, która najlepiej oparła się kryzysowi
W kontekście spadku rynkowego (-11,7%) i
osłabienia funta Citroën okazał się marką
francuską, która najlepiej oparła się tej sytuacji.
Jego udział rynkowy wyniósł 4,2%, czyli obniżył się o 0,3 procent w stosunku do 2007 roku.

Włochy : Marka odnotowuje wzrost swojej pozycji
Na rynku, który charakteryzował się spadkiem o 12,9% Citroën poprawił swoje wyniki handlowe, osiągając w 2008 roku udział rynkowy na poziomie 5,4% w stosunku do 5,3% w 2007 roku. Marka zajęła piątą pozycję na rynku samochodów osobowych i odnotowała najwyższy wskaźnik wzrostu wśród pierwszej dziesiątki w kategorii lekkich samochodów dostawczych.

[/b]Ponadto, na skutek ofensywy handlowej skierowanej do klientów flotowych Citroën zwiększył swój dział rynkowy o 0,3 procent w tym segmencie we wszystkich tych krajach.[/b]

W pozostałych krajach Europy Zachodniej ; zwiększenie udziału rynkowego w Belgii i Luksemburgu, w Austrii, w Danii, na Węgrzech i w Holandii.

Dzięki wzrostowi wielkości sprzedaży o 2,8% w Belgii i w Luksemburgu, Citroën osiągnął udział rynkowy na poziomie 10,5% w stosunku do 10,4% w poprzednim roku. Marka zwiększyła sprzedaż lekkich samochodów dostawczych o 17,7% na rynku o stabilnej sytuacji i osiągnęła pozycję lidera. W Austrii (3,9 % -> 4,1 %) i w Danii (7,9 % -> 8,2 %), Marka zdobyła 0,2% udziału rynkowego. W Holandii jej udział rynkowy wzrósł o 0,3% (4,7 % -> 5 %).

W krajach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie rynek samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych spadł o 1,8 %, Citroën utrzymał swój udział rynkowy na poziomie 3,1%. W krajach Europy Środkowo-Wschodniej, Citroën zwiększył sprzedaż o 2,3 %, lecz jego udział rynkowy obniżył się o 0,1 procent. W Turcji, na rynku o tendencji spadkowej na poziomie 16,9 %, udział rynkowy Marki wzrósł o 0,3 procent (2,3 % -> 2,6 %).

W Rosji, gdzie rosyjska spółka Citroën działała pierwszy rok, Marka utrzymała swój udział rynkowy (0,4 %). Po okresie ciągłego wzrostu rynek załamał się w ostatnim kwartale (-12,8 %), natomiast Citroën zwiększył w tym samym okresie wielkość sprzedaży o ponad 36,6 %.

W Ameryce Łacińskiej Citroën zwiększył sprzedaż o 23,4 % i udział rynkowy o 0,3 procent (1,7 % -> 2%). Dzięki wprowadzeniu na rynek C4 Picasso, dobrym wynikom C4 Pallas i C4 Sedan, jak również zmodernizowanego modelu C3 sprzedaż Citroëna wykazała wzrost o 37,8% w Brazylii i o 4,4 % w Argentynie.

W Chinach, udział rynkowy Citroëna wynosi obecnie 2 %, wykazując spadek o 0, 3 procent.
W 2008 roku Citroën wprowadził na rynek C Elysée, a następnie trójbryłowego sedana C Quatre. Efekty tych działań będą widoczne w 2009 roku.

2. 2008- DYNAMIKA ROZWOJU MARKI

Produkty, które osiągnęły sukces

· W pierwszym pełnym roku obecności na rynku visiovanu Citroëna C4 Picasso (5 osobowego), rodzina C4 Picasso ( modele 5 i 7 osobowe) stała się liderem w kategorii minivanów w Europie Zachodniej. Sprzedaż ukształtowała się tam na poziomie 188 000 egzemplarzy.

· Nowy Citroën C5, wprowadzony na rynek w kwietniu w wersji sedan i w czerwcu w wersji Tourer przekroczył założenia wielkości sprzedaży na świecie; dzięki doskonałym wynikom we Włoszech, w Niemczech i w Wielkiej Brytanii a także w Belgii, w Holandii i we Francji C5 jest liderem w swojej kategorii od września, a jego sprzedaż przekroczyła próg 25 000 egzemplarzy.

· Dzięki Nowemu Citroënowi Berlingo wprowadzonemu na rynek w maju oraz Nemo, który jest oferowany w sprzedaży od lutego, Citroën posiada gamę pięciu samochodów dostawczych. Prawie co piąty samochód Citroëna sprzedawany na świecie jest lekkim samochodem dostawczym.

Przyjazne dla środowiska technologie

Citroën, który jako pierwszy zaproponował system Stop&Start w C2 i C3 umożliwiające zmniejszenie zużycia paliwa w cyklu miejskim do 12% i który jest pionierem filtra cząstek stałych, gwarantuje swoim klientom globalne, ekologiczne i ekonomiczne rozwiązania.

· Marka jest liderem europejskim elektronicznie sterowanej skrzyni biegów, która zapewnia zmniejszenie zużycia paliwa do 5%.

· Citroën C1 wykazujący emisję CO2 na poziomie 106 g/ km zapewnia Citroënowi miejsce lidera w kategorii ekologicznych i ekonomicznych samochodów, potwierdzone 24- procentowym udziałem rynkowym w segmencie samochodów o emisji poniżej -110 g

· W zmodernizowanym w drugim półroczu 2008 roku modelu C4 dwa nowe silniki benzynowe oraz nowe silniki wysokoprężne HDi przyczyniają się znacząco do poprawy parametrów ekologicznych.

Większa satysfakcja klientów i lepsza znajomość marki

· Satysfakcja klientów : pragnąc należeć do grona najlepszych pod względem jakości usług Citroën wdraża od ponad roku nową politykę i nowe plany działania. Pierwsze wyniki są wyjątkowo zachęcające, wyrażając się zwiększeniem satysfakcji klientów wynikającym z ankiet przeprowadzonych we Francji, w Niemczech, w Wielkiej Brytanii, w Chinach i w Ameryce Łacińskiej.

· Znajomość Marki : w Europie Citroën odnotował na przestrzeni siedmiu lat wyraźny wzrost spontanicznej znajomości Marki (+ 7 procent), podczas gdy znajomość innych producentów wzrasta o jeden procent lub utrzymuje się na tym samym poziomie. W Brazylii i w Argentynie Citroën jest marką, której spontaniczna znajomość najbardziej wrosła, prawie dwukrotnie w okresie od 2001 do 2008 roku.

Osiągnięcia sportowe : sukces Loeba i Eleny w C4 WRC

Cztery tytuły Rajdowego Mistrza Świata w klasyfikacji konstruktorów, pięć tytułów Mistrza Świata WRC (w kategorii kierowcy i pilota) i 14 zwycięstw załogi Sébastien Loeb i Daniel Elena to dorobek, który zapewnił Citroënowi w 2008 roku miejsce w historii sportów motorowych.

3. 2009, ATUTY W DOBIE KRYZYSU

Citroën posiada silne atuty u progu 2009 roku: nowy minivan oraz plan zwiększenia dynamiki rozwoju Marki.

· Citroën C3 Picasso: antykryzysowy samochód
Duży w środku, mały na zewnątrz : najnowszy z rodziny vanów C3 Picasso stanowi połączenie doskonałych parametrów ekologicznych i ekonomicznych z nowatorskim stylem, który nadaje mu sympatyczną i jednocześnie prowokującą osobowość.

Poziom emisji CO2 zapewnia mu wiodącą pozycję w stosunku do konkurencji.

C3 Picasso zostanie wprowadzony do sprzedaży w Europie w pierwszym kwartale 2009 roku.

· Citroën zmienia oblicze

Począwszy od 6 lutego 2009 roku Citroën odświeża wizerunek.

Tekst: CITROËN POLSKA, Dział Prasowy

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA