Witam, mam taki problem moja Xsara 2.0 hdi 90 km zgasła mi kilka razy dzieło się to z rana w ciągi 5 minut od odpalenia np, przy redukcji z 1 na 2 . Sprawdziłem błędy i wyszło uszkodzony moduł świec . Kupiłem drugi używany i sytuacja wygląda następująco ; Dziś rano (-3 st.) kontrolka świec żarowych nawet nie zamrugała ale przed odpaleniem podłączyłem żaróweczkę do świecy by sprawdzić czy jest zasilanie na świecach i po przekręceniu stacyjki nie było zasilania ;( po odpaleniu silnika prąd do świec zaczął płynąć i zasilanie świec trwało z 4 min. . zgasiłem auto było juz ciepłe z nawiewów zaczęło lecieć ciepłe powietrze.;) odpaliłem ponownie i znów po odpaleniu świece były zasilane przez o 4 min . mam pytanie czy z opisu wynika że moduł dział poprawnie ??????
A i jeszcze jedna sprawa mechanik u którego byłem stwierdził że może jeszcze być problem z egr lub zapchanym katalizatorem (200kkm).
EGR jest załączany przez elektrozawór a on bierze podciśnienie z wacum pompy tz z trójnika który jest wpięty między pompa a serwem . Tylko był mały problem bo nie było drożności w tym trójniku więc przewierciłem pen trójnik nie wiem czy to było zabrudzenie czy celowy brak przejścia?
pytanie jest takie jak długo powinna się świecić kontrolka świec na pulpicie czy nie musi sie świecić a może to zależy od temperatury?
pozdrawiam i proszę o pomoc .
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Listopad 2012, 14:03
Chciałbym pomóc...ale nie znam tego tematu..moja xsara na ciepłym silniku nie zapala kontrolki świec. lekki chłód to tylko 2-3 sekund..większy mróz trochę sekund więcej choć wiadomo że świece dalej grzeją...
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Listopad 2012, 14:08
ps. prąd na świece powinien być zanim kręcisz rozrusznik w końcu po to się je grzeje..więc moim zdaniem coś nie tak..
ziutek75
Mój samochód: Xsara 2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: on
Wersja:: brek
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 7 Skąd: Wrocław
Wysłany: 18 Listopad 2012, 15:13
też coś mi sie nie podoba. dziś wstałem o 7 żeby to sprawdzić i przed rozruchem nie było zasilania na świecach tylko pojawiło się po rozruchu silnika ; na poprzednim module kontrolka zaświecała się na chwilkę około 1 s ale nie sprawdziłem czy świece grzały po uruchomieniu . Jutro zamienię moduł z powrotem i sprawdzę czy będzie grzało po odpaleniu. po co mi ten moduł nowy jak na moim będzie tak samo
dzięki za odpowiedzi i czekam na następne
ps a większy chłód to ile stopni czy zapala się koło 0*C?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Listopad 2012, 08:52
Jak nie pieścisz to nie jedziesz dotyczy xsary i kobiety moja dostała właśnie nowy rozrząd... i tak jeszcze coś słychać.chyba wtrysk puka.. bo ostatnio mechanik zrobił za duży uciąg paska i łozyska szlag trafił po 10 tyś.. oczywiście rozrząd nowy to w xsarze
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Listopad 2012, 10:12
:-)Pisze przecież.. ale szkoda że kobiet nie dotyczy ta usługa! co najwyżej nowy wałek ale jak na razie sufit nie ma żadnych rys...!
ziutek75
Mój samochód: Xsara 2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: on
Wersja:: brek
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 7 Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Listopad 2012, 21:30
i tak od świec do wałka rozrządu ;P
_________________ Xsara jest jak kobieta lubi gdy ją się pieści
ziutek75
Mój samochód: Xsara 2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: on
Wersja:: brek
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 7 Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Listopad 2012, 21:33
Panowie powiedzcie mi jak możecie jak jest sterowane i czym dodatkowe grzanie płynu chłodzącego te 4 świece żarowe na przewodzie płynu chłodzącego za akumulatorem (w xsarze)
_________________ Xsara jest jak kobieta lubi gdy ją się pieści
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 20 Listopad 2012, 00:00
ziutek75 napisał/a:
pytanie jest takie jak długo powinna się świecić kontrolka świec na pulpicie czy nie musi sie świecić a może to zależy od temperatury?
Nie musi się świecić. komputer załącza moduł w zależności od temperatury zewnętrznej.
ziutek75 napisał/a:
Panowie powiedzcie mi jak możecie jak jest sterowane i czym dodatkowe grzanie płynu chłodzącego te 4 świece żarowe na przewodzie płynu chłodzącego za akumulatorem (w xsarze)
Komputer tym steruje.
sasun71 napisał/a:
. prąd na świece powinien być zanim kręcisz rozrusznik w końcu po to się je grzeje..więc moim zdaniem coś nie tak..
Niekoniecznie. Nie zapominajmy, że jest to HDi i nie potrzebuje ono w dodatnich temperaturach grzania świec, aby odpalić. U mnie dopiero w minusowych temperaturach zapala się kontrolka. (Na początku myślałem że nie działa w ogóle). Co do grzania po odpaleniu silnika to jest to normalne, komputer steruje osprzętem silnika tak aby pracował on w maksymalnie optymalnych warunkach.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20 Listopad 2012, 10:29
Prąd na świece... wiadomo że tylko zimny silnik! lato to samozapłon mieszanki nastepuję jak każdy diesel czujnik temperatury za to odpowiada jak się nie mylę...chyba za filtrem powietrza to jest. jeśli się mylę proszę mnie poprawić też skorzystam na tej wiedzy
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 20 Listopad 2012, 21:38
sasun71 napisał/a:
... wiadomo że tylko zimny silnik! lato to samozapłon mieszanki nastepuję jak każdy diesel czujnik temperatury za to odpowiada jak się nie mylę...
Teoretycznie samozapłon jak w każdym dieslu, jedna starego diesla musisz podgrzać bo inaczej będziesz kręcił i kręcił, aż zajedziesz akumulator. całością steruje komputer na podstawie odczytów z czujnika temperatury.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
ziutek75
Mój samochód: Xsara 2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: on
Wersja:: brek
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 7 Skąd: Wrocław
Wysłany: 20 Listopad 2012, 22:45
Znalazłem coś takiego na innym forum . powinno wszystko wyjaśnić tz temat świec w HDI
Czas podgrzewania
Temperatura płynu chłodzącego Czas podgrzewania
-30 °C 16 sekund
-10 °C 5 sekund
0°C 0,5 sekund
10 °C 0,25 sekund
18 °C 0 sekund
40 °C 0 sekund
i tyle się powinna świecić kontrolka
Czas dogrzewania kontrolka się nie świeci
Temperatura płynu chłodzącego Czas dogrzewania
-30°C 3 minuty
-10°C 3 minuty
0°C 1 minuta
10°C 1 minuta
18°C 30 sekund
40°C 0 sekund
i pamiętajmy że temperatura na zewnątrz może być niższa od temperatury płynu chłodzącego w silniku
pozdrawiam
_________________ Xsara jest jak kobieta lubi gdy ją się pieści
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum