Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z silnikiem 1.9 GLD , stuka
Autor Wiadomość
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 19:36   

Jutro z rana sprawdzę, można okręcić o ten 1,2 obroty wału z spuszczonym olejem ?

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 20:22   

Speed024 napisał/a:
Jutro z rana sprawdzę, można okręcić o ten 1,2 obroty wału z spuszczonym olejem ?


Można obrócić - nic się nie dzieje prócz wypływu oleju z kanału prowadzącego do głowicy i trzeba to mieć na uwadze. Wężyk czy coś w tym guście aby olej nie spłynął w obszar płynu chłodzącego.

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 24 Grudzień 2012, 16:29   

Oto dzisiejsza fotorelacja:













Sprawdzałem czy stuka, to nic nie stuka podczas kręceniem.

 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 04:26   

Tak i tłok posiada napis 35P.
I dołączam jeszcze zdjęcia tłoka z korbowodem (ponieważ mam wątpliwości co do niego):





 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 13:56   

Moim zdaniem korbowód wygląda na pogięty..zajmuje się formami i raczej specjalnie nikt rowka mającego zadanie usztywniającego nie krzywi!

 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 16:09   

A co mogło to spowodować?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 18:37   

Dwie możliwości -konflikt z głowicą lub taki kiepski odlew został z formy zbyt szybko wyjęty stąd ta deformacja a w fabryce uznano że to nie przeszkadza i taki został podany obróbce :-) a rok produkcji auta to czas kryzysu podobny jaki mamy teraz więc oszczędzano na wszystkim także maluchy z tego czasu miały tak kiepską blachę że korozja zjadała błotniki w rok..jak nie ma śladu na tłoku a panewki ok i tłok chodzi prosto to może być to ten kryzys oszczędności ;-)

 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 18:52   

Korbowód nie był wymieniany od nowości.Tłok chodzi prosto.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 19:23   

to raczej taki był od nowości skoro śladów konfliktu nie widać na tłoku...a pracuje w cylindrze równo. :-)

 
 
bmp

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Standard
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 27
Skąd: Mikołów
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 22:52   

Podobno tak wyglądały korbowody w 2.1, który mam w Xantii, po zassaniu wody z naprawdę głębokiej kałuży, sięgającej wlotu powietrza (który w X jest naprawdę nisko). Wiadomo, woda jest nieściśliwa. Może i tu taka sama przyczyna?

 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27 Grudzień 2012, 00:32   

Tutaj nie miało prawa, wlot powietrza jest na wysokości koła. I jakby zassało to do wszystkich cylindrów.

 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 29 Grudzień 2012, 14:37   

Oglądałem ostatnio cylinder 4 i ma w 1 miejscu uderzenie od samego dołu, takie wgniecenie na kilka mm. Wyciągnąłem również tłok 4 dla porównania i jest duża różnica.
2 tys. km temu silnik również miał HGF bo kompresja poszła w układ chłodzenia + olej i to się stało właśnie na 4 cylindrze.
Podejrzewam że z powodu złego przykręcenia albo że głowica i blok nie były planowane. I teraz znów coś się stało z 4 cylindrem ale korbowód wygięty.
Jest to możliwe że blok i głowica w tamtym miejscu pomimo uszczelki nie zachowują prawidłowej szczelności i płyn chłodniczy po prostu dostał się do cylindra IV?
Ale jeżeli by tak było to nie powinien wówczas wcale zapalić?

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 30 Grudzień 2012, 16:12   

Korbowód wygląda na złomowy po spotkaniu z płynem w cylindrze i po próbie rozruchu.
Płynu było dość aby po sprężeniu powietrza został zgięty korbowód.
Fotka korbowodu pokazuje na stopce po prawej stronie błyszczące pole - nie wiem czy to refleks czy otarcie. Patrząc na fotkę cylindra - widać wał korbowy i prawa strona przy czopie jest sfalowana a lewa prościutka. Obróbka wału nie daje krzywych boków/ pewnie korbowód wytarł lub odgiął (nie da się ocenić z fotki.
Wyciągaj pozostałe tłoki z korbami oraz wał.
Dokładne oględziny na otarcia i zgięcia coś jeszcze podpowiedzą.
Cylinder na IV uderzony z dołu - w osi wału czy w osi korbowodu - fotka by się przydała.

Wał musisz sprawdzić na skręcenie tj czy I korba pokrywa się z IV-tą.

Możliwe że czeka Cię zakup 1szt korbowodu (jeżeli pozostałe są OK).
Wał...nie zgadnę na tych fotkach. :-/

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2 Styczeń 2013, 23:53   

Speed024, Silniczek zassał płynu lub wody.... Jak coś to mam cały dół silnika. Oddam za cenę złomu ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2 Styczeń 2013, 23:57   

W obecnej chwili wyląduję gdzieś w kącie w garażu, zajmę się nim jak będzie $ . Dzięki wielkie za odpowiedzi i za porady ;)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA