Witam niedawno wymienialem przepływomierz powietrza oraz uszczelke po głowicą. Na drugi dzień po odebraniu autka od mechanika zauważyłem że jak odpalam na zimnym silniku obroty lekko falują gora i dół tak jak bym leciutko gazu dodawał. Jak się rozgrzeje falowania ustają wszystko ok jest. Dodam że pare miesięcy jezdziłem na zepsutym przepływomierzu (myślałem że to fap) i tego falowania nie było. Czy te samochody tak maja ? proszę o jakąś porade
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Styczeń 2013, 00:26
Miałem taki objaw ze na zimnym spadały mi obroty poniżej 800/min jak by się dławił..na ciepłym ok jak u Ciebie.. winny był alternator ( łożyska do wymiany bo jedno szczególnie zacierało a do tego ślizgi komutatora w złym stanie-foto moje w tech. znajdziesz) ale łożysko było słychać więc w Twoim wypadku może być co inne ale zwróć na to uwagę! silnik 2 hdi u mnie
W sumie u mnie słychać coś na zimnym silniku jak się rozgrzeje to jest taki jak by przeskok i silnik ciszej pracuje. Ale ładowanie mam ok... znajomy też tak podejrzewa że to moga być łożyska miał podobnie w mercedesie. A czy długo jeszcze mogę śmigać na tych zacierających się łożyskach?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 8 Styczeń 2013, 17:03
Pakmen00 napisał/a:
W sumie u mnie słychać coś na zimnym silniku jak się rozgrzeje to jest taki jak by przeskok i silnik ciszej pracuje
podejrzewam że alternator przestaje być obciążony bo świece zostały wyłączone i mniej ładuje akumulator. też to u siebie zauważyłem że jak ciepły to szum łożysk był znośny-gorsze auta na ulicy słyszałem ale zimny to łożyska czasem z 20 metrów słyszałem a nie silnik i czasem jakby pisk i dlatego słuszna decyzja o wymianie bo jedno z łożysk było fatalne-kulki raczej kwadratowe bez smaru!ale weź też pod uwagę pytanie grigori333 bo tego akurat nie znam.(zawór zwrotny) ps. mój przebieg auta 250tyś dla oceny trwałości alternatora.
Ostatnio zmieniony przez robert 27 Styczeń 2013, 18:06, w całości zmieniany 1 raz
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 8 Styczeń 2013, 18:39
Grigori333 pewnie będzie wiedział..ale do serwa jest więcej przewodów( powietrza też)a nie tylko na hamulec to patrząc na nie może trafisz po przewodzie na co, ale poczekaj raczej na kogoś kto będzie wiedział bo po co koszty dodatkowe..w fordzie właśnie szedł przewód powietrza od pompy powietrza i pewnie był zawór zwrotny!
Pakmen00, Serwo to jest wspomaganie hamulca roboczego. Zazwyczaj jest mocowane na ścianie grodziowej na wysokości pedału hamulca.
Zdjęcie poglądowe poniżej.
serwo c5.jpg Na czerwono zaznaczyłem przyłącze przewodów podciśnieniowych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum