Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Lucas epic do 2,1TD - zamiana na Bosch
Autor Wiadomość
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 14 Grudzień 2012, 10:49   

jzie napisał/a:
Doradźcie co mam zrobić

Uszczelnić pompę od "A"do "Z"
jzie napisał/a:
nierówno pracuje i gaśnie na wolnych obrotach

Przecieki wewnętrzne

 
 
bmp

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Standard
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 27
Skąd: Mikołów
Wysłany: 17 Grudzień 2012, 14:50   

Co do odpalania, teraz była okazja sprawdzić przy -13 stopni - odpala "od kopa" bez termosiłownika! (ssania) i przyspieszacza kąta wtrysku, jedynie ma na początku niższe obroty (ok 700-750). Z tym, że wszystkie cztery świece żarowe sprawne, a i silnik zapewne ma dobre sprężanie.

 
 
jzie
JarekZ

Mój samochód: Citroen Evasion
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: Diesel
Wersja:: 2.1TD BVM5
Rok prod.:: 1998
SKYPE - login: jarek.zielinski
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 10
Skąd: Sowia Wola
Wysłany: 18 Grudzień 2012, 00:34   

Właśnie zakupiłem Evasiona 2.0 HDI 16V z roku 2001 od 2004 w Polsce, niestety z gorszym wyposażeniem i zapewne po przygodach
Naszego 2.1 TD VSX Pallas odstawiłem na kołki.
Jak śniegi stopnieją będę myślał na wiosnę co dalej z tym fantem, bo jednak co sentyment to sentyment.

 
 
stasek
stasek


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: limusine
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 93
Skąd: k-kozle
Wysłany: 1 Styczeń 2013, 21:15   

Wodniczek jezdzi!!!!!
Silnik odzyskal ducha, po korekcie dawki paliwa, ustawieniu wolnych obrotow razem z maksymalnymi oraz dawkowania przy doladowaniu i poprawieniu dzwigni gazu (zle ustawiona wzgledem regulatora) zaczal pracowac rowno i ladnie wchodzi na obroty, dobrze odpala na mrozie, nie ma objawow dymienia jedynie lekko przykopci podczas mocnego przyspieszania, kat wtrysku skorygujemy po dokladnym sprawdzeniu odpalania przy bardzo niskich temperaturach, mozna sie pobawic poprawiajac reakcje w dolnym zakresie obrotow.
Pracuje z cichym metalicznym odglosem, troszke twardziej niz na lucasie, ale frajda jest, wciska w fotel, mysle ze wiekszych korekt nie bedzie.
Na obecny czas cieszy Wodniczka jazda i moca.

_________________
desmobiker
xm 2,1td automat


NIERÓB NICZEGO NA SIŁE, WEŻ WIĘKSZY MŁOTEK!
 
 
stasek
stasek


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: limusine
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 93
Skąd: k-kozle
Wysłany: 10 Marzec 2013, 20:59   

I poszlo, pompa zmieniona, cytrynka odzyla, odpala i jezdzi lepiej, praca troszke glosniejsza, lepsza dynamika, spalanie jakby nizsze, dokladnie bedzie wiadomo po dluzszym przebiegu, obrotomierz dziala w pelnym zakresie bez przerobek.

_________________
desmobiker
xm 2,1td automat


NIERÓB NICZEGO NA SIŁE, WEŻ WIĘKSZY MŁOTEK!
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 11 Marzec 2013, 10:04   

stasek napisał/a:
lepsza dynamika,spalanie jakby nizsze, dokladnie bedzie wiadomo po dluzszym przebiegu

Nie ma nic za darmo -spalanie będzie większe

 
 
stasek
stasek


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: limusine
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 93
Skąd: k-kozle
Wysłany: 11 Marzec 2013, 20:11   

Pompa mechaniczna daje wymuszona dawke paliwa. Komputer dozuje inaczej. Wszystko zalezy od stylu jazdy.

_________________
desmobiker
xm 2,1td automat


NIERÓB NICZEGO NA SIŁE, WEŻ WIĘKSZY MŁOTEK!
 
 
bodo735

Mój samochód: Xantia Break 2.1TD
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 38
Skąd: wroclaw
Wysłany: 15 Marzec 2013, 20:27   

mam pytanie, saczy/kapie mi ropa z pompy boshowskiej, gdzies z dolu, moze w okolicy rozdzielacza, silnik chodzi rowno, nie ma problemow z odpalaniem, przerabial ktos moze wycieki w tej pompie i wie co to moze byc?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 16 Marzec 2013, 14:45   

bodo735, Trzeba po prostu pompę pouszczelniać. Zakupujesz komplet naprawczy, demontujesz pompę i uszczelniasz ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
bodo735

Mój samochód: Xantia Break 2.1TD
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 38
Skąd: wroclaw
Wysłany: 16 Marzec 2013, 17:33   

to odrazu nowy rozrzad, bo skoro wszystko jest na wierzchu a nikt nie wie kiedy ktos go wymienial to okzaja wydac pare groszy :-) ile kosztuje zestaw uszczelek do pompy i gdzie najlepiej go kupic

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA