Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Aktualnie robię przeszczep silnika na 2.1 TD na pompie Boscha, i się zastanawiam nad możliwością tuningu tego silnika.
Ile z tego silnika można wyciągnąć? I jak?
Myślałem również o lepszej turbo-srpężarcę, ale jaka ?
Obecny silnik 2.1 TD ma dość duży przebieg więc planuję kapitałkę, i może podczas kapitałki wykonać kilka modyfikacji zwiększając moc silnika jak i również trwałość.
Z góry dzięki za pomoc.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Luty 2013, 11:08
Speed024, Wywal oryginalne komory wstępne. Możesz dorobić ze stali żaroodpornej komory, które będą miały mniejszą objętość. Zwiększysz wtedy stopień sprężania, który na pewno sporo podniesie mocy.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12 Marzec 2013, 22:41
Ile można z 2.1 wyciągnąć maksymalnie, bez znacznego obniżania jego trwałości?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 16 Marzec 2013, 15:12
Speed024, Fabryka już miała dylemat i stosunek mocy do trwałości jest na pewno podparty długimi badaniami i górą pieniędzy. Mu maluczcy możemy sobie pokombinować w ciemno Każde zwiększenie mocy odbije się na skróceniu trwałości. Zwiększając sprężanie zwiększasz sprawność silnika, moment obrotowy ale i siłę, która działa na panewki, powodując ich szybsze zużycie. Ciśnienia większe, powodują szybkie zużycie pierścieni i cylindrów itd...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16 Marzec 2013, 21:45
To wiadomo, coś kosztem czegoś.
Posiadam XUD9A (1.9 GLD ) i tam ciśnienie sprężania wynosi 31 atmosfer, czyli o 6,7 atmosfer więcej niż w 2.1 TD. Ale ten silnik XUD9A jest znany z trwałości po pół miliona kilometrów nie trzeba robić grubszych remontów bo nie wymaga on ich, więc myślę że jakby 2.1 podkręcił stopień sprężania to też nie powinno znacznie obniżyć jego trwałości.
Słyszałem że z 2.1 można wyciągnąć 200 koni, podkręcając Turbosprężarkę jak i również pompę wtryskową. Prawda to?
Co do tuningu to mógłbym sobie pozwolić na maks. 30% obniżenie trwałości silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum