Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Epic vs bosch - zmiana na bosch, uruchomienie obrotomierza
Autor Wiadomość
bmp

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Standard
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 27
Skąd: Mikołów
Wysłany: 5 Marzec 2013, 22:26   

Żeby wszystko stało się jasne trzeba by ustalić:

1. Czy w XM jest identyczne koło zamachowe co w Xantii ( 4 "progi" współpracujące z czujnikiem )?
2. Czy sterownik silnika jest całkowicie identyczny, również w kwestii oprogramowania wgranego do środka?

Bo możemy mieć hipotetyczną sytuację, że na przykład obrotomierz w XM potrzebuje 4 impulsy na obrót i tyleż dostaje z XM'owskiej wersji sterownika, więc nic dziwnego, że nie przekłamuje, a dodatkowo dobrze działa z sygnałem bezpośrednio z czujnika (inne napięcia) :) .

Jeśli ktoś wie na pewno jak jest to niech napisze.

Moje rozwiązanie zastosowałem w Xantii.

 
 
stasek
stasek


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: limusine
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 93
Skąd: k-kozle
Wysłany: 10 Marzec 2013, 20:48   

XM 2.1 td 1998r automat - Pompa zmieniona, Lucas na półkę - Bosch w aucie, obrotomierz działa w pełnym zakresie!!!!

Jedynie czasem coś nie łączy, ruszyłem styki.

_________________
desmobiker
xm 2,1td automat


NIERÓB NICZEGO NA SIŁE, WEŻ WIĘKSZY MŁOTEK!
Ostatnio zmieniony przez robson 13 Marzec 2013, 01:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Roman Suchara
stary

Mój samochód: XM excl.X2-HDI,saxo1,5
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 224
Skąd: Orzesze
Wysłany: 22 Marzec 2013, 14:55   

Wtrącę sie do tematu.Mam w xm-ie z 92r, zamontowany 5 lat temu, w miejsce silnika z pompą boscha, silnik z xantii z 95r, z pompą epic.Obrotomierz działa bez zarzutu w pełnym zakresie.Koło zamachowe z 92r miało 2 wgłębienia dla odbioru impulsu czujnika,natomiast koło z 95r ma 4wypusty(progi).Kiedy 5 lat temu montowałem ten silnik koło z 4-ema wgłębieniami nie chciało współpracować,natomiast takie samo koło jest w roczniku 98 i pracuje poprawnie.Dodam jeszcze że sterowniki podmieniałem pomiędzy obydwoma autami,jak również czujniki halla.Po założeniu sterownika starszego w miejsce nowszego silnik pracował poprawnie jakby nic nie było zmienione ,natomiast po założeniu nowszego sterownika do starszego silnika ,auto rozpędzało się do setki jakieś 55s.Mam jeszcze P605 ze zmieniony silnikiem z 3l benz na 2,1 pompa bosch,i tam obrotomierz działa jak chce i kiedy chce,mimo że podłączony w komorze silnikowej jest do właściwych miejsc,i przy benzynowcu działał dobrze.

_________________
Pozdrawiam Roman
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA