yeloneck
Mój samochód: Brak
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Brak
Wersja:: Brak
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 03 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 23 Maj 2013, 23:18 Renault Express 1.9D 65KM - rozrząd i filtr.
Witam. Problem nie dotyczy bezpośrednio modelu Citroen'a, jednak liczę na pomoc znawców tematu mechaniki samochodowej. Samochodzik kupiłem 2 tygodnie temu i przydałaby mu się wymiana rozrządu, oleju i filtrów. Samochód to Renault Express 1.9D 65KM. Nazwa silnika to F8Q bodajże. Wygląda to tak: http://tnij.org/vtep
Problem mam taki, że nie wiem jaki kupić rozrząd i filtr oleju. Na allegro znalazłem taki:
Z rozrządem jest to samo. Jeden za 380zł, drugi za 225zł. Mam z tym dylemat, bo nie jestem specem od aut. Jeśli mógłbym uzyskać jakąś pomoc, będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 24 Maj 2013, 06:15
Będziesz kolego sam wymieniał płyny eksploatacyjne, filtry i rozrząd ?
Najlepiej jak pójdziesz do samochodu otworzysz maskę i poszukasz zobaczysz tam jak wygląda twój filtr oleju. Bo w Express były montowane i takie i takie zależy to od daty produkcji:
FILTRON
Podaj numer VIN to ci więcej o samochodzie powiem.
Co do rozrządu to raczej będzie wymieniał ci go mechanik. Jedź do sklepu i sprzedawca ci dobierze.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 24 Maj 2013, 16:27
Olej i filtr wymienisz sam.
Rozrząd najlepiej kupić w sklepie albo bezpośrednio u mechanika żebyś miał gwarancję.
Po vinie za dużo informacji się nie dowiemy.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 24 Maj 2013, 18:36
Podaj przebieg auta.
Czy wiesz jaki był ostatnio wlany ?
Jeśli wiesz jaki olej lał poprzedni właściciel to taki sam ty nalej.
Poszukaj jaki olej zaleca producent do twojego auta.
Jeżeli nie wiesz to wlej półsyntetyczny 10w40, ten który pokazałeś to mineralny i to jest najgorszy olej dla silnika - leje się go do silników które kończą żywot.
Co do marki czy to Castrol czy Mobil czy jakiś z Tesco to mało ważne. Ważna jest klasa lepkości.
Ja kupiłem do mojej Xsary 1.9D TOTAL QUARTZ 10w40.
yeloneck
Mój samochód: Brak
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Brak
Wersja:: Brak
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 03 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 24 Maj 2013, 22:24
Przebieg niby 245tyś. Przy aucie "dostawczym" wątpie w jego autentyczność, jednak silnik chodzi niczym przysłowiowa "igiełka". Pali w zasadzie na dotyk, nie trzeba kręcić, zapala od razu po przekręceniu kluczyka. Nie mam pojęcia jaki był lany ostatnio, na korku na silniku jest tylko napis "ELF", nic więcej. Martwi mnie tylko, że silnik jest dość spocony, miska olejowa jak przejadę palcem, to czarny. Niby w tych samochodach silnik lubi się pocić i to normalne, jednak trochę mnie to martwi.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 24 Maj 2013, 23:16
Lej półsyntetyczny 10w40 obojętnie jakiej firmy czy to castrol czy mobil czy total czy jakiś inny.
Warto wymienić uszczelki jeśli cieknie albo spróbować miskę dokręcić.
yeloneck
Mój samochód: Brak
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Brak
Wersja:: Brak
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 03 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 24 Maj 2013, 23:32
Wybacz, że średnio się znam. Dużo zabawy z takimi uszczelkami i przede wszystkim jakie koszta? Generalnie chcę korzystać z autka tylko w wakacje. Planuję przejechać 4500km i sprzedać pojazd. Rozrząd i wymiana oleju + filtry to bankowo zrobię. Jak jeszcze przygotować taki pojazd do wyprawy?
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 24 Maj 2013, 23:47
Też sie za dużo nie znam dopiero niedawno kupiłem cytrynkę wcześniej miałem Megi.
Uszczelka pod miską to kilka śrubek i kosztuje około 20 zł.
Uszczelka pod korkiem spustowym oleju taka miedziana to ze 2 zł może kosztować.
W podróż na pewno zabierz ze sobą gaśnice, kamizelkę odblaskową, sprawne koło zapasowe, lewarek, klucze, bezpieczniki, żarówki, apteczkę, warto sprawdzić ciśnienie w ogumieniu. Sprawdź też poziomy płynu chłodniczego, hamulcowego i w układzie wspomagania.
Ja w samochodzie zawsze dodatkowo mam ze sobą instrukcje obsługi i różne schematy w teczce pod fotelem.
Jeżeli planujesz sprzedać auto to nie wymieniaj na siłę tego co niepotrzebne bo tych pieniędzy nie odzyskasz.
yeloneck
Mój samochód: Brak
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Brak
Wersja:: Brak
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 03 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25 Maj 2013, 00:13
Dlatego chciałbym się ograniczyć do rozrządu i płynów. Generalnie dałem 2000zł, jedyna wada to dziurka w podłodze wielkości cytryny. Jutro się tym zajmę i będzie ok. Progi, nadkola itp. zdrowe. Myślę, że autko jest warto trochę więcej, więc nie powinno być źle. Jeśli będzie się dobrze spisywał, to go sobie zostawię.
Dzisiaj płyn chłodniczy uzupełniłem, wspomagania nie ma, więc nie trzeba sprawdzać Płyn hamulcowy na dobrym poziomie. Słyszałem też, że mechanik po spojrzeniu na rozrząd wie czy jest do wymiany, czy jeszcze pojeździ - nie wiem ile w tym prawdy, żeby nie było lipy. Nie chciałbym pojazdu zachwalać ponad stan, jednak tak jak wspominałem - silniczek pracuje ładnie, równo. W zawieszeniu nic nie stuka, nie puka. Nawet alufelgi dostałem i zestaw opon zimowych na stalówkach. Zimówki stan bdb. letnie db.
Klucze i bezpieczniki wezmę, kamizelka jest, lewarek jest, trójkąt też. Wyruszam w lipcu.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 25 Maj 2013, 00:16
Można sprawdzić rozrząd na słuch ale to jest tak jak z tym chłopem co w szpitalu na oko umarł.
Jeżeli zbliża się czas to lepiej wymienić i mieć spokój na wycieczce, niż później martwić się większymi problemami i remontem silnika.
A jeżeli samochód jest w porządku i się dobrze spisuje to ja bym nie sprzedawał.
Życzę powodzenia w drodze i spotkania w eterze
yeloneck
Mój samochód: Brak
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Brak
Wersja:: Brak
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 03 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26 Maj 2013, 15:25
Dziękuję za pomoc i miłe słowa
Jeszcze tylko ostatnie pytanie.
Czy przy wymianie rozrządu konieczne jest zlewaniu oleju i wymiana? Chciałem wymienić olej już teraz, razem z filtrem. Rozrząd w czerwcu będzie wymieniany, dlatego nurtuje mnie kwestia czy to nie ma ze sobą żadnego powiązania?
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 26 Maj 2013, 16:01
Wszystko zależy od rozwiązania w twoim samochodzie.
Maj się kończy, najlepiej to wymień kompletny rozrząd i od razu jednego dnia olej i filtry.
Podejrzewam że przy wymianie pompy wody potrzebna będzie wymiana płynu chłodniczego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum