Cytrus1982
Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 89 Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Sierpień 2011, 10:38 Problem z odmą XUD9
Witam urwała mi się "rączka" od bagnetu oleju (XUD9 1.9D) i kupiłem nowy ale na długość nie pasuje jest po prostu za długi. Pytałem się wszędzie i nawet w serwisie i nikt nie może mi pomóc czemu jest za długi. Według wszystkich w tym silniku występuje taki właśnie bagnet o tej długości. Myśląc że ktoś wcześniej grzebał przy silniku zakupiłem całą nową odmę do tego silnika i jest zupełnie inna niż stara jeszcze zamontowana. Stara odma ma przykrywko na takie metalowe zapinki a nowa jest trochę dłuższa i wieczko ma wkręcane.
I tu moje pytanie w jakich silnikach była stosowana ta odma na metalowe zatyczki a w jakich ta na wieczko wkręcane? może mam inny typ silnika niż powinienem mieć? Oznaczenie mojego silnika jest D9B (taką tabliczkę znalazłem przynitowaną do silnika za odmą).
Czy D9B to jest właśnie XUD9? Dodam że numery silnika który mam pod maską są inne niż te co kryją się pod numerem VIN (tak mi powiedzieli w servisie citroena). Silnik jest podmieniony?
Pomocy!!!
Cytrus1982
Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 89 Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Sierpień 2011, 10:51
Stara odma
odma stara.JPG Tak wygląda stara odma w moim silniku (zdjęcie przykładowe)
Plik ściągnięto 543 raz(y) 33,26 KB
Cytrus1982
Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 89 Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Sierpień 2011, 10:55
Nowa odma (przykład)
nowa odma.JPG A tak wygląda nowa odma (zdjęcie przykładowe)
Plik ściągnięto 14652 raz(y) 15,87 KB
Cytrus1982
Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 89 Skąd: Łódź
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 14 Sierpień 2011, 21:13
Cytrus1982, Sprawa jest prosta. Miałeś starszy typ odmy. Ta wkręcana jest w nowszych (np z twojego rocznika) autkach. Np w BXie z 1984 roku mam taką
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Cytrus1982
Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 89 Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Sierpień 2011, 15:14
Miło słyszeć że to tylko nowy i stary rodzaj odmy:) a ile oleju ci wchodziło do BX? (jeśli mówimy tu o xud9) Mi na starej odmie wchodzi 5.5L a wszędzie piszą i mówią (servis, sklepy) że powinno wchodzić 4.5L. Tak się zastanawiam ile mi bagnet będzie pokazywał bo na starym bagnecie mam inną odległość między MIN a MAX niż na nowym. Na nowym bagnecie MIN i MAX są dalej od siebie oddalone a na starym są bliżej siebie, dziwne to trochę.....
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Sierpień 2011, 15:30
Cytrus1982, Odma nie powoduje zwiększenia pojemności oleju w silniku
Przy zmianie w BXie zawsze wlewałem całą bańkę 5l oleju, aby nie wozić później tego w bagażniku. Oleju jest wtedy trochę ponad maximum
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Cytrus1982
Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 89 Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Sierpień 2011, 15:40
No wiem że nie powoduje ale może to powodować inne położenie podziałki max na nowym bagnecie ale dowiem sie dopiero po wymianie całej odmy
Cytrus1982
Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 89 Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Sierpień 2011, 00:53
Witam
Jestem po wymianie całej odmy tzn "starego typu" na "nowego typu" i pojawił się problem mianowicie po zalaniu 4.5L oleju (katalogowo) bagnet oleju pokazuje ze jest nalane ok 2cm ponad max. zupełnie tak jak by znacznik max na bagnecie wskazywał minimum faktycznego stanu oleju w silniku. Bagnet od tego modelu odma również. Wie może ktoś co może być grane? Może miska oleju jest jakaś inna czy co może starego typu jeśli w ogóle takie występowały? POMOCY!!!
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Sierpień 2011, 23:40
Cytrus1982 napisał/a:
po zalaniu 4.5L oleju (katalogowo) bagnet oleju pokazuje ze jest nalane ok 2cm ponad max
Coś masz z tym bagnetem nie tak. Zobacz, czy czasem nie przesuwa ci się górna jego część. Na pewno masz poziom dobry, tylko odczyt zły
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Cytrus1982
Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 89 Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 21:40
Cytat:
Coś masz z tym bagnetem nie tak. Zobacz, czy czasem nie przesuwa ci się górna jego część. Na pewno masz poziom dobry, tylko odczyt zły
Bagnet podobno jest ok, coś mi się wydaje że michę oleju mam inną bo korek spustowy w misce jest na imbusa a podobno normalnie jest na śrube raczej sprawdzę najpierw tą miskę a potem wezmę bagnet na ruszt.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 29 Sierpień 2011, 23:55
Cytrus1982 napisał/a:
Bagnet podobno jest ok, coś mi się wydaje że michę oleju mam inną bo korek spustowy w misce jest na imbusa a podobno normalnie jest na śrube raczej sprawdzę najpierw tą miskę a potem wezmę bagnet na ruszt.
To najwyżej może świadczyć o nie oryginalnej śrubie.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Cytrus1982
Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 89 Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 20:57
Odświeżę trochę temacik bo broblemu nadal nie rozwiązałem.
robert napisał/a:
To najwyżej może świadczyć o nie oryginalnej śrubie.
Opcja z nie oryginalnym korkiem odpada ponieważ ten mój korek spustowy w misce olejowej jest po stronie skrzyni biegów a korek w misce w tym silniku według nr VIN powinien być po stronie koła pasowego.
Podpatrzyłem ostatnio u cytryny C15 i ma taką samą miskę jak moja z takim samym korkiem a tam jest silnik XUD7 a u mnie jest na silniku oznaczenie D9B czyli XUD9.
Jest możliwość że każda odma jest dostosowana do danego typu miski olejowej?
Już sam mam mętlik obstawiam że ktoś wcześniej zmienił miskę olejową razem z odmą by wskazania oleju były prawidłowe ale pewien nie jestem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum