Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
proszę o szybką odpowiedź tylne tłoczki hamulca
Autor Wiadomość
olo1300

Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: ben/LPG
Wersja:: HATCHBACK FAMILIALE
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 42
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 27 Maj 2013, 14:46   proszę o szybką odpowiedź tylne tłoczki hamulca

Witam, koledzy bardzo proszę o szybką odpowiedż czy w xp tylne tłoczki hamulcowe (wersja na klocki) są wkręcane czy wciskane. Samochód mam przed blokiem rozebrany stąd prosba.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 27 Maj 2013, 19:20   

U mnie są wkręcane (w prawo)bo to przerabiałem i pewnie u Ciebie też bo ręczny trzeba cofnąć...a o ile nowe klocki i tarcze to jeszcze zluzować ręczny ponieważ pod obciążeniem linka potrafi się skrócić i zaciągnąć jak by ręczny, a z tego powodu zacznie grzać się koło.. :lol: gdyby nie ręczny hamulec były by tylko wciskane..

 
 
olo1300

Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: ben/LPG
Wersja:: HATCHBACK FAMILIALE
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 42
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 27 Maj 2013, 19:27   

Dzieki kolego, powiem ci ,że mam problem z tym wkręceniem ( skończyło się na montażu starych klocków). Kręciłem w prawo, wykonałem z 20 pełnych obrotów ale tłoczek nic się nie cofnął. Ręczny nie zaciągnięty - ręce mi opadły. Mógłbyś mi podpowiedzieć jak go cofnąć? Czy trzeba go jednocześnie wciskać i wkręcać czy jak. (ale skąd taki narzędzie) jestem bezsilny.

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz

Wysłany: 28 Maj 2013, 10:15   

Ja jak i w C5 i kiedyś w BXsie robiłem to w taki sposób , że kilka obrotów potem dwa stuknięcia w tłoczek i tak na zmianę .
Nie wiem jak jest w XP ale w C5 w prawym kole kręci się w lewo a w lewym w prawo , o ile dobrze pamiętam w BXsie było tak samo .
Gdzieś na forum jest temat w którym Robson zaprezentował własnoręcznie wykonany przyrząd do wkręcania tłoczków w XMie.

Znalazłem jest TU

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 28 Maj 2013, 16:30   

olo1300, ja obie strony kręciłem u siebie w prawo i same się chowały..duży fiat też tak miał dla ciekawości :-) chyba że masz wyjątek i w lewo, ale jak by było ok to byś kręcąc w prawo je wysunął...próbuj wciskać ale nic na siłę i kręcić

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 28 Maj 2013, 19:06   

Kolego olo1300 jak masz tłoczysko z przecięciem to będą wkręcane, a jak bez przecięcia to wciskne. Ja w c5 z tyłu mam wciskane.

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz

Wysłany: 28 Maj 2013, 19:23   

ROBSON1976 napisał/a:
Ja w c5 z tyłu mam wciskane.
Bo w C5 ręczny jest z przodu to nie ma potrzeby żeby były wkręcane ;-)

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 28 Maj 2013, 20:06   

grigori333, fakt :lol: były te tematy z c5..

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 28 Maj 2013, 20:16   

Nie chodzi mi o to czy c5 ma ręczby z przodu czy z tyłu (bo to wie chyba każdy kto ma hydrowóz) tylko o budowe tłoczka, a tym samym metode wciśnięcia lub wkręcenia tłoczyska.
W XP na 100 % jest wkręcane.

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz

Wysłany: 28 Maj 2013, 20:22   

ROBSON1976 napisał/a:
W XP na 100 % jest wkręcane.
z tyłu ? na 100% ?

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 28 Maj 2013, 20:35   

jezeli na tym zacisku masz reczny to niestety musisz krecic i cisnac jednoczesnie. zdaje sobie sprawe, ze to skomplikowane :) przynajmniej na poczatku. pozniej, jak sie tloczek rozrusza to wystaczy tylko krecic. samo powinno sie chowac. zaciski maja dwa rozne gwinty: lewy i prawy. dlaczego? sa swoim lustrzanym odbiciem. mozesz delikatnie prysnac teflonowym smarem pod uczelke tloczka.1

narzedzia: sa specjalne klucze do tego. ale w waunkach amatorskich w zupelnosci wystarcza pilnik, zabka, kombinerki lub szczepce o pierscieni zegera. nie mam pojecia jak wygladaja tylne tloczki u ciebie w aucie, ale moga miec dodatkowe naciecie, otwor lub inny znak, ktory musi byc w konretnym polozeniu (np u gory lub od wewnetrznej, zewnetrznej strony zacisku). zwroc na to uwage, bo okaze sie, ze zacisk zle wykasowuje luz recznego i hamulce albo trzymaja albo reczny jest za slaby.

 
 
olo1300

Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: ben/LPG
Wersja:: HATCHBACK FAMILIALE
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 42
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 28 Maj 2013, 21:07   

Witam mam takie dwa wycięcia na tłoczku sugerujące, że są wkręcane. Niezwykle trudno jest wciskać i kręcić ale może wymyślę jakieś narzędzie ( w sumie muszę) to dam znać. Narazie u nas pada i pod blokiem trochę średnio. Powiem tak samym kręceniem nic się nie wskóra. Wykonałem z 20 obrotów a tłoczek jak stał tak stoi. Obraca się ze średnim oporem, nie wskazującym na jakieś zapieczenie. Potrzebna tylko siła docisku zapewne. Dzięki koledzy Pozdr.

 
 
olo1300

Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: ben/LPG
Wersja:: HATCHBACK FAMILIALE
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 42
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 2 Sierpień 2013, 06:44   

trochę wody upłynęło od ostatniego mojego postu ,ale byłem na urlopie. Koledzy potwierdzam tłoczki są wkręcane, nie dałem rady sam ich wkręcić, żadnymi domowymi przyrządami. Pojechałem do mechanika założył specjalny klucz , który jednocześnie wkręca i dociska tłoczek z odpowiednią siłą i poszło bez najmniejszych problemów. Powiem tak : ułomek nie jestem. Wciskałem tłoczek z siłą jaką tylko mogłem i próbowałem jednocześnie go wkręcać ale niestety. Mechanik powiedział, że czasem się udaje taki zabieg jak akurat gwint dobrze załapie. Niestety nie u mnie. Na szczęście za wymianę klocków zapłaciłem 30 zł. (gdybym wiedział ,że to takie koszty nigdy bym nie próbował - choć pewnie jedną próbę bym podjął :mrgreen: ). Dla kolegów mających ten sam problem : nie warto się męczyć. Swoją drogą budowa tego przyrządu jest banalnie prosta może kiedyś go sobie zrobię( jak coś służę pomocą merytoryczną ) Pozdr.

 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 2 Sierpień 2013, 10:35   

a po co robic? mozna kupic gotowy.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA