Mam problem z samochodem, dość cieżki do zdiagnozowania...
Korekty na wtryskach miałem dosyć wysokie. Zaproponowano mi czyszczenie układu paliwowego-wtryskowego, dolotu, etc. specjalnym płynem (silnik pracował na nim w ukłądzie zamkniętym). Ponieważ nie pomogło to zdecydowałem się na sprawdzenie wtrysków w TurboTec (podczas diagnostyki korekty dość wysokie, na jednym cylindrze podskzoczyły I silnik pracował wtedy inaczej... tak mi przekazano). Okazało się, że niby wszystkie 4 były do regeneracji. NIestety po podpięciu korekty mam dziwne:
cylindry 1-3-4-2: 41 45 -147 68
co się okazuje, korakty mam wyższe po regeneracji niż przed... spodziewałem się czegoś maks +/- 25 anie takich odchyłek...
Objawy dalej takie same...
- zdarza sie silnikowi zagrzechotać, podobne do :
akcja od 7 sekundy
- silnik ma moc, ale czasem przy przyśpieszaniu czuć progi przy których moc rośnie skokowo
- zdarza mu się podszarpywać podczas przyśpieszania
- podczas stania na luzie (nie zawsze) słychać takie basowe miarowe dudnienie, wtedy jakby silnik nie do końca pracuje prawidłowo (jakieś drgania przenoszące się po karoserii)
- ostatnio zacząłem słyszeć cichy metaliczny pogwizd, coś jakby antenna cb na dachu. stwierdziłem, że to nie antenna jak jechałem bez niej, a pogwizd dalej był słyszalny.
Macie jakieś pomysły?
Ostatnio zmieniony przez grigori333 26 Lipiec 2013, 11:06, w całości zmieniany 2 razy
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Lipiec 2013, 11:30
Coś o korektach słyszałem że komp stara się zużycie silnika regulować ale z takim hałasem to już coś kolizyjnie wali że ja bym nie jeździł z takim efektem. Pewnie Smokus lepiej to oceni ale chyba remont silnika się kłania
mdzieg
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1999
Paliwo: diesel
Wersja:: III
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 26 Lip 2013 Posty: 9 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 26 Lipiec 2013, 18:21
Silnik do remontu?!
Przed chwilą jechałem kilkanaście KM.
Samochód jechal normalnie, mocno przyśpieszał zakres aż do 3800 obr/min. Dało się odczuć pare razy skokowy przyrost mocy przy przyspieszaniu.
Po zatrzymaniu w samochodzie w środku słychać miarowe dudnienie I drgania. Obroty stabilne (przybnajmniej na obrotomierzu).
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 4 Sierpień 2013, 09:19
Ja bym obstawiał spalanie stukowe. Co za tym idzie wtryski do roboty.
Jeżeli to byłoby coś z mechaniką to cały czas by się tłukło.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
mdzieg
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1999
Paliwo: diesel
Wersja:: III
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 26 Lip 2013 Posty: 9 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 4 Sierpień 2013, 11:51
Mam jeszcze podejrzenie co do wymiany rozrządu dokonanej w ASO.
Bo przed wymianą nie pamiętam jakichkolwiek problemów z samochodem, co prawda było to niewiele czasu od kupna samochodu, ale jednak.
Mam nadzieję, że to jest włąśnie to. Mogli popełnić jakiś bład.
Jak nie to jeszcze spróbuje czujnik spalania stukowego wymienić, bo to nie drogo.
Jeśli wtryski mam po regeneracji I dalej korekty wysokie to nie to... Spreżanie jest bo odpala od strzału. Ma moc, turbine pracuje ok.
EGR by zabrał moc, choc gdzieć czytałem, że może się przycinać I dawać podobne objawy.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 4 Sierpień 2013, 13:45
A robiłeś regenerację wtrysków,czy tylko czyszczenie?
Po czyszczeniu korekty mogą wzrosnąć, mogą też spaść, natomiast po regeneracji na pewno powinny spaść.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
mdzieg
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1999
Paliwo: diesel
Wersja:: III
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 26 Lip 2013 Posty: 9 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 8 Sierpień 2013, 19:27
Regeneracje w Turbotecu. Okazało się, żę mam wtryski Delphi.
Więc wtryski są na pewno ok. Stąd też zastanawiają mnie te wysokie korekty
legaar
Mój samochód: C5 III
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: mk3
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 11 Sie 2013 Posty: 1 Skąd: pomorze
Wysłany: 19 Wrzesień 2013, 14:24
i jak kolega ustalil co nie tak z autem ? ja walczę już 3 tydzień z wtryskami
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum