Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
problem szarpania berlingo 2.0 hdi na ukladzie siemensa?
Autor Wiadomość
majstero123

Mój samochód: Citroen Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napedowy
Wersja:: combispace
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 6
Skąd: Gdynia
Wysłany: 1 Grudzień 2012, 20:09   problem szarpania berlingo 2.0 hdi na ukladzie siemensa?

witam czy ktos juz rozwiazal problem szarpania berlingo 2.0 hdi na ukladzie siemensa?
w zakresie obrotow od 1200 do 1800

Ostatnio zmieniony przez robert 16 Grudzień 2012, 14:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
radekm30

Mój samochód: citroen berlingo
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napedowy
Wersja:: multispace
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 2
Skąd: szczecin
Wysłany: 2 Grudzień 2012, 10:15   

Cześć szrpania nie miałem ale przy obrotach tak około 2500 jak mocno cgciałem ptrzyspieszyć to ślizgało sie tak jakby sprzęgło

_________________
radek
 
 
matt81

Mój samochód: Berlingo ( 90 PS)
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 12
Skąd: Siedlce
Wysłany: 6 Grudzień 2012, 08:47   

Muszę przyznać że prawie całkowicie udało mi się wyeliminować problem szarpania.Piszę "prawie" bo przy ok.1500 obr. jeszcze lekko poszarpuje czasami, lecz najważniejsze że przy obrotach niezbędnych do normalnej jazdy (1700-2000 )szarpanie ustąpiło. Co zrobiłem? Wymieniłem wszystkie poduszki pod silnikiem (tylna na podporze półosi kupiona w ASO uważam że najważniejsza), przy skrzyni biegów i poducha olejowa SASIC.Dodatkowo zacząłem dolewać do paliwa olej 2T . Dodatek 2T zdecydowanie poprawił kulturę pracy silnika co przełożyło się na mniejsze drgania półosi ( główna przyczyna tego specyficznego szarpania 2.0 HDI na Siemensie). Często przyczyną jest również skrzywiona półośka...(jak to stwierdził mój kolega mechanik "...ach te pólosie w Peugotach :-x ...".

 
 
matt81

Mój samochód: Berlingo ( 90 PS)
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 12
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2 Luty 2013, 09:34   

Szarpanie ponownie wróciło...prawdopodobnie żaden z wykonanych zabiegów przeze mnie nie rozwiazał problemu .Jedynie wymiana poduszek złagodziła szarpanie stąd te odczucie lekkiej poprawy.Przeglądając dziesiątki wątków zwiazanych z szarpaniem 2.0 HDi w tym zakresie obrotów zauważyłem pewną regułę .W większości przypadków dotyczy to głównie Partnerów/Berlingo przeważnie z pierwszych lat wdrożenia układu Siemens (2003 r.). Co ciekawe każdy wątek związany z owym szarpaniem tych samochodów nie posiada rozwiązania problemu pomimo wymiany szeregu podzespołów "teoretycznie " odpowiedzialnych za takie zachowanie...Moja osobista opinia jest taka że prawdopodobnie coś niestety w tych modelach spartoliła fabryka i rozwiązanie tego problemu jest jak "walka z wiatrakami " Don Kichota :-/ .Jakie są moje wnioski po wielu bojach , wizytach u specjalistów, i niepotrzebnych wymianach .Myślę że z całą pewnością można wykluczyć układ napędowy (półosie,dyferencjał ,podpory półosi itp.) , a to dlatego że w naszym przypadku szarpanie występuje zawsze przy określonej prędkości obrotowej SILNIKA .Wibracje związane z jakąś krzywizną luzem i innym mechanicznym zużyciem występowały by przy określonej prędkości (Km/h) bez najmniejszego znaczenia czy to będzie 3,4 czy 5 bieg i bez znaczenia ile będzie na obrotomierzu.Takie jest moje zdanie :-) ,jak ktoś ma inną teorię to proszę o wpis i obalenie mojej ;-) . Oczywiście jak komuś się udało całkowicie wyeliminować ten problem to proszę się nie wstydzić 8-) i podzielić informacją z innymi.
Pozdrawiam.

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 11 Sierpień 2013, 20:54   

Może trzeba by wgrać oprogramowanie do sterownika na nowo. Nie mam w tej chwili zainstalowanej lexii, więc nie powiem czy fabryka coś zmieniała w tym temacie.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Październik 2013, 22:19   

Witajcie!
Sam również borykam się z tym problemem. W ostatnim półroczu użytkowania problem się bardzo nasilił - zdarza się, że szarpie nawet przy 2200 obr. Szarpał "od zawsze", czyli już szósty rok. Kiedyś przestał szarpać na chwilę po wymianie napinacza paska osprzętu. Ostatnio odłączyłem złączkę od prędkościomierza i przejechałem ok. 20km jednorazowo i też nie szarpał. Nie wiem, czy sprawdziłoby się to na dłuższą metę...
Zastanawiałem się nad tym, co pisze Kolega robert - moglibyście sprawdzić jakie oprogramowanie siedzi w Waszych sterownikach? Pierwsze zerknąć pod obudowę sterownika, a później może lexią obadać faktyczną wersję? U mnie jest 5WS40136C-T SW9653059380 HW9647423360, ale rzeczywistą wersję muszę sprawdzić (jeśli się wogóle da). Jako ciekawostkę dodam, że porównywałem wsady niby z dwóch takich samych sterowników i różniły się od siebie diametralnie.
Może tutaj jest problem? Albo w wiązce elektrycznej silnika? Wiązkę wtryskiwaczy już wymieniłem bo była poprzecierana, teraz myślę o przeglądnięciu odcinka w okolicach czujnika temperatury cieczy.
Taka ciekawostka - w 2003 roku przeszli na mniejszy przekrój przewodów w wiązce.

 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Październik 2013, 21:41   

Sprawdziłem u siebie. Mam tak jak na obudowie kalkulatora silnika. Różni się HW - końcówka 80 zamiast 60, ale to moja pomyłka. Wskaźnik ewolucji 01.04, wersja diagnostyki 0A.
Czy może ktoś to sprawdzić?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA