Cześć szrpania nie miałem ale przy obrotach tak około 2500 jak mocno cgciałem ptrzyspieszyć to ślizgało sie tak jakby sprzęgło
_________________ radek
matt81
Mój samochód: Berlingo ( 90 PS)
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 26 Wrz 2012 Posty: 12 Skąd: Siedlce
Wysłany: 6 Grudzień 2012, 08:47
Muszę przyznać że prawie całkowicie udało mi się wyeliminować problem szarpania.Piszę "prawie" bo przy ok.1500 obr. jeszcze lekko poszarpuje czasami, lecz najważniejsze że przy obrotach niezbędnych do normalnej jazdy (1700-2000 )szarpanie ustąpiło. Co zrobiłem? Wymieniłem wszystkie poduszki pod silnikiem (tylna na podporze półosi kupiona w ASO uważam że najważniejsza), przy skrzyni biegów i poducha olejowa SASIC.Dodatkowo zacząłem dolewać do paliwa olej 2T . Dodatek 2T zdecydowanie poprawił kulturę pracy silnika co przełożyło się na mniejsze drgania półosi ( główna przyczyna tego specyficznego szarpania 2.0 HDI na Siemensie). Często przyczyną jest również skrzywiona półośka...(jak to stwierdził mój kolega mechanik "...ach te pólosie w Peugotach ...".
matt81
Mój samochód: Berlingo ( 90 PS)
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 26 Wrz 2012 Posty: 12 Skąd: Siedlce
Wysłany: 2 Luty 2013, 09:34
Szarpanie ponownie wróciło...prawdopodobnie żaden z wykonanych zabiegów przeze mnie nie rozwiazał problemu .Jedynie wymiana poduszek złagodziła szarpanie stąd te odczucie lekkiej poprawy.Przeglądając dziesiątki wątków zwiazanych z szarpaniem 2.0 HDi w tym zakresie obrotów zauważyłem pewną regułę .W większości przypadków dotyczy to głównie Partnerów/Berlingo przeważnie z pierwszych lat wdrożenia układu Siemens (2003 r.). Co ciekawe każdy wątek związany z owym szarpaniem tych samochodów nie posiada rozwiązania problemu pomimo wymiany szeregu podzespołów "teoretycznie " odpowiedzialnych za takie zachowanie...Moja osobista opinia jest taka że prawdopodobnie coś niestety w tych modelach spartoliła fabryka i rozwiązanie tego problemu jest jak "walka z wiatrakami " Don Kichota .Jakie są moje wnioski po wielu bojach , wizytach u specjalistów, i niepotrzebnych wymianach .Myślę że z całą pewnością można wykluczyć układ napędowy (półosie,dyferencjał ,podpory półosi itp.) , a to dlatego że w naszym przypadku szarpanie występuje zawsze przy określonej prędkości obrotowej SILNIKA .Wibracje związane z jakąś krzywizną luzem i innym mechanicznym zużyciem występowały by przy określonej prędkości (Km/h) bez najmniejszego znaczenia czy to będzie 3,4 czy 5 bieg i bez znaczenia ile będzie na obrotomierzu.Takie jest moje zdanie ,jak ktoś ma inną teorię to proszę o wpis i obalenie mojej . Oczywiście jak komuś się udało całkowicie wyeliminować ten problem to proszę się nie wstydzić i podzielić informacją z innymi.
Pozdrawiam.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 11 Sierpień 2013, 20:54
Może trzeba by wgrać oprogramowanie do sterownika na nowo. Nie mam w tej chwili zainstalowanej lexii, więc nie powiem czy fabryka coś zmieniała w tym temacie.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
puggiblue
Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 161 Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Październik 2013, 22:19
Witajcie!
Sam również borykam się z tym problemem. W ostatnim półroczu użytkowania problem się bardzo nasilił - zdarza się, że szarpie nawet przy 2200 obr. Szarpał "od zawsze", czyli już szósty rok. Kiedyś przestał szarpać na chwilę po wymianie napinacza paska osprzętu. Ostatnio odłączyłem złączkę od prędkościomierza i przejechałem ok. 20km jednorazowo i też nie szarpał. Nie wiem, czy sprawdziłoby się to na dłuższą metę...
Zastanawiałem się nad tym, co pisze Kolega robert - moglibyście sprawdzić jakie oprogramowanie siedzi w Waszych sterownikach? Pierwsze zerknąć pod obudowę sterownika, a później może lexią obadać faktyczną wersję? U mnie jest 5WS40136C-T SW9653059380 HW9647423360, ale rzeczywistą wersję muszę sprawdzić (jeśli się wogóle da). Jako ciekawostkę dodam, że porównywałem wsady niby z dwóch takich samych sterowników i różniły się od siebie diametralnie.
Może tutaj jest problem? Albo w wiązce elektrycznej silnika? Wiązkę wtryskiwaczy już wymieniłem bo była poprzecierana, teraz myślę o przeglądnięciu odcinka w okolicach czujnika temperatury cieczy.
Taka ciekawostka - w 2003 roku przeszli na mniejszy przekrój przewodów w wiązce.
puggiblue
Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 161 Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Październik 2013, 21:41
Sprawdziłem u siebie. Mam tak jak na obudowie kalkulatora silnika. Różni się HW - końcówka 80 zamiast 60, ale to moja pomyłka. Wskaźnik ewolucji 01.04, wersja diagnostyki 0A.
Czy może ktoś to sprawdzić?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum