Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa wtryskowa BOSCH
Autor Wiadomość
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 16 Listopad 2013, 20:13   

robson, dziękuję, jutro na spocie albo w poniedziałek zrzucę linkę z tej dźwigni i sprawdzę twoją teorię.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 19 Listopad 2013, 14:26   

Zrzucenie linki nic nie dało, obroty były nadal za wysokie.
Przekręciłem śrubą zaznaczoną na poniższym zdjęciu o 1 obrót w lewo ( odkręciłem ją ) i już jest wielka poprawa, bo obroty troszkę spadły. Teraz pozostało mi przez kilka dni wszystko poobserwować i zobaczymy co będzie.



_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Listopad 2013, 18:26   

wojtis1990, Znakiem tego coś w pompie się przestawiło (zużyło) i potrzeba regulacji. Może to być także wina samego paliwa. Zatem zrób tak:

Na gorącym silniku (ok 90st.) ustaw obroty jałowe, takie jakie powinny być. Dajmy na to 700 - 750 obrotów ale strzelam. To nie muszą być obroty jakie podaje fabryka ale takie przy których będzie silnik jeszcze równo pracował i nie gasł. Po tym zabiegu - nadal na gorącym silniku - załóż linkę. Musi być ona naprężona ale nie może podnosić dźwigni. Zaobserwuj wtedy czy na zimnym silniku linka podniesie dźwignię i nie będzie się ona opierać na śrubie. Jak tak się stanie - znaczy automat ssania jeszcze sprawny. Jeżeli nie drgnie i nie zmieni obrotów na zimnym silniku - trzeba będzie pomyśleć o wymianie.
W czasie dużych mrozów może ciężko palić.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 22 Listopad 2013, 18:37   

Na ten moment jest zrobione tak jak napisał robson, i jest wszystko w porządku.
Nie jest to na pewno wina paliwa bo 3 samochody jeżdżą na tym samym.

Trzeba poczekać na porządne mrozy i wszystko okaże się w praniu, tymczasem nie będę więcej dłubał żeby co nie popsuć hhe.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 23 Listopad 2013, 16:40   

wojtis1990, A propo obrotów też zauważyłem wzrost o około 100 więcej teraz przy chłodach ,po rozgrzaniu wraca do normy. :-)

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 23 Listopad 2013, 16:50   

sasun71, no to normalne - u ciebie już jest elektroniczne ssanie, u mnie jeszcze mechaniczne.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 23 Listopad 2013, 16:58   

wojtis1990, mechaniczne czy elektryczne ale reauguje na zimno ;-) nawet jak zasuwam i wrzuce na luz, są jakiś czas wyższe a potem tak jak dla rozgrzanego juz wracają ,w końcu przepływomierz ma dane o zimnym powietrzu ;-)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA