Witam
Mam pewien problem, w citroenie c2 wyświetla się komunikat antipollution fault, świeci się kontrolka silnika i turbina nie chce zaskoczyć na wysokich obrotach.
Jakieś porady odnośnie naprawy?
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 25 Marzec 2013, 10:11
SzymonVTR, Trzeba podpiąć pod kompa będzie więcej wiadomo , jakbyś uczciwie wpisał miejsce zamieszkania być może znalazł by się ktoś w okolicy z kompem a Polska to szerokie pojęcie .
_________________ niech moc będzie z DS
SzymonVTR
Mój samochód: citroen c2
Poj. silnika (cm3): 1391
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: vtr
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 18 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Marzec 2013, 11:15
moje miejsce zamieszkania to Kraków
dziś jeszcze będę coś kombinował, ale wydaje mi się że turbina jest ok, więc może to coś z EGR jest nie tak, jakieś pomysły, jak można to sprawdzić bez podpinania pod komputer?
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 25 Marzec 2013, 13:02
SzymonVTR napisał/a:
jak można to sprawdzić bez podpinania pod komputer?
A nie łatwiej podpiąć ?
SzymonVTR napisał/a:
moje miejsce zamieszkania to Kraków
od razu lepiej , jeszcze w profilu zmień
Ja pracuje w Modlniczce od 7:00 do 16:00 jak chcesz mogę go podpiąć , tylko muszę wiedzieć dzień wcześniej żeby zabrać kompa do pracy , namiary w profilu
_________________ niech moc będzie z DS
SzymonVTR
Mój samochód: citroen c2
Poj. silnika (cm3): 1391
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: vtr
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 18 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Marzec 2013, 19:40
Kurcze byłbym wdzięczny,jeśli dałabys radę podpiac. To napisz mi adres pracy to wpadlbym koło 12 do Ciebie, jeśli nie byłby to problem.
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 26 Marzec 2013, 14:19
SzymonVTR, spoksik , ale warto sprawdzić te błędy po kodzie bo coś musiało być przyczyną , że się pojawiły .
Wypisz je tutaj , z tego co się orientuje to kolega Jacoll ma dość bogatą bazę i może dowiemy się coś więcej .
mialem to samo w peugeot 307 2005 1,6hdi 90km,
problem zaczal sie po wymianie sprzegla, przestala dzialac turbina,
i po ok 100-150km jazdy w trasie wyskakiwal ten blad,
okazalo sie ze przy demontazu skrzyni maly wezyk od podcisnienia spadl z zaworu,
po zalozeniu wszystko ok i blad juz nigdy sie nie pokazal,
dodam ze auto przez chwile zostawialo czarna smuge za soba co ozanczalo by ze jazda bez turbiny powodowala nie wlasciwe spalanie mieszanki i wytwarzal sie jakis tam nagar,
tak tez sobie tlumacze ten blad,
moja rada jest taka zeby sprawdzic lexia czy turbina wogole dziala i jakie pokazuje parametry,
dodam ze bez turbiny auto wcale nie bylo strasznie mulaste na nizszych biegach tylko vmax=140km
Witam wszystkich, to jest mój pierwszy post na forum.
Miałem podobny problem z moją C5 benzyna. Komunikat "antipollution fault" pojawił się podczas jazdy i objawiał się nierówną pracą silnika i drganiami. Wcześniej zalałem 2x preparat STP do czyszczenia wtryskiwaczy (problemy pojawiły się po ok 100km od wlania preparatu) na połowę zbiornika paliwa. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu objawy znikły (silnik pracował normalnie) jednak pozostawał komunikat o błędzie. Po wyjeżdżeniu benzyny (gaz do dechy na drodze expresowej przez ok 10km) i ponownym zalaniu benzyny 98. Komunikat się wykasował jednak nie natychmiast (po tankowaniu i przejechaniu paru kilometrów, zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu ). Co do STP to trudno to jednoznacznie stwierdzić ale po operacji silnik lepiej się zbiera i równiej pracuje.
Pozdrawiam.
czeslaw555
Mój samochód: 508
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Allure
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 13 Gru 2013 Posty: 20 Skąd: GKA
Faktycznie STP nie jest najlepsze. Preparat firmowy shell chyba jst lepszy. A pro po to po paru tygodniach komunikat znowu pojawia sie okazjonalnie. Zaczynam podejrzewac uszkodzenie sondy lambda albo jej wtyczke. Moze cos zasniedzialo od wilgoci i brudu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum