Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
XM II '98 - 2.1 TD - brak świateł stopu i przeciwmgielnych
Autor Wiadomość
duch71

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Olej Napędowy
Wersja:: Prestige
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 12
Skąd: Jastrzębnik
Wysłany: 29 Grudzień 2013, 17:02   XM II '98 - 2.1 TD - brak świateł stopu i przeciwmgielnych

Witam,
Ktoś ma jakiś pomysł ?
Oczywiście trywialne rzeczy sprawdziłem - żarówki są OK. Bezpieczniki nie jestem pewien ale chyba też.
Nie mam pomysłu gdzie szukać.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Grudzień 2013, 23:32   

duch71, Stop, to pewnie wyłącznik pod pedałem hamulca. Najczęściej psuje się w automatach.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
jedras.gda
Mechanik



Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PG+LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 320
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Grudzień 2013, 00:02   

Styki przy żarówkach nie skorodowane? Najlepiej psiknąć dla pewności. U mnie właśnie tak było. Zabierałem się za rozebranie pedału hamulca, a tu taka pierdoła. Zobacz jakie bezpieczniki odpowiadają za światła stopu i przeciwmgielne. Z zewnątrz może się wydawać, że bezpiecznik jest dobry, a później się okazuje, że to właśnie on może być przyczyną usterki.

 
 
Roman Suchara
stary

Mój samochód: XM excl.X2-HDI,saxo1,5
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 224
Skąd: Orzesze
Wysłany: 30 Grudzień 2013, 11:04   

duch71 napisał/a:
Nie mam pomysłu gdzie szukać

Płyta w której są wkładane żarówki,a łączenie z wtyczkami.Gdyby tam było dobrze, to szukaj w gumowych harmonijkach ,przy zawiasach tylnej klapy.

_________________
Pozdrawiam Roman
 
 
duch71

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Olej Napędowy
Wersja:: Prestige
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 12
Skąd: Jastrzębnik
Wysłany: 30 Grudzień 2013, 14:08   

robson napisał/a:
duch71, Stop, to pewnie wyłącznik pod pedałem hamulca. Najczęściej psuje się w automatach.


Ten włącznik jest od wewnątrz czy od zewnątrz ? Jak się dostać do niego? Gdzieś przeczytałem żeby sprawdzić właśnie ten czujnik zwierając jego kable. Tyle że nie mam pojęcia gdzie on jest.


Listwy z żarówkami wymontowałem obie, żarówki sprawdziłem wyczyściłem z nagaru. Nie pomogło. Łączeń z wtyczkami nie sprawdzałem, wyciągnę dziś wtyczki i psiknę "Kontaktem".

Z opisu bezpieczników z manuala ni cholery nie wiem który jest od świateł stopu, albo jestem tępy albo nie umiem czytać ;-)

 
 
duch71

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Olej Napędowy
Wersja:: Prestige
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 12
Skąd: Jastrzębnik
Wysłany: 30 Grudzień 2013, 14:56   

OK, znalazłem który bezpieczniek jest od świateł stop ;-) F2

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 30 Grudzień 2013, 23:52   

duch71 napisał/a:
Ten włącznik jest od wewnątrz czy od zewnątrz ? Jak się dostać do niego? Gdzieś przeczytałem żeby sprawdzić właśnie ten czujnik zwierając jego kable. Tyle że nie mam pojęcia gdzie on jest.
Dosłownie pod samym butem ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
diodalodz

Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 349
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Grudzień 2013, 03:07   

Wyłącznik znajduje się pod gumą pedału stop. Czubek pedału jest zrobiony z kanapki gdzie znajdują się styki wyłącznika. Połączenie jest 20 cm wyżej, przewody idą z tego co pamiętam w czarnej koszulce.
Dodatkowo pod schowkiem znajduje się moduł kontroli świateł stop. Można go zdemontować i sprawdzić czy rezystory mocy w środku nie uległy uszkodzeniu. Nie wiem jak w mk2 ale w mk1 moduł jest firmy Jaeger i generalnie wszystkie podzespoły z tej firmy są wykonane wyjątkowo starannie. Sypie się generalnie wszystko co jest z napisem Valeo :)

 
 
duch71

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Olej Napędowy
Wersja:: Prestige
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 12
Skąd: Jastrzębnik
Wysłany: 31 Grudzień 2013, 07:48   

Wrrrrrrrr, już miałem dziś wieczorkiem po powrocie z pracy zrobić sobie wieczór ala "Adam Słodowy" tyle że XM zrobił mi niemiłą niespodziankę ;-(
W drodze do domu coś strzeliło, zapaliła się kontrolka Katalizatora potem silnik zgasł i tyle by było z jazdy. Samochód stanął na drodze - dobrzy ludzie pomogli zepchnąć trupa na bok ;-(.
Zajrzałem pod maskę i pasek pompy/alternatora/klimy zerwany. Silnik nie odpala ;-(
Ciekawe co strzeliło i dlaczego zerwał się pasek. na szczęście silnik kręci.

Wrrrrrrrr dobrze że coś mnie tknęło jak kupowałem OC i wziąłem Assistans w wersji max .
Nie miła końcówka i początek roku.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 31 Grudzień 2013, 11:33   

Ciekawe że nie pali pomimo osprzętu? oby pasek osprzętu nie zerwał dlatego bo blokował go wał.. :-(

 
 
duch71

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Olej Napędowy
Wersja:: Prestige
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 12
Skąd: Jastrzębnik
Wysłany: 2 Styczeń 2014, 15:05   

No i najczarniejszy scenariusz się sprawdził :-( .

Koło pasowe spowodowało zsunięcie się paska osprzętu, który dostał się do rozrządu i zerwał rozrząd - koszty naprawy około 4500 - więc chyba podziękuję.
Mam teraz źródło części dla potrzebujących części do XM-a.
A dopiero co zmieniłem na nowe tarcze, klocki, pompę LHMu i maglownicę wrrrr

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2 Styczeń 2014, 22:28   

duch71, Ale pech! Nowe auto na nowy rok...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Styczeń 2014, 23:19   

Zanim zdecydujesz o zlomowaniu, sprawdz prosze co sie stalo pod walkiem rozrzadu. W tych silnikach jesli dojdzie do zerwania paska pekaja dzwigienki zaworowe i najczesciej zawory sa proste. Wystarczy wymienic pekniete dzwigienki i mozna dalej cieszyc sie sprawnym silnikiem. A nawet jesli doszloby do pokrzywienia zaworow, to przeciez wymiana zaworow, albo nawet glowicy nie kosztuje 4500 zl. Jakos dziwnie wysoko liczysz koszty naprawy. Nowe dzwigienki kosztuja okolo 30 pln sztuka, a mozna rowniez uzywane zastosowac.
Jesli to jest wycena warsztatowa, to oni nie znaja wcale budowy tego silnika, pewnie potrafia tylko niemieckie ogarniac....
Pozdrawiam

 
 
diodalodz

Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 349
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Styczeń 2014, 15:28   

dejnekomirek napisał/a:
Zanim zdecydujesz o zlomowaniu, sprawdz prosze co sie stalo pod walkiem rozrzadu. W tych silnikach jesli dojdzie do zerwania paska pekaja dzwigienki zaworowe i najczesciej zawory sa proste. Wystarczy wymienic pekniete dzwigienki i mozna dalej cieszyc sie sprawnym silnikiem. A nawet jesli doszloby do pokrzywienia zaworow, to przeciez wymiana zaworow, albo nawet glowicy nie kosztuje 4500 zl. Jakos dziwnie wysoko liczysz koszty naprawy. Nowe dzwigienki kosztuja okolo 30 pln sztuka, a mozna rowniez uzywane zastosowac.
Jesli to jest wycena warsztatowa, to oni nie znaja wcale budowy tego silnika, pewnie potrafia tylko niemieckie ogarniac....
Pozdrawiam


Dokładnie tak, zazwyczaj wysadza dźwigienki, robiłem raz taki silnik gdzie wysadziło jeszcze wałek rozrzdu na 3 części :) A za 4500 to chyba idzie kupić silnik z przebiegiem 10tyś km :)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA