Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne problemy.
Autor Wiadomość
Foka

Mój samochód: Citroen Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1981
Paliwo: ON
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 3
Skąd: Bytom
Wysłany: 7 Styczeń 2014, 14:18   Dziwne problemy.

Witam serdecznie, to jest mój pierwszy post na tym forum dlatego myślę że jest to odpowiedni dział, mam parę pytań dotyczących Berlingo 2.0 HDI r 2000 wersja Multispace.


Czy wskażnik temp. pokazuje u mnie dobrze czy możliwe ze jest termostat do wymiany ?




Następnie od czasu do czasu mam objaw taki że obroty są minimalnie większe niz powinny np. tak jak na zdjeciu




Do tego mam zaklejoną tasmą izolacyjna jedną kontrolke kótra znajduje sie obok kontrolki hamulca ręcznego, przypuszczam ze to jest Check engine ?




I kiedy odpalam auto po nocy, ssanie sięga od czasu do czasu od 1100 do 1500 obr ? mozliwe ze EGR jest zanieczyszczony ?
aha i bym zapomniał, kiedy rano juz odjade to mam wrazenie ze auto wogole nie jedzie, do 2100 max obroty i uczucie mam ze turbina nie pracuje puki sie nie rozgrzeje.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Styczeń 2014, 17:49   

pierwsze -nie wiem jak masz ta skale ale mnie grzeje tak 90 pare stopni max po około 10km w tych warunkach czyli jak nie dogrzewa może być termostat.druga fotka obroty na 1000 to u mnie czasem też występują jak zimne powietrze ale jak zagrzany tego nie mam.czasem zdarzy się że pędzę i rzucę na luz bo będę skręcał to też na chwile takie są ale może być uwarunkowane prędkością i dolotem zimnego powietrza do przepływomierza.trzecie - po odpalaniu nawet na mrozie 25 stopni miałem góra 1000 obrotów więc chodzi Ci za dużo ,egr? możliwe-ale brudny filtr paliwa i powietrza i masz te same objawy...a co do mulenia to miałem podobnie ale nie tak mocno czasem po zakupie auta- zamulony katalizator i silnik -dostał odpowiednio w gaz i trasę :-D .tak więc kontrola -wymiana filtrów a do tego olej na turbine też ma wpływ bo ją trzyma jak stary i gęsty..wiem że to możliwe bo zmieniam olej raz do roku i jest różnica w pracy turbiny. Kontrolke checg engine ktoś zakleił bo parametry pracy silnika nie odpowiednie i bedzie świecić.( o ile jest w tym miejscu pomarańczowa z logo silnika)

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Styczeń 2014, 17:55   

a tu masz przydatną stronę tu

 
 
Foka

Mój samochód: Citroen Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1981
Paliwo: ON
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 3
Skąd: Bytom
Wysłany: 7 Styczeń 2014, 21:15   

I wlasnie o takie info mi chodzlo, za pare dni bede wymienial olej i filtry tak wiec zobaczymy jak bedzie efekt, do tego jutro rozbiore licznik i odkleje szkotke ktora ktos nakleil oraz przejade sie do sprzedawcy tego auta i raczej nie bede pukal do jego drzwi tylko z kopa je wywaze.

 
 
Foka

Mój samochód: Citroen Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1981
Paliwo: ON
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 3
Skąd: Bytom
Wysłany: 8 Styczeń 2014, 21:35   

I juz dzisiaj prawie wszystko wiadome, Bardzo serdeczne podziękowania dla użytkowania grigori333 który pomogł mi sprawdzic wszystko co potrzeba w systemie Lexia.

Pokazało nam takie błędy jak widoczne są na zdjeciach z ekranu :





Teraz pytanie, czy ktoś juz wczesniej miał tego typu doczynienia z błędami ?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 16:31   

jeszcze jedno przychodzi mnie na myśł..pali się check -falują obroty..Miałem podobnie tyle że mnie mocno czasem spadały i zrobiłem tak że podciągłem linkę potencjometra gazu(myślałem że nawala),efekty? większe obroty powyżej 1100-1200 obrotów czasem po odpaleniu a potem spadek na właściwe po zagrzaniu a po czasie błąd i czek wyskoczył .Może ktoś podobnie zrobił bo tak miał...mnie ustało po dodatku na wtryski i po wymianie łożysk alternatora bo one robiły spadek obrotów pod obciążeniem :lol: oczywiście linka ustawiona do stanu wcześniejszego i skasowany błąd checka

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA