piter4442
Mój samochód: CITROEN XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: DISEL
Wersja:: MKII
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: KUDOWA ZDROJ
Wysłany: 30 Styczeń 2014, 11:36 2.2 hdi głośna praca silnika i drgania
Witam drogich kolegów mam pytanie odnośnie peugeota ale w związku z tym ze to pokrewne auto co citroen postanowiłem zapytać tutaj.U ojca w peugeocie 607 2.2 hdi 2001 rok zaczęły się dziać dziwne rzeczy z silnikiem.Po uruchomieniu od czasu do czasu zaczyna strasznie klekotać dostaje drgań i chodzi tak jakby spalał stukowo.Czasem włącza się to na minute czasem na 5 a czasem wcale nie wyskakują żadne błędy.Kupiłem sobie nawet diagbox i tez nic nie pokazał poza fapem ale to już zostało naprawione. Myślałem ze to kolo pasowe ale po wymianie dalej dwumasa raczej odpada.Nie wiem już co to może być wiec może ktoś z was miał taką usterkę i coś może pomóc Pozdrawiam
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Styczeń 2014, 13:24
Dopisz czy to dzieje się na zimnym silniku przy mrozie czy na ciepłym też. Ja bym pierwsze sprawdził /wymienił filtr ropy skoro na opcji zimno-mróz o ile dawno nie był wymieniany.A potem szukał dalej ...
piter4442
Mój samochód: CITROEN XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: DISEL
Wersja:: MKII
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: KUDOWA ZDROJ
Wysłany: 30 Styczeń 2014, 14:59
na ciepłym i na zimnym niezależnie od temperatury czasem odpale i odrazu a czasem po 20 km sie włączy ta twarda praca i wali silnikiem jakby na 3 gary chodził czasem na minute a niekiedy na 15 ..filtr był wymieniany latem wiec myśle ze jest ok co dziwne to nie traci przy tym mocy.Myslalem ze to coś z tym fap bo wczesniej miał tylko takie błędy ale wypalałem go za pomocą pp2000 dolalem dodatku zerowałem kalkulator dodatku i nic błędów juz nie ma a chodzi jak 100 młotków
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 1 Luty 2014, 12:52
Witam. Przyszla mi do glowy jedna mysl: nie masz moze malych problemow z ubytkiem cieczy chlodzacej? W tym silniku jest chlodnica na obwodzie EGR, jej nieszczelnosc moze skutkowac pojawianiem sie wody w EGR i to moze byc przyczyna glosnej pracy silnika[ stukow]. Druga sprawa, to zawieszajacy sie wtryskiwacz tez moze powodowac podobne objawy, chwilami moze lac paliwo do cylindra, co tez bedzie objawiac sie stukaniem i zla praca cylindra. Mysle, ze konieczna diagnostyka z podejrzeniem korekcji wtryskiwaczy, oraz proba przelewowa na powrotach. Z kolei kolo dwumasowe: tez moze stukac, ale wystarczy nacisnac sprzeglo i jesli wyraznie zmienia sie odglos, czy zanika stuk; przy gaszeniu silnika cos sie jakby przemieszcza w silniku, na wcisnietym sprzegla gasnie normalnie-to kolo do wymiany. Ciezko ocenic przyczyne z suchego opisu, bez osluchania. Dla mnie moze to byc typowy objaw typowej usterki, a dla Ciebie chalas nieokreslony. Diagnoza na odleglosc, to gdybanie. Popros o ocene jakiegos mechanika, majacego praktyke, a potem zobaczymy , co dalej. Pozdrawiam
Duza korekcja na minus, moze swiadczyc o laniu wtryskiwacza
piter4442
Mój samochód: CITROEN XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: DISEL
Wersja:: MKII
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: KUDOWA ZDROJ
Wysłany: 1 Luty 2014, 17:42
witam dziś miałem troche czasu i posiedziałem posłuchałem porozkrecałem i problem rozwiazany stuki pochodziły z wentylatora który był pekniety i na wysokich obrotach wibrował walił o oslone a do tego uszkodzony był przekaznik wysokich obrotów wentylatora który włączał go kiedy mu sie podobało...dzieki za podpowiedzi pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum