Witam, mam problem z poluzowaniem paska alternatora, poluzowalem srube centralna na napinaczu i probowalem breszka odginac, krecic francuzem i ani drgnie, napiecie niezmienia sie. Jesli ktos z Was zna sposob, to prosze o pomoc.
Pozdrawiam Slawek
Mój samochód: XM excl.X2-HDI,saxo1,5
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 12 razy Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 224 Skąd: Orzesze
Wysłany: 5 Luty 2014, 18:59
Nie pamiętam dokładnie,ale chyba ta na dole na zdjęciu,też na klucz 13 (ta na klucz 22 jest z alternatora).Jak do jutra wieczora poczekasz to zerknę na żywo, i sobie przypomnę.
_________________ Pozdrawiam Roman
slavko1
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Prestige Break
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 19 Sie 2013 Posty: 3 Skąd: Dolnysląsk
Wysłany: 5 Luty 2014, 19:50
Roman Suchara napisał/a:
Nie pamiętam dokładnie,ale chyba ta na dole na zdjęciu,też na klucz 13 (ta na klucz 22 jest z alternatora).Jak do jutra wieczora poczekasz to zerknę na żywo, i sobie przypomnę.
w sumie to mam troche czasu, zdaje sie, ze caly napinacz jest do wymiany bo sie w ogole nie kreci, pasek jest cieniutki jak zyletka ale napiety, tak w ogole to wymieniam alternator a busa dopiero co kupilem wiec co chwile cos nowego wychodzi, jak juz zerkniesz to moze wytlumaczysz mi na czym polega napinanie nowego paska nowym napinaczem?jesli wiesz i bedziesz mial troche czasu.nie jestem mechanikiem ale grzebaczem i ten system napinania jest mi nieznany, zwykle sa dwa otwory jeden do naciagu a drugi do dokrecenia, ta rolka jest kompletnie zapieczona a nowej jeszcze nie mam w rekach. kazda wskazowka bedzie pomocna.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 5 Luty 2014, 21:54
To starszy typ napinacza, luzujesz go i ustawiasz tak jak ci pasuje, naciskasz palcem żeby pasek się ugiął na ok 1,5 cm w najdłuższym odcinku, rolka jest zapieczona bo jest tam łożysko i się zastało. Dobrze że zobaczyłeś to na czas bo lada chwila by ci pasek spaliło / zerwało.
Nie powiem ci dokładnie które śrubki i jak odkręcić.
Mój samochód: XM excl.X2-HDI,saxo1,5
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 12 razy Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 224 Skąd: Orzesze
Wysłany: 7 Luty 2014, 09:16
Zajrzeć z góry,to trzeba mieć oczy na wysięgnikach. Z tego co udało mi się dostrzec, przy pomocy lustra i latarki,to jest on przykręcany na dwie śruby M8, a od góry jest w prowadniku.Ale to też bardziej wynika z wyobraźni niż z naocznych faktów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum