Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z Pilotem do kluczyka- auto sie blokuje
Autor Wiadomość
abrat87

Mój samochód: Citroen C4
Paliwo: Benzyna+LPG
Wersja:: 1
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Marzec 2013, 09:57   Problem z Pilotem do kluczyka- auto sie blokuje

Witam,

Jestem wlascicielem Citroena C4 coupe od pol roku. Auto sprawuje sie bardzo dobrze jednak od pewnego czasu mam problem z pilotem przy kluczyku.

Pewnego dnia chcialem otworzyc auto i wtedy swiatla przednie i tylnie zaczely migac w sposob nietypowy. Otworzylem drzwi i lampka czerwona przy kierownicy zaczela dziwnie migac i wydawac dzwiek ( cos jak tikanie zegarka). Wyglada na to ze immobilizer blokuje mi wtedy auto i nie da sie go odpalic. Mysle ze moze to byc zwarcie w kluczyku jakies. Po wymienieniu baterii w pilocie wszystko dziala w porzadku. Sytuacja powtorzyla mi sie kilka razy juz. Czasami w odstepie 2och dni a czasami 2 miesiecy. Nie wiem jaka moze byc przyczyna.

Czy ktos ma podobne doswiadczenia?

Co mozna zrobic by rozwiazac problem.

dzieki za pomoc

pozdrawiam

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 21 Marzec 2013, 16:12   

Jesli jest z tym zwiazany blad (a byc moze... w sekcji Immobiliser), jestem w stanie to sprawdzic Lexia na miejscu i postawic diagnoze (o ile blad bedzie). Niestety nie posiadam jeszcze zdolnosci nadprzyrodzonych, natomiast proste ciagi przyczynowo-skutkowe umiem juz rozwiazywac... ;)

Jesli bledu nie ma (co tez jest mozliwe..), jedyne co mi sie nasuwa to wysuszenie kluczyka (lub wrecz wymycie go w IPA w myjce ultradzwiekowej - ale to raczej zapobiegawczo niz doraznie i w sumie tez na miejscu).

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
abrat87

Mój samochód: Citroen C4
Paliwo: Benzyna+LPG
Wersja:: 1
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Marzec 2013, 16:33   

hmm bywasz w krakowie czesto? Ile taka usluga kosztuje? Kupilem baterie i po pracy sprawdze czy dziala... czytalem na forum i przyczyna moze byc wilgoc przy wiazce kabli przy tylniej klapie bagaznika, lub kluczyk moze byc rozkodowany po tym gdy bateria byla dlugo poza kluczykiem i immo blokuje wtedy... hmmm wiesz jak sie koduje synchronizuje kluczyk po wymianie baterii w C4?

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 22 Marzec 2013, 05:37   

abrat87 napisał/a:
bywasz w Krakowie często?
aktualnie mieszka w Krakowie
abrat87 napisał/a:
wiesz jak się koduje synchronizuje kluczyk po wymianie baterii w C4?
na pewno wie , ale musisz posiadasz PIN

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 22 Marzec 2013, 10:13   

Krakow - mieszkam (jak Grigori napisal)...

Kodowanie kluczyka - umiem zarowno od strony uzytkownika jak i od strony serwisu, ale od strony serwisu potrzebuje twojej karty albo kodu PIN (ktora powinienes miec razem z autem wlasciwie z kluczykami, a jak jej nie masz to czeka Cie wizyta w ASO po wlasnie ten kod, zeby go wyjac z bazy), w najgorszym wypadku bedzie potrzebny w/w kod PIN do BSI...

Jesli chodzi o sam efekt czyli ze kluczyk raz dziala raz nie, to podejrzewalbym 2 rzeczy:
a) kluczyk zawilgocony i transponder nie nadaje czasami (majac 2 kluczyk latwo to sprawdzic)
b) antenka przy stacyjce pada/wilgotna/uszkodzona - dlatego Immo nie reaguje czasami (tutaj tez 2 kluczyk rozwiazuje w zasadzie sprawe + podpiecie do Lexi bo mozna sprawdzic stan Immo w wlozonym kluczykiem i bez)

Nie podejrzewalbym wiazek w klapie bagaznika - tam co prawda jest antenka od alarmu, ale nie od Immo - auto sie otwiera (rozbraja alarm) = wiec antenka dziala prawidlowo.

Co do mycia czegokolwiek w myjce, to sa to groszowe sprawy z cyklu "na piwo" - bo nie moge dac gwarancji ze to jest przyczyna.

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
aarcis

Mój samochód: Xantia 2 V6
Poj. silnika (cm3): 2945
Paliwo: benzyna
Wersja:: Xantia 2 1998 V6 24V
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 1
Skąd: Mszczonów
Wysłany: 16 Luty 2014, 14:52   

Witam, ja mam Xantie 2 1998 actve v6 z imo w kluczyku z cewką na stacyjce, czy musi byc elektronika w kluczyku potrzebna? w drugim nie mam. Z kluczyka otwieram drzwi , central działa, chcę odpalić błąd transpondera, miga kluczyk + sygnał dzw. sprawdzałem masy i gniazda (przeczyściłem). Myślałem o skasowaniu imo ale to podobno zmiana oprogramowania + mała przeróbka (nóżkę odlutować w kompie). Autko full wypas, w polsce nie było tak wypasionej i stoi prawie 2 lata. Może jakiś inerfejs i pokasować błędy. Kiedyś pomagało wkładanie i wyjmowanie kluczyka. Masz jakiś pomysł ? bo nie chcę inwestować, a w takim stanie to złom, a ładna, zadbana i szybkaaa :)

_________________
Znaczek firmy wskazuję na twórcę :)
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 16 Luty 2014, 16:13   

Elektronika w kluczyku jest tylko od centralnego zamka - pilot.
Pastylka - transponder jest to mały prostokącik zalany w obudowie kluczyka przy grocie. Salon do Xsary wydał dwa kluczyki z transponderem i jeden z pilotem ( elektroniką ), podejrzewam że do xantii też.
Jeden kluczyk tylko posiadasz ?

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Luty 2014, 16:40   

tak jak pisze Wojtek imo z drugiego klucza powinno działać jak pierwszy kluczyk uszkodzony,pilot to tylko centralny

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA