abrat87
Mój samochód: Citroen C4
Paliwo: Benzyna+LPG
Wersja:: 1
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 2 Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Marzec 2013, 09:57 Problem z Pilotem do kluczyka- auto sie blokuje
Witam,
Jestem wlascicielem Citroena C4 coupe od pol roku. Auto sprawuje sie bardzo dobrze jednak od pewnego czasu mam problem z pilotem przy kluczyku.
Pewnego dnia chcialem otworzyc auto i wtedy swiatla przednie i tylnie zaczely migac w sposob nietypowy. Otworzylem drzwi i lampka czerwona przy kierownicy zaczela dziwnie migac i wydawac dzwiek ( cos jak tikanie zegarka). Wyglada na to ze immobilizer blokuje mi wtedy auto i nie da sie go odpalic. Mysle ze moze to byc zwarcie w kluczyku jakies. Po wymienieniu baterii w pilocie wszystko dziala w porzadku. Sytuacja powtorzyla mi sie kilka razy juz. Czasami w odstepie 2och dni a czasami 2 miesiecy. Nie wiem jaka moze byc przyczyna.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 21 Marzec 2013, 16:12
Jesli jest z tym zwiazany blad (a byc moze... w sekcji Immobiliser), jestem w stanie to sprawdzic Lexia na miejscu i postawic diagnoze (o ile blad bedzie). Niestety nie posiadam jeszcze zdolnosci nadprzyrodzonych, natomiast proste ciagi przyczynowo-skutkowe umiem juz rozwiazywac...
Jesli bledu nie ma (co tez jest mozliwe..), jedyne co mi sie nasuwa to wysuszenie kluczyka (lub wrecz wymycie go w IPA w myjce ultradzwiekowej - ale to raczej zapobiegawczo niz doraznie i w sumie tez na miejscu).
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
abrat87
Mój samochód: Citroen C4
Paliwo: Benzyna+LPG
Wersja:: 1
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 2 Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Marzec 2013, 16:33
hmm bywasz w krakowie czesto? Ile taka usluga kosztuje? Kupilem baterie i po pracy sprawdze czy dziala... czytalem na forum i przyczyna moze byc wilgoc przy wiazce kabli przy tylniej klapie bagaznika, lub kluczyk moze byc rozkodowany po tym gdy bateria byla dlugo poza kluczykiem i immo blokuje wtedy... hmmm wiesz jak sie koduje synchronizuje kluczyk po wymianie baterii w C4?
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 22 Marzec 2013, 10:13
Krakow - mieszkam (jak Grigori napisal)...
Kodowanie kluczyka - umiem zarowno od strony uzytkownika jak i od strony serwisu, ale od strony serwisu potrzebuje twojej karty albo kodu PIN (ktora powinienes miec razem z autem wlasciwie z kluczykami, a jak jej nie masz to czeka Cie wizyta w ASO po wlasnie ten kod, zeby go wyjac z bazy), w najgorszym wypadku bedzie potrzebny w/w kod PIN do BSI...
Jesli chodzi o sam efekt czyli ze kluczyk raz dziala raz nie, to podejrzewalbym 2 rzeczy:
a) kluczyk zawilgocony i transponder nie nadaje czasami (majac 2 kluczyk latwo to sprawdzic)
b) antenka przy stacyjce pada/wilgotna/uszkodzona - dlatego Immo nie reaguje czasami (tutaj tez 2 kluczyk rozwiazuje w zasadzie sprawe + podpiecie do Lexi bo mozna sprawdzic stan Immo w wlozonym kluczykiem i bez)
Nie podejrzewalbym wiazek w klapie bagaznika - tam co prawda jest antenka od alarmu, ale nie od Immo - auto sie otwiera (rozbraja alarm) = wiec antenka dziala prawidlowo.
Co do mycia czegokolwiek w myjce, to sa to groszowe sprawy z cyklu "na piwo" - bo nie moge dac gwarancji ze to jest przyczyna.
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
Witam, ja mam Xantie 2 1998 actve v6 z imo w kluczyku z cewką na stacyjce, czy musi byc elektronika w kluczyku potrzebna? w drugim nie mam. Z kluczyka otwieram drzwi , central działa, chcę odpalić błąd transpondera, miga kluczyk + sygnał dzw. sprawdzałem masy i gniazda (przeczyściłem). Myślałem o skasowaniu imo ale to podobno zmiana oprogramowania + mała przeróbka (nóżkę odlutować w kompie). Autko full wypas, w polsce nie było tak wypasionej i stoi prawie 2 lata. Może jakiś inerfejs i pokasować błędy. Kiedyś pomagało wkładanie i wyjmowanie kluczyka. Masz jakiś pomysł ? bo nie chcę inwestować, a w takim stanie to złom, a ładna, zadbana i szybkaaa
_________________ Znaczek firmy wskazuję na twórcę
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 16 Luty 2014, 16:13
Elektronika w kluczyku jest tylko od centralnego zamka - pilot.
Pastylka - transponder jest to mały prostokącik zalany w obudowie kluczyka przy grocie. Salon do Xsary wydał dwa kluczyki z transponderem i jeden z pilotem ( elektroniką ), podejrzewam że do xantii też.
Jeden kluczyk tylko posiadasz ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum