Pasterz
Mój samochód: Saxo
Paliwo: Benzyna
Wersja:: SX
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 4 Skąd: Polska
Wysłany: 24 Luty 2014, 16:12 Saxo 1.1 - kontroli oleju i temp, nie działa wiatrak
Witam,
od pewnego czasu moje saxo 1.1 96r zaczyna coś dziwnie szwankować. Po trasie do pracy (około 20min jazdy ) po wrzuceniu na bieg jałowy zapalają mi się 2 kontrolki od oleju oraz temperatury. Dodatkowo zauważyłem, że wiatrak nie załącza się i praktycznie w ogóle nie pracuje.
Czy wiatrak może być przyczyną zapalenia się tych kontrolek? Czy to dwie inne rzeczy? A może winny jest silnik krokowy?
Jeżeli wiatrak to co najpierw powinienem sprawdzić czy działa tak by wymienić jak najmniej części?
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 24 Luty 2014, 17:16
Łatwiej będzie nam pomóc jak będziemy wiedzieli skąd jesteś, bo jak np. z Lublina to zapraszam do kontaktu i popatrzymy, posprawdzamy. Po to wszystkim pisze żeby uzupełniali profil zgodnie z prawdą.
Powiem ci tylko tyle że wiatrak możesz sobie sprawdzić na krótko z akumulatora.
Pasterz
Mój samochód: Saxo
Paliwo: Benzyna
Wersja:: SX
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 4 Skąd: Polska
Wysłany: 24 Luty 2014, 18:07
Niestety do Lublina mam kawałek drogi. Ze Szczecina jestem.
O sprawdzaniu wiatraku już właśnie wyczytałem i zamierzam to sprawdzić ale to dopiero jutro bo dzisiaj już za ciemno.
Czytałem też o sprawdzeniu termostatu poprzez wrzucenie go do wody i gotowaniu jej. Jeżeli woda się zagotuje termostat powinien się otworzyć w pełni. Czy to prawda i jest sens to sprawdzać?
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 24 Luty 2014, 18:14
To co czytałeś o sprawdzeniu termostatu jest prawdą. Może sie zacinać. Ale nie trzeba go od razu wrzucać do gotującej się wody. Wystarczy że zagrzejesz silnik i pomacasz ręką wąż za termostatem, powinien być gorący przed 90 stopniami, jeżeli jest zimny to termostat zacięty.
Kontrolka od oleju, albo jest go za mało albo czujnik uwalony.
Wiatrak włączy ci się dopiero po przekroczeniu pewnej granicy, powyżej 90 stopni.
Pasterz
Mój samochód: Saxo
Paliwo: Benzyna
Wersja:: SX
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 4 Skąd: Polska
Wysłany: 24 Luty 2014, 18:18
Uwalony w sensie ubrudzony czy popsuty?
Bo ubrudzony to fakt jest gdyż jeszcze nie dawno miałem lekki wyciek i nawet nie zdążyłem jeszcze umyć silnika po tym wszystkim. Czy to może być od tego?
Pasterz, Na dzień dobry sprawdź stany oleju i płynu chłodniczego.
Co do samego układu chłodzenia dane w załączniku.
układ chłodzenia Saxo 1,0.jpg
Plik ściągnięto 169 raz(y) 37,46 KB
_________________ Pozdrawiam Jacek
Pasterz
Mój samochód: Saxo
Paliwo: Benzyna
Wersja:: SX
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 4 Skąd: Polska
Wysłany: 24 Luty 2014, 20:50
Jacoll, stany płynu i oleju sprawdzone i wszystko ok. Możliwe, że z tym wentylatorem trochę zbyt pochopnie osądziłem, że nie działa. Może temperatura nie przekroczyła odpowiedniego poziomu i dlatego się nie włącza. Możliwe, że te kontrolki palą się z winy silnika krokowego. Tak czy siak, na wszelki wypadek sprawdzę termostat i podłącze wentylator bezpośrednio by zobaczyć czy na pewno wszystko ok. Postaram się także jutro wyczyścić silniczek krokowy, może to pomoże.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum