Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 14 Luty 2014, 14:06
Nie piszesz czy masz miernik , czy mierzyłeś napięcia wejścia na cewkę , czy oczyściłeś wszystkie połączenia z masą do nadwozia i wiele innych .
Czy umiesz czytać schematy , czy je masz , czy posługujesz się wujkiem google aby znaleźć odpowiedzi .
Czepiłem się tej masy bo jest bardzo ważna to nie bajka .
Kiedyś przestał mi odpalać , kręciłem aż padł rozrusznik i koniec .
Szukałem ze dwa miesiące , zrobiłem rozrusznik , dalej nie pali nie ma iskry .
Wymieniłem czujnik położenia wału to samo . Ale uparłem się bo wiedziałem że elektryk wymieni polowe auta zanim coś znajdzie . Nauczyłem się schematów , przekaźników danych o czujnikach i serowniku zapłonu , po przedzwaniałem połączenia , wszystko cacy a iskry nie ma .
Jednak rozwiązałem problem , nie było właśnie masy (zaśniedziała ) na połączeniu z nadwoziem , co za tym idzie nie było jej na sterowniku zapłonu który dawał prąd na cewkę itd.
Tu masz schematy :http://pepon1.free.fr/CITROEN%20XM_fichiers/indexshemas.htm
klikasz na silnik , na nowej stronie masz opisy schematów w pdf-ach a niżej schematy zależnie od typu silnika i zapłonu .
Może sobie z tym poradzisz .
Co do kondensatora żadnego w instal;. zapł. nie spotkałem .
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 21 Luty 2014, 16:59
Przecież w podanym temacie nie ma palca , tylko jest opis kolejności podłączenia przewodów , oznaczenia na kablach i na cewce , że iskra idzie parami itd .
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 24 Luty 2014, 16:45
Specjalnie poszedłem zajrzeć do swojego .
Do cewki przychodzą cztery przewody (biały , brązowy , zielony i chyba czarny ) , końcówka jak i cewka ma cztery styki .
Ta twoja końcówka to coś sztukowane ( kolor jakiś dziwny).
Przy okazji zerknąłem wyjścia na świece :dwa przewody zapłonowe od strony kostki idą na cylindry zewnętrzne (1 , 4 ) te dwa zapłonowe po przeciwnej stronie kostki na cylindry wewnętrzne ( 2, 3 ) .
Mój samochód: XM MKI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: CT
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Mar 2014 Posty: 6 Skąd: Wrocław i okolice
Wysłany: 13 Marzec 2014, 09:53
Sprawdź moduł zapłonowy, cewka może być niewinna. Przykręcony jest do metalowej osłony akumulatora od strony silnika. U mnie było kiedyś tak jak u Ciebie. Nie zapalił i już. Poszukiwania były długie, w końcu ktoś wpadł na pomysł modułu i bingo !!! (Na zdjęciu dwa posty wyżej "corpus delicti"znajduje się obok silnika krokowego)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum