Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 26 Październik 2013, 16:29
Rozszyfrowanie w załączniku.
Co do twardości to trzeba by sprawdzić ciśnienie w sferach. Jeżeli OK to może być problem z blokami HA.
bloki C5.jpg
Plik ściągnięto 781 raz(y) 88,36 KB
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
PMGK
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 11 Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Październik 2013, 18:27
Ok.To moja pierwsza ctyryna,co kryje się pod pojęcie bloki HA?
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 26 Październik 2013, 18:36
Są to dodatkowe elementy, przy pomocy których komputer steruje twardością zawieszenia. Zbudowane są z elektrozaworów i sfery.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
PMGK
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 11 Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Październik 2013, 18:52
Gdzie mam szukać tych elektrozaworów? Jak zdiagnozować takie rzeczy?Na sprawdzenie ciśnienia w sferach też muszę udać się do serwisu? Sam nic nie sprawdzę?
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 26 Październik 2013, 18:57
Niestety. Tzn, można samemu, ale trzeba mieć specjalny przyrząd. Co do samego sprawdzenia to niekoniecznie ASO, mają je w nieautoryzowanych serwisach.
Najpierw sprawdź sfery. Jak zaczniesz wszystko na raz, to możesz polecieć w koszta.
Bloki HA łatwo znaleźć - są umieszczone mniej więcej w osi samochodu i ida do nich kabelki. Czyli szukaj sfery z podłaczonym obok kabelkiem.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
PMGK
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 11 Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Październik 2013, 19:56
Latem przerabiałem temat z przewodem LDS na tył i przed wymianą trochę wzrokiem to wszystko przeleciałem. Chociaż na gruszkach się nie skupiałem, szczególnie z przodu to wydaje mi się że mam tylko 4,tylko przy teleskopach,amortyzatorach.Naprawdę nie widziałem tam ich więcej.
Dodam że c5 bez funkcji SPORT,2,0 hdi.
Dziękuję Ci Robercie za dotychczasową pomoc. Pozdrawiam Kolegów
Ostatnio zmieniony przez grigori333 27 Październik 2013, 17:18, w całości zmieniany 1 raz
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 26 Październik 2013, 22:50
Skoro masz bez funkcji SPORT to nie bedziesz miał bloków HA.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
PMGK
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 11 Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Grudzień 2013, 12:21
Czy próbował ktoś z Kolegów montować sfery z innym oznaczeniem(inne ciśnienie) niż fabrycznie? W moim jak pisałem są HG 57,mogę założyć HI 52? Czy zawieszenie zrobi się bardziej miękkie,komfortowe?
Mój samochód: XM excl.X2-HDI,saxo1,5
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 12 razy Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 224 Skąd: Orzesze
Wysłany: 13 Grudzień 2013, 18:21
PMGK napisał/a:
Czy próbował ktoś z Kolegów montować sfery z innym oznaczeniem(inne ciśnienie) niż fabrycznie? W moim jak pisałem są HG 57,mogę założyć HI 52? Czy zawieszenie zrobi się bardziej miękkie,komfortowe?
Raczej nie,HI52 to o ile dobrze pamiętam, są stosowane przy systemie hydroaktive 3+,a u Ciebie to tylko h3,więc będzie troszkę twardszy.
Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 1409 Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Luty 2014, 21:44
M nie Panowie zastanawia jedna rzecz, otóż zszedłem do auta i odczytałem co jest napisane na kuli i jest tam KT 57, a z tabeli wynika, że ma być HG 57, o co chodzi z tymi literami, 57 to wiem, że to ciśnienie, a co oznaczaja litery?
_________________ Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: VSX
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 416 Skąd: Piła
Wysłany: 2 Kwiecień 2014, 22:29
Panowie, podepnę się pod temat. Mam podobny problem, tzn nie czuję słynnego komfortu C5 Teoretycznie ciśnienie w gruszkach jest dobre (sprawdzone wszystkie, prócz HA przód).
Podczas ostatniego przeglądu - wybrałem się, bo nie daje mi to spokoju, dowiedziałem się, że:
- sfery przód HH44, tył HZ25
- ciśnienie trzymają (?)
- podczas testu (Lexia), przód HA utwardza się wyraźnie przy bujaniu autem, tył utwardza się, ale tylko na chwilę.
Testy przeprowadzaliśmy by upewnić się, że tryb sport nie działa permanentnie. Niestety C5 jest sztywna i każdą nierówność czuć wyraźnie, na tyłku i kierownicy.
Powiedzcie proszę gdzie szukać problemu? Wymiana sfer na nowe? Korektory wysokości? Może auto jest po prostu za wysoko ustawione i ciśnienie w układzie jest za wysokie w wyjściowej pozycji?
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
_________________ Po 9 latach z C5 - jest 308SW T7 + rodzimy C3 1.1
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum