Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak uszczelnić pompę LHM?
Autor Wiadomość
darek_k
Aktywny
Kamerzysta Mechanik


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 796
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 3 Marzec 2012, 06:59   Jak uszczelnić pompę LHM?

Henryxm, czy potrzebny zestaw uszczelek do naprawy kupiłeś w ASO , czy poza, jak tak to gdzie i za ile można kupić taki zestaw uszczelek do pompy

[ Komentarz dodany przez: robson: 2012-04-05, 16:39 ]
Opis uszczelnienia pompy znajdziemy TU

 
 
miroslaw998


Mój samochód: xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: etylina+gaz
Wersja:: 5dr
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 165
Skąd: Toruń
Wysłany: 30 Marzec 2012, 20:22   

Coś pięknego.Czy jest jakaś strona,jakiś sposób aby najzwyklejszy laik który wszedł w posiadanie auta 1.8 8V z 1994 roku doszedł do informacji jaka pompa zamontowana jest w jego aucie?Jakaś strona,katalog?Różnorodność tych zastosowanych była podobno dość duża a ponadto warto wiedzieć co się ma zamontowane.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 30 Marzec 2012, 20:49   

miroslaw998, Po nr VIN wiadomo będzie czy jest to już pompa 6+2 czy jeszcze starsza wersja, jedno-sekcyjna.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
miroslaw998


Mój samochód: xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: etylina+gaz
Wersja:: 5dr
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 165
Skąd: Toruń
Wysłany: 2 Kwiecień 2012, 14:16   

robson,bardzo Ci dziękuję ale przyznam że od początku mam ogromne trudności aby cokolwiek ustalić.Swego czasu ktoś wspomniał o oznaczeniach ORGA i podpowiedział że trzeba to szukać w tym a tym miejscu.Nie było problemu.Znalazłem wszystko i gdy wpisałem to aby ustalić konkretną datę produkcji [której domagał się też facet regenerujący pompy] i wyszło mi że auto pochodzi z lat 70-tych!!!Bzdura jakaś kompletna.Myślałem też o numerze VIN i że dowiem się wszystkiego o aucie.Zgłupiałem kompletnie.Podane dane mimo że bardzo obszerne więcej mówiły o zastosowaym materiale tepicerki niż o tym co mnie interesowało.Mam na myśli sprawy techniczne.Jak fajnie patrzy się gdzie koledzy zamieszczają fotki rozebranych pomp które sobie regenerują.Mają jednak pewność że to ta a nie inna.Słusznie bałem się tego auta.To nie opona gdzie wszystko jasne i choć wcale nie mam zamiaru oszczędzać na naprawach widzę że chyba nieźle ...wdepnąłem.Feancuzi przeszli sami siebie a ja za pompę TRW którą mogę mieć po jednym kliknięciu mimo wszystko 1270.00 złotych nie dam.Za niewiele więcej kupiłem to auto z postanowieniem że jeszcze pojeździ.Będę jednak szukał dalej.To już powoli staje się sprawa ambicjonalna.

 
 
miroslaw998


Mój samochód: xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: etylina+gaz
Wersja:: 5dr
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 165
Skąd: Toruń
Wysłany: 6 Kwiecień 2012, 11:14   

Szukajcie a znajdziecie ktoś powiedział.I racja.Byłem trochę niecierpliwy bo auto zostawiało plamy i wręcz na siłę szukałem wszystkich danych.Dziś z satysfakcją mogę napisać że choć pojawiły się pewne problemy z uwagi że druga nabyta pompa też przeciekała to jak już zabrałem się za to to i zakończyłem.Był w tym pewien plus.Mając dwie pompy,mogłem jedną rozebrać jak na oglądanych obrazkach,kupić potrzebne elementy i złożyć.Potwierdzam łatwość,choć zalecam ostrożność i zachowanie czystości.Ogromna satysfakcja gdy auto "wędruje" do położenia jakie się wybiera a ponadto pompa jest suchutka i szczelna a pod autem czyściutko.Dodam też że zarówno uszczelniacz jak i oringi kupiłem w hurtowni motoryzacyjnej zajmującej się sprzedażą tego jak i łożysk i nie są to oringi do baterii umywalkowej.Całkowity koszt wymiany oringów i uszczelniacza to kwota 40.00 złotych.Drugą pompę oddałem jako że dostałem na nią tydzień rozruchowy i wróciło do kieszeni 130.00 złotych.Xantia dostanie coś dodatkowo a ja cieszę się że się nie wystraszyłem.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Kwiecień 2012, 02:15   

miroslaw998, No to pierwsze koty za płoty! ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
miroslaw998


Mój samochód: xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: etylina+gaz
Wersja:: 5dr
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 165
Skąd: Toruń
Wysłany: 7 Kwiecień 2012, 15:00   

To prawda.W chwili obecnej przestałem się bać auta a moja wiedza rośnie.W wielu przypadkach a mam na myśli tych wszystkich którzy i słyszą o problemach i o nich czytają na takich forach a mają do zaoferowania jakieś części używane,zupy niech sobie z nich nagotują.Za części kilkunastoletnie wołać prawie 2/3 ceny serwisowej to przesada.Gwarancja zazwyczaj to tydzień.A takie propozycje w ostatnich dniach otrzymałem.Liczę że wielu zachęconych zawartymi na forum opisami także przyczyni się do tego że ci pseudo-sprzedawcy zostaną ze swoimi częściami na półkach.Remontować co się da i nie bać się.Opłaca się zdecydowanie a i na pomoc w postaci podpowiedzi można liczyć.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 7 Kwiecień 2012, 17:42   

miroslaw998 napisał/a:
na pomoc w postaci podpowiedzi można liczyć.




Do tego właśnie służy to forum. :-) Pytać, odpowiadać i radzić. :-D

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Jogus93

Mój samochód: Xantia x2
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 5
Skąd: Katowice
Wysłany: 3 Kwiecień 2014, 12:54   

Jak zdemontować koło pasowe ? próbowałem ściągaczem ale nie udało się, albo siedzi tak mocno albo coś trzeba wcześniej zrobić. W środku jest jakby kulka ( tam gdzie napiera ściągacz) lecz nie potrafię jej wyciągnąć. Rozebrałem resztę pompy ale potrzebuję coś z tym zrobić bo mam luz na tym kole dość duży. Proszę o jakąś pomoc

Edit:
Ogólnie przyczyną mojej akcji jest to, że podczas skręcania w lewo przy obciążeniu pompy koła drgają i koło pasowe tak samo.

 
 
miroslaw998


Mój samochód: xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: etylina+gaz
Wersja:: 5dr
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 165
Skąd: Toruń
Wysłany: 4 Kwiecień 2014, 09:28   

Tu możesz mieć niestety problem. Koła nie trzyma nic ale stożek potrafi dopiec. Staraj się robić to delikatnie bo powyginasz koło i będzie do wyrzucenia. Postaraj się może gdzies udać się na prasę i wycisnąć.

_________________
Nie wystarczy mieć sprawny umysł, trzeba go jeszcze dobrze używać. Kartezjusz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA