Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przód c5 mk2 w mk1
Autor Wiadomość
ListenTrN

Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 9
Skąd: Toruń
Wysłany: 21 Kwiecień 2014, 13:48   Przód c5 mk2 w mk1

Witam,
Mam pytanie czy lampy maska zderzak pasują do c5 mk1 od wersji mk2 ? czy to zupełnie inna konstrukcja ?

 
 
s_virus
[Usunięty]

Wysłany: 21 Kwiecień 2014, 14:51   

W C5 po lifcie takie same są błotniki, natomiast by zamontować zderzak, maskę i lampy muszisz przełożyć również pas przedni. Zanim zdecydujesz się na taką modernizację odpowiedz sobie na pytanie- kto to będzie składał? Wbrew pozorom dopasowanie elementów nadwozia, aby pojazd nie wyglądał jak 7 nieszczęść po czołowym spotkaniu z czołgiem, jest bardzo czasochłonne i chwilamy wymaga stalowych nerwów. Jeśli zamierzasz robić to sam a nie masz doświadczenia w tej materii, to już dziś zacznij trenować "Litanię do wszystkich świętych", której to odmawianie, w chwilach rosnącej agresji, pomoże Ci się odprężyć.

 
 
kogucik
[Usunięty]

Wysłany: 9 Maj 2014, 09:43   

Owszem jest czasochłonne, ale również wymaga wprawy i fachowego "oka". Jeśli nie czujesz się na siłach spróbuj zapytać na http://magazyn-czesci.pl mogą polecić ci dobry warsztat w Twojej okolicy, ewentualnie coś doradzić, ale tak jak kolega wyżej napisał jeśli uznasz że sam sobie to zrobisz to trzeba uzbroić się w cierpliwość, a i "litania" też nie zaszkodzi :mrgreen:

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 13 Maj 2014, 08:41   

Hmmm - a moge glupio moze, ale jednak zapytac jaki widzicie problem w dobrym poskladaniu auta po zdejmowaniu pasa przedniego? Przeciez zderzak jest na kolkach ustalajacych (99% aut serwisowanych w ASO i tak poznac po tym, ze zderzak do czynnosci obslugowych jest zdejmowany i to juz po pierwszych 15kkm - na pierwszym przegladzie - wiec i tak ktos sie zawsze "przyczepi ze panie bo nowy a juz bity", a to przeciez auto z conajmniej 2004 roku, nawet jak bedzie przod z FL'a). Poki nie ma tam w akcji szlifierki, wiertarki, wkretarki i tony blacho/drewno wkretow itp.. i wszystko pasuje w fabryczne otwory i sa wszystkie fabryczne spinki, klipsy, zaczepy - to ja nie widze problemu zeby to poskladac, pospasowywac itd. Maski ruszal nie bedziesz (wiec szpary pomiedzy maska a blotnikami ci odpadaja do "spasowania", blotnikow w zasadzie tez - wiec nie ma problemu ze szczelinami miedzy blotnikiem a drzwiami. Tyle ze kolki ustalajace do zderzaka na obu koncach bedziesz musial wpiac z pod zderzaka dluga reka z 3 lokciami (ale to mozliwe!) albo z pod nadkoli czyli demontaz nadkoli jeszcze dochodzi i potem ich zalozenie spowrotem na fabryczne spinki.

A teraz wyobrazcie sobie, ze np. w grupie VW, w "marzeniu kazdego Polaka" czyli Passacie B5 3B z montowanymi wzdluznie silnikami zeby wymienic rozrzad - trzeba zdemontowac pas przedni, obie chlodnice, wentylator na wiskozie itp itd?! :)) I tam jakos nikt nie jeczy, ze trzeba cos potem spasowywac... sklada sie, skreca, kolki ustalajace w zderzak i wszystko wyglada jak przed rozbiorka. Normalna robota - bez litani itp itd..

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 13 Maj 2014, 08:50   

Sm0kus napisał/a:
A teraz wyobrazcie sobie, ze np. w grupie VW, w "marzeniu kazdego Polaka" czyli Passacie B5 3B z montowanymi wzdluznie silnikami zeby wymienic rozrzad - trzeba zdemontowac pas przedni, obie chlodnice, wentylator na wiskozie itp itd?! I tam jakos nikt nie jeczy, ze trzeba cos potem spasowywac... sklada sie, skreca, kolki ustalajace w zderzak i wszystko wyglada jak przed rozbiorka.

Nawet, gdyby do zwykłej wymiany oleju trzeba było wyciągać silnik ze skrzynią i rozmontowywać 3/4 Passata to i tak nikt nie powie, że to niewygodne, kosztowne, skomplikowane czy czasochłonne bo "Panie, to VW, Niemcy wiedzą, co robią". A Citroen jak to Citroen - poszła fama w świat, że to skomplikowane urządzenie. Ktoś usłyszy o wymianie zderzaka i już larum, że masa roboty i nikt się nie podejmie bo tam jakieś rurki są w tych Citroenach, hydraulika i w ogóle prom kosmiczny Endeavour jest prostszy w budowie. Owszem, jest dużo rzeźby ale bez przesady...
Natomiast co do całego przedsięwzięcia mam pytanie: Po co? Przód od II i reszta od I? Toż to będzie ulep jak BMW E36 z ryjem od E46 albo Mercedes W126 z dziobem od W210.

_________________
Cytryna się sprzedała...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA