Mój samochód: Był XM, jest BX 1.6
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: PB
Wersja:: Top
Rok prod.:: 1991 Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 68 Skąd: Elbląg
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Styczeń 2014, 12:21
Boonaro, W tym magicznym pudełku są 2 diody Trochę drogo to wyjdzie i nie wiadomo czy w twoim przypadku przyniesie efekt. To chyba dotyczy w dodatku MKII raczej, gdzie diody są w cewkach. W twoim przypadku pewnie masz HAI, czyli ten mniej zawodny Dioda jest w kompie.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Był XM, jest BX 1.6
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: PB
Wersja:: Top
Rok prod.:: 1991 Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 68 Skąd: Elbląg
Wysłany: 18 Styczeń 2014, 15:17
Mam już HAII, i podejrzewam, że winę niedostatecznego komfortu ponosi mój sterownik, wymieniłem jeden tranzystor VN05N i nie przyniosło to żadnego efektu, może bym wysłał do Ciebie swój sterownik na "odświeżenie"?
Mój samochód: Xantia HA HDI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: Excusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 11 Skąd: Nysa
Wysłany: 8 Czerwiec 2014, 20:48
Koledzy mam pytanie. Jakiś czas temu przestało mi działać HA (nie załącza sfer). Sprawdzałem wczoraj po kolei czujniki które kontroluje komputer i są ok. cewki maja 4,6 Oma. Jedyne co znalazłem to we wtyczce w okolicach przedniego prawego kierunkowskazu były zaśniedziałe piny. Oczyściłem je i teraz mają przejście. Najbardziej skorodowany był pin gdzie dochodzą impulsy prędkości samochodu. Po złożeniu wszystkiego niestety dalej HA nie działa. Nie słychać charakterystycznego dźwięku pracujących cewek oraz kiedy włączam przycisk Hard w kabinie to nie zapala mi się kontrolka. Teraz sedno sprawy. Czy po doprowadzeniu do ładu wtyczki o której pisałem wyżej muszę skasować błędy w kompie od HA czy on sam się resetuje po usunięciu usterki?
ps. czy ktoś z was sprawdzał czujnik ruchu kierownicą? Jakie sygnały powinny być na poszczególnych pinach?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 8 Czerwiec 2014, 22:54
Problem w tym, ze ten sterownik nie resetuje sie sam. Konieczny odczyt i kasowanie bledow. Przy sprawnym ukladzie, po wlaczeniu zaplonu, jak rowniez po odpaleniu silnika powinna zaswiecic sie kontrolka zawieszenia. Jesli nie zapala sie, oznacza to stan awaryjny, a wiec twardosc zawieszenia.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Czerwiec 2014, 23:15
dejnekomirek, Nie jest tak do końca, jak piszesz. Błędy zostają ale jak usterka będzie usunięta, to komp pracuje poprawnie nawet jak nie zapala się sprężynka, podczas przekręcania kluczyka.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
retromodern
Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: td 12 v
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 137 Skąd: KATOWICE
Wysłany: 8 Czerwiec 2014, 23:27
Robson, a czy to możliwe jak to zwykle w cytrynach że są wersje które zachowują się jak pisze dejnekomirek?
Aktualnie męczę się z czujnikiem przechyłu który co jakiś czas powoduje błąd przejściowy i wtedy natychmiast koniec z miękkim resorowaniem.
Dopiero podłączenie i skasowanie błędu sprawia że zawieszenie jest zdecydowanie miękkie, do momentu wystąpienia kolejnego.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Czerwiec 2014, 23:36
Hmmm... Proponuję odłączyć akku i sprawdzić czy też będzie błąd blokował miękkość.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 8 Czerwiec 2014, 23:44
Mialem XM MkII z hydro i dokladnie tak sie dzialo , jak opisalem. Brak sprezynki byl rowny twardemu zawieszeniu. Hydro aktiv pracowal, ale bylo twardo. Mialem walniete zlacze czujnika wysokosci[ co powodowalo sporadycznie zaklocenia] i szybkie kasowanie[ nawet na drodze] dawalo komfort. Ten blad nie byl staly, czasami nie pojawial sie przez pare tysiecy km. Chcialem wymieniac ten czujnik, ale pomoglo zlutowanie na stale kabli na laczu.
Tak bylo w MKII. Mk I nigdy nie mialem i nie wiem jak sie hydro zachowywalo.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Czerwiec 2014, 23:56
Ja mam MKII i testowałem H4 i H5. Jeżeli by było tak jak piszesz, to nawet odłączenie cewki i podłączeniowe powodowało by to, ze auto nadal byłoby twarde....
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Xantia HA HDI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: Excusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 11 Skąd: Nysa
Wysłany: 9 Czerwiec 2014, 08:58
Akumulator wyłączałem parę razy. Raz nawet na pół godziny lecz nie było zmiany- ciągle jest twardy. Koledzy to znaczy ,że w moim przypadku skasowanie błędów odbywa się tylko i wyłącznie przez podłączenie komputera przez złącze w kabinie koło bezpieczników (chyba OBD2)? Tak?
retromodern
Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: td 12 v
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 137 Skąd: KATOWICE
Wysłany: 9 Czerwiec 2014, 09:19
U mnie tak samo, nawet odłączenie akumulatora na noc nic nie daje.
Wyłącznie lexia, wtedy lampka po przekręceniu kluczyjka zapala się na kilka sekund i gaśnie i tylko wtedy jest miękko. Jak jest błąd to lampka tylko mignie i wtedy wiem i czuję że jest koniec.
Mimo prób nie udało mi się teżwykasować błędów migaczem błędów.
Jeśli nie zapala Ci się sprężynka nawet po przełączeniu w tryb sport to są trzy możliwości, albo spaliła się żaróweczka (mało prawdopodobne), albo komp HA się upalił , albo najbardziej prawdopodobna - przerwa w obwodzie układu HA. Ja kiedyś miałem taki problem i się okazało, że wielopinowe złącze pod schowkiem od strony pasażera było źle zapięte (robiłem coś przy nagrzewnicy) Do póki tego nie zrobisz to i tak nie skasujesz błędów, bo Lexia nie połączy się ze sterownikiem HA. Przejrzyj wszystkie wielopinowe złącza. Zwróć uwagę również na złącze pod spodem auto w okolicy przedniego korektora wysokości. Fabrycznie jest zapakowane w foliowy woreczek, lubi zgnić.
Mój samochód: Xantia HA HDI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: Excusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 11 Skąd: Nysa
Wysłany: 9 Czerwiec 2014, 13:01
Byłem u paru gości co mają komputery diagnostyczne ale nikt nie połączył się z kompem od HA. Faktem jest , ze oni nie mieli Lexi tylko inne programy. Może w tym jest przyczyna braku połączenia się z kompem HA? Wyjałem kompa z samochodu i w domu rozkręcę i zobaczę co w środku. Może ścieżki przegniły (wątpię) . Powymieniam elektrolity bo te często wysychają i nie maja pojemności. Zobaczę co dalej. Tę wtyczkę koło wentylatora i pod samochodem też sprawdzę.
ps. ma ktoś może w Nysie możliwość użyczyć (podłączyć ) się do Lexi?
retromodern
Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: td 12 v
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 137 Skąd: KATOWICE
Wysłany: 9 Czerwiec 2014, 14:07
Zrób dokładnie tak jak radzi Kemsey, potem dopiero jedź na lexię, inaczej nie ma sensu, skoro nawet cewki nie zabzyczą.
Polecam zacząć od profilaktycznego sprawdzenia wszystkich bezpieczników potem od kostki nad nogami pasażera, ma takie wredne zapięcie jak w lexii i mimo zatrzaśnięcia kostka często nie jest poprawnie podłączona, (za płyko, krzywo itp).
Co do lexii to jak najbardziej tak (po uruchomieniu czegokolwiek w HA) mój XM w życiu nie skomunikował się z czymś innym, nawet z orginalnymi urządzeniami citroena.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum