Cześć, dziś rozbebeszyłem lewego angel'a (lampy w wersji UK). Wszystko robiłem zgodnie z zaleceniami z innego forum. W momencie rozkręcenia obudowy soczewki, powinna byc tam przesłona którą należy obrócić "do góry nogami" aby w ten sposób zmienić kąt padania światła na EU. W tych sonarowskich angel'ach nie ma niestety przesłony którą można by było swobodnie obrócić, jest przesłona na stałe wbudowana przed soczewką. Teraz zastanawiam się czy jeśli całą tą soczewkę wraz z przesłoną obrócę do góry nogami (wiąże się z tym nawiercenie dwóch nowych otworów, oraz zeszlifowanie jednego narożnika tak aby cały "układ" soczewki wpasował się w obudowę lampy), czy da mi ten sam efekt co w przypadku wspomnianym na innym forum?
Tutaj taki schemat pobrany z neta. (specjalnie obraz jest odwrócony aby było widać jak w tej mojej angielskiej lampie była ustawiona przesłona, według tego schematu po zmianie położenia przesłony powinniśmy otrzymać światła EU.) .
Lampa lewa UK
Czy ktoś może próbował takiej przeróbki? Lub słyszał od jakiegoś kolegi, za wszelkie sugestie,pomoc dziękuje.
Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 6 Sierpień 2014, 09:28
No wlasnie. Najpierw musisz pojac zasade dzialania soczewki. Jesli obrocisz ja o 180 stopni to calkiem zmieisz lampe tzn tam gdzie powinna swiecic bedzie ciemno, a tam gdzie ma byc ciemno bedzie swiecic. Zauwaz ze soczewka odwraca obraz do gory nogami. Zeby przerobic lampe z UK na nasza powinienes ta przeslone obrocic tylko tak zeby zmmienic kat padania swiatla. I na oko bedzie to obrot o jakies 15 - 20 stopni odwrotnie do ruchu wskazowek zegara. Jesli moge prosic to podeslij mi na pw link to tmatu ktorym sie sugerowales
EDIT. Oczywiscie ze da sie przerobic lampe UK na nasza. W BMW ojca wystarczy odkrecic 5 srobek i przekrecic odblysnik wraz z przeslona i soczewka.
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 6 Sierpień 2014, 10:23
tak, masz ja obrocic o 180stopni...
ale nie gora- dol tylko w lewo- prawo.
przyslona zostaje z tej samej strony, czyli u gory.
Jest problem, nie można ingerować w inne ustawienie soczewki ponieważ później podczas zakładania plastiku/obudowy wew. występuje problem, soczewka nie mieści się w obszar stworzony dla niej.
Pozostaje zrobienie nowej przysłony, a raczej dobudowanie jednej części.
Czy ktoś z kolegów ma pomysł czym ją przytwierdzić? Zważywszy na wysoką temp. od żarówki, kleje raczej odpadają.
Udało się jeszcze nie podłączyłem bo nie mam czasu teraz, ale przesłona i wszystko spasowało. Jeszcze tylko uszczelnić sylikonem czyli da się bez problemu zrobić przeróbkę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum