Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Koło pasowe -wymiana ?
Autor Wiadomość
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 7 Sierpień 2013, 20:02   

wojtis1990, Taśma kiedy była wymieniana ? :roll:
Samo koło siedzi na klinie i nie ma potrzeby blokowania rozrządu. ;-)
Z tego co zauważyłem, to koło raczej idzie prosto ..... ale zobaczymy co reszta podpowie.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 7 Sierpień 2013, 20:07   

Pasek prawie nówka, wszystkie napisy można odczytać, rolka napinacza też nowa - śruba się błyszczy ( przed zakupem musiało być to wymienione ). Pozostałe rolki i koła nie mają żadnych bić.

Rozmawialiśmy o tym kole któregoś dnia na polu krzykaczy i tam mówiłeś mi że nie trzeba nic ustawiać - pamiętam. Chodzi mi o to że jeśli wszystko jest ok to nie chcę na darmo wymieniać tego koła. Jak będę miał chwile czasu to spróbuję zdjąć pasek i poruszać tym kołem czy nie luźne - próbowałem je już dokręcać i siedzi mocno.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 7 Sierpień 2013, 20:15   

wojtis1990, Jak ściągniesz pasek, to dokładnie obejrzyj od spodu. Czy rowki czyste, czy się zadziory nie robią itp. Może cosik nie jest równo ustawione (chodzi mi tu o wszystkie koła, które napędza taśma) - jeżeli któreś będzie z lekka przesunięte, to też będzie popiskiwać. ;-)
Koledze w Xantii koło zaczęło cholernie głośno piszczeć jak już miało luz. Nie mogliśmy znaleźć przyczyny (obstawialiśmy napinacz taśmy) dopiero prysnął delikatnie WD40 (chyba) po gumie koła i jak ręką odjął. :-> Wtedy już było wiadomo co siada. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 8 Sierpień 2013, 10:08   

Kiedyś reklamowałem koło pewnej firmy-bezskutecznie :-( więc zrobiłem przekrój budowy z ciekawości jak jest to koło zbudowane. Fotki dam do swojej galerii bo plik tu nie wejdzie raczej ;-) Zużyte koło zaczyna bujać na boki i hałasować stukaniem-w tej chwili mam firmy Sasic -germany ;-)

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 8 Sierpień 2013, 12:56   

Ja mam jakieś niezbyt firmowe, ale wytrzymuje.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 9 Sierpień 2013, 18:34   

Żeby zdjąć i założyć pasek naprawdę potrzebne są te specjalne klucze ?

Instrukcja wymiany paska osprzętu DW8

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 10 Sierpień 2013, 08:29   

Tak naprawdę nie są ale bardzo znacznie ułatwiają prace i czas (wskazany trzpień 3/8" ).

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Sierpień 2013, 10:34   

wojtis1990, Ja używałem normalnych kluczy a pasek w racie czego zmienie bez kanału na drodze..w tym celu mam zrobioną spłaszczoną rurkę a na jej końcu sześciokant pod klucz..łapię za śrubę rolki i napinam w celu zluzowania paska ,Dlatego na płasko zrobiona rurka bo mało miejsca jest ;-) koło pasowe wymieniane przez blokadę na zębach sprzęgła/wieńca rozrusznika dobranym prętem kwadratowym o obudowę po zdjęciu osłonki na dole z blachy :-)

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 10 Sierpień 2013, 10:44   

Ja w swoim HDi też wymieniam pasek bez odkręcania napinacza. Robię tak jak kolega Sasun71.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 10 Sierpień 2013, 15:46   

Dzięki, za odpowiedzi, trochę mi się to rozjaśniło ale muszę kupić przejściówkę na grzechotkę bo moja chińska się ukręciła.

sasun71 napisał/a:
koło pasowe wymieniane przez blokadę na zębach sprzęgła/wieńca rozrusznika dobranym prętem kwadratowym o obudowę po zdjęciu osłonki na dole z blachy


Słyszałem że wystarczy wrzucić 3-ci bieg i depnąć w hamulec, pooglądam ten rozrusznik.

Może jeszcze nie będzie padało to dziś zajżę do tego.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Sierpień 2013, 16:33   

może na biegu można ale kolega mechanik wybiera taką metodę blokady :-) a blokowane jest między obudowe a zęby koła zamachowego ;-) czyli zęby które napędza rozrusznik..

 
 
ryyu


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna
Wersja:: prawie Exclusive
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 8
Skąd: Lubin
Wysłany: 9 Sierpień 2014, 01:30   

Czy ktoś słyszał o możliwości wymiany pasowego na lite, niezawodne? Jak to będzie pracować, gdy na alternatorze będzie w koło pasowe ze sprzęgiełkiem?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA