jackyskom
Mój samochód: c5 estate
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: estate
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 15 Skąd: UK
Wysłany: 23 Sierpień 2014, 21:46 C5 1.6 hdi cos wyje
Witam.Niedawno kupilem c5 1.6hdi z 2006 roku.Mam problem,mianowicie gdy rozpedzam auto zaczyna byc slychac wycie chyba z okolicy silnika. Wyje caly czas.wraz ze wzrostem predkosci nasila sie.Na postojunawet gdy wprowadze silnik na bardzo wysokie obroty tego wycia nie ma.TYlko podczas jazdy.Wcisniecie sprzegla nic nie daje,wycie nie znika.Podejrzewam turbo ale chyba wyloby takze na postoju,prawda?Gdy hamuje wycie zmniejsza sie.Zauwazylem,ze pojawia sie gdy osiagam predkosc ok40km/h-wtedy zaczyna wyc.Gdy predkosc auta amniejsza sie-zmmniejsza sie tez wycie.Nigdy do tej pory nie spotkalem sie z czyms takim,lozyska kol wykluczam.A moze to kolo zamachowe? owa slynna dwumasa? Czy ktos z Kolegow spotkal sie z takim problemem?
Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014 Pomógł: 59 razy Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 893 Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 24 Sierpień 2014, 12:36
Po tym co opisałeś trudno doradzić coś konkretnego. Jak sprawdziłeś łożyska w kołach? Same opony też mogą wyć. Czy podczas jazdy jak puścisz na luz to też wyje?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Sierpień 2014, 13:00
jak miałem łożysko koła uszkodzone to wyło w przedziale 40-90km /godz.. a potem cichło.Co do dwumasy czy hałasuje to rozpędź auto,rzuć na luz i jak będzie wyć dalej przy tych prędkościach to masz wykluczoną skrzynie i sprzęgło..
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Sierpień 2014, 13:34
Jezeli slychac tylko podczas jazdy, szukalbym w tych elementach ,ktore kreca sie z kolami: a wiec lozyska kol, lozysko podporowe na prawej polosi, przekladnia glowna w skrzyni biegow[lozyska kosza mechanizmu roznicowego]. Pamietaj, ze wszystkie te elementy sa z metalu i dzwiek moze sie przenosic, co czesto bardzo myli. Radze pojazd na podnosnik, odpalic silnik i wlaczajac bieg doprowadzic do predkosci przy ktorej bedzie to wycie slyszalne. Nastepnie stetoskopem, albo kawalkiem drewna osluchac skrzynie biegow, lozysko podporowe i ewentualnie lozyska kol. Ostroznie, bo grozi wkreceniem. Mysle, ze takim badaniem mozna okreslic przyczyne tego wycia. Nie pominalbym rowniez tylnych kol, gdyz czesto wydaje nam sie, ze dzwiek dochodzi z np. przodu auta, a naprawde powstaje na tylnej osi.
Czykwins
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna/LPG
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 2001 Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Paź 2013 Posty: 248 Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Sierpień 2014, 19:33
A można tak bez problemu podniesione auto testować? Z tego co kojarzę to C5 na podnośniku powinna być podniesiona w tryb serwisowy - a on jest do 10 km/h.
Pytam bo nie wiem - nie żebym się wymądrzał
Radze pojazd na podnosnik, odpalic silnik i wlaczajac bieg doprowadzic do predkosci przy ktorej bedzie to wycie slyszalne.
Się tak w ogóle da? Pozwoli mechanizm różnicowy?
Cosik mi to nie bardzo się wydaje realne ... chyba, że jedno koło w przód a drugie w tył ...
jackyskom, Może warto sprawdzić wszelkie gumy, listwy i tym podobne. Może gdzieś coś delikatnie odstaje i po prostu gwiżdże przy dużej prędkości.
Miałem kiedyś podobną sytuację z Xantią szwagra ... jeździliśmy razem i szukaliśmy co jest grane. Okazało się, że antena była źle dokręcona i robiła nas w konia.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Sierpień 2014, 20:52
Oczywiscie, jesli auto ma ESP, lepiej je wylaczyc, bo moga byc problemy-tylne kola nie kreca sie i elektronika bedzie ingerowac. Przy walaczonym systemie bez problemu mozna testowac w ten sposob uklad napedowy.
jackyskom
Mój samochód: c5 estate
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: estate
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 15 Skąd: UK
Wysłany: 25 Sierpień 2014, 19:28
Dziekuje Kolegom za porady i sugestie.Krag podejrzen zawezil sie jak narazie do turbo.Mianowicie plastikowa rura na turbinie(wylot powietrza)jest nieszczelna tzn odkrylem,ze jest dokrecona tylko na jedna srube,z drugiej strony ucho jest zlamane i sruby w ogole nie ma.Podejrzewam,ze wykrecila sie sama od drgan.Anglicy nazywaja ta czesc turbo noise reducer czyli jakby tlumik halasu turbiny.Zamowilem czesc,zobaczymy czy to jest to.
jackyskom
Mój samochód: c5 estate
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: estate
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 15 Skąd: UK
Wysłany: 2 Wrzesień 2014, 19:04
A wiec dzis dostalem wreszcie ten tlumik,czym predzej wymienilem,dokrecilem jak fabryka zaleca i pognalem na autostrade przegonic troche dziada.Roznica jest kolosalna.Wycia juz nie slychac,za to da sie slyszec cichutkie pogwizdywanie gdy mocniej wdepne pedal gazu.Mam wrazenie tez,ze auto lepiej sie zbiera.....Byc moze ten gwizd zasugerowal mnie a byc moze naprawde lepiej przyspiesza.W kazdym badz razie jest o wiele lepiej niz bylo....A tak przy okazji zapytam jeszcze Was Koledzy: czy podczas wypalania FAP da sie to wyczuc po zapachu?? W pewnym momencie gdy jechalem zdrowo ponad 90mph poczulem taki zapach jaki wydaje ......naftalina lub palaca sie swieca....trudno mi to okreslic...Pozdrawiam.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Wrzesień 2014, 07:19
Gratuluje. Nasunelo mi sie jedno: mamy tu wyrazny przyklad, jak przy niedokladnym opisie mozna bladzic w diagnozowaniu. Tutaj ewidentnie bylo "wycie", a powinno byc "gwizdanie". Pozniej , ktos pisze enigmatycznie, a domaga sie nie tylko dokladnej odpowiedzi, ale przedewszystkim szybkiej. Pozdrawiam.
jackyskom
Mój samochód: c5 estate
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: estate
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 15 Skąd: UK
Wysłany: 3 Wrzesień 2014, 20:00
dejnekomirek napisał/a:
Gratuluje. Nasunelo mi sie jedno: mamy tu wyrazny przyklad, jak przy niedokladnym opisie mozna bladzic w diagnozowaniu. Tutaj ewidentnie bylo "wycie", a powinno byc "gwizdanie". Pozniej , ktos pisze enigmatycznie, a domaga sie nie tylko dokladnej odpowiedzi, ale przedewszystkim szybkiej. Pozdrawiam.
Bylo wycie i powinno byc wycie.Natomiast teraz,po naprawie jest cichutkie przyjemne pogwizdywanie.MIly dla ucha dzwiek zdrowej sprezarki Czytaj moje posty ze zrozumieniem,prosze.Odpisuje tylko dlatego bo po prostu nie zgadzam sie z tym.Byc moze moj opis problemu byl enigmatyczny-to prawda,ale ja sam nie bardzo wiedzialem skad i dlaczego wyje...Teraz po naprawie jest ok.Staralem sie rzetelnie opisac problem wiec uzylem slowa wycie.Niczego tez nie DOMAGALEM sie.Moglem tylko OCZEKIWAC podpowiedzi jak uporac sie z problemem.Doceniam wszystkie wypowiedzi w tym temacie,Forum jest po to aby dzielic sie wiedza i doswiadczeniem,prawda?Temat do zamkniecia,prosze.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Wrzesień 2014, 21:23
jackyskom, nie traktuj tego osobiscie. Nie Ciebie mialem na mysli. Podalem tylko , jako przyklad, jak mozna szybko zabrnac w slepa uliczke przy braku pelnego opisu. Kazdy przypadek jest inny i nie ma na to zadnej rady, nikt nie jest naprawde jasnowidzem. A pilem do innych "kolegow" na forum, ktorzy juz za chwile maja pretensje, ze nikt im nie odpowiada. Ciesze sie naprawde, ze Twoj problem juz jest usuniety i zycze duzo przyjemnosci z kontaktu z Cytrynka. Pozdrawiam
jackyskom
Mój samochód: c5 estate
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: estate
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 04 Sie 2014 Posty: 15 Skąd: UK
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum