Witam.
Chcę wymienić łożyska w tylnych kołach w Xantii, to mój pierwszy raz , może ktoś podpowie na co zwrócić uwagę, jak się do tego zabrać itp, itd. Może jakiś schemat na zasadzie "sam naprawiam", będę wdzięczny za pomoc.
Szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć, albo nie wiem jak szukać .
Z góry dziękuję.
Kruchy.
_________________ kruchy
karola44-81
Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81 Pomógł: 16 razy Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 289 Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 27 Sierpień 2014, 19:38
Tak jak w każdym innym aucie.
Najpierw nabywasz nową piastę.
Potem odkręcasz koło i podnosisz na podnośniku( kolejność dowolna )
Demontujesz zacisk hamulcowy i ściągasz tarczę hamulcową z piasty. Powodzenia z demontażem zacisku. Prawie pewne ukręcenie śrub.
Zdejmujesz dekielek z piasty celem odsłonięcia nakrętki piasty.
Zakładasz mocny klucz 41mm i metrową dźwignią odkręcasz nakrętkę.
Teraz już tylko zdjęcie piasty z czopu. Kombinatoryka dowolna, lub pomoc ściągaczem do łożysk.
Przeczyścić wszystko z grubsza.
Założyć nową piastę i tym samym kluczem dokręcić nową nakrętkę. Siła dokręcania taka sama jak przy odkręcaniu, tylko w przeciwnym kierunku .
Montaż tarczy hamulcowej i zacisku, a potem koło.
Tak w skrócie.
Dwa tygodnie temu robiłem w XP. Piasty co do zasady identyczne.
_________________ Była Xsara Picasso 2,0HDI, teraz Xsara II 1,6 16V. Czymś do roboty trzeba jeździć
Dzięki
zacisk poszedł bez problemów i wszystkie śrubki oprócz jednej....
tej co trzyma łożysko.
U mnie jest klucz 46 mm otwór piasty to 59 mm a średnica klucza po zewnętrznej to 61 mm więc nie wsadzę w piastę.
Objeździłem wszystkie sklepy z kluczami w okolicy. Mają taki klucz ale wszystkie o średnicy zewnętrznej 61mm. Więc dostałem taki klucz a właściwie nasadkę od znajomego mechanika i za jego pozwoleniem na tokarce zebrałem po zewnętrznej 2,5 mm z tej nasadki i jutro próbuje jeszcze raz, drugie podejście.
Łożysko zmienione. Miałeś rację oryginalnie nakrętka to 41 mm. Ja kupiłem piastę z nakrętką o rozmiarze 46 mm. I byłem pewny, że tam też jest taka. Ale ok, poszło gładko. odkręciłem kluczem 41 a przykręciłem nową nakrętkę kluczem 46. Teraz cicho się zrobiło.
Jeszcze raz dzięki bardzo.
Szerokości i przyczepności .
_________________ kruchy
karola44-81
Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81 Pomógł: 16 razy Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 289 Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 29 Sierpień 2014, 13:21
Jaką piastę załozyłeś? Kto pakował i za ile? Jeżeli to nie tajemnica.
Robię pewnego rodzaju przegląd wśród znajomych i na forach kto jakie zakłada łożyska zakłada.
Czy wszyscy tylko SKF, czy te tańsze też ktoś kupuje .
Ciekawość mnie zżera .
Ja się przyznam: do XP założyłem ostatnio łożysko przód i piastę tył z nazwą StarmannGermany. Obie części kosztowały 200 zł z przesyłką.
_________________ Była Xsara Picasso 2,0HDI, teraz Xsara II 1,6 16V. Czymś do roboty trzeba jeździć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum