roman40
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 5 Październik 2014, 20:38 Rozrzad CD.
Witam szanownych kolegow i wracam do tematu rozrzadu.Otoz wyjasnie na wstepie, ze swojego C5 HPI sprzedalem i zakupilem puga 807 2.2 hdi 128 kM silnik 4HW (jednak nie moge rozstac z francuzami )Auto zakupilem z zerwanym paskiem rozrzadu i myslalem ze sprawa bedzie prosta i szybka do wykonania,jednak zaczely sie schody:
Po zdemontowaniu glowicy ,szlif zaworow,wymiana uszczelniaczy,wymiana popychaczy,zabralem sie do skladania.Glowica wlozona,nowy lancuch i d-pa.Wedlug istrukcji skladania zgodnie z rysunkami ,lancuch ustawiony na znaki walkow (od wewnacz znak 3 na zebatkach),zgranie z ciemnymi ogniwami lancucha.
Wedlug rysunku ogniwa u gory ,zablokowac kolo pasowe walkow ,blokada 7,jednak u mnie otwor do blokowania w kole wychodzi na godz.11 ,Krece wiec w prawo do zablokowania (otwor na glowicy godz. 4 .)Krzywki na walkach nie synchroniczne,1 cylinder -krzywki dziwnie ulorzone.Jade dalej,wal korbowy blokada 6 ,otwor 7mm,a na kole zamachowym maly kwadrat , po zblokowaniu luz. tlok 1 cylindra GMP.Spinam calosc paskiem i pipa,nie moge obrocic walem ( blokuje o zawory).Demontaz , pare wariantow i nic nie gra nic nie pasuje.Wkoncu zbaranialem i postanowilem ustawic rozrzad bez znakow.Wiec walki ustawiam w GMP ( odbicie lustrzane), tlok 1 cylindra (od skrzyni biegow)GMP.Skladam i silnik nie chce zapalic.Spray- silnik odpala, jednak chodzi tylko na sprayu.Lexia laczy sie z autem jednak nie czyta bledow.Drugi komputer uniwersalny OBD2 -blad P0020 - ZLA SYNCHONIZACJA WALKOW ROZRZADU.
Dalej brak pomyslow......
Sprawdze jeszcze tylko sensor na kole rozrzadu i jesli to nie pomoze to rece juz mi calkiem opadna.
Zastanawia mnie jednak dlaczego lancuch nie pasuje z punktami na walkach.
Wczesniej ktos grzebal bo wiadc ingerencje.Walki maja nr.FMC 6 A i B.Znalazlem jednak do tego modelu walki FMC 5 i 7 --czym one sie rorznia ,moze ktos wie ?
Byc moze ktos juz sam wymienial rozrzad i lancuch wiec prosze kontak w celu porownania doswiadczen lub napotkanych problemow.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 5 Październik 2014, 22:21
Roman40 z kad Ty wziales ten rysunek. Wystarczy w Google poszukac i wszystko jasne: Blokade wklada sie na godzine 5 [ nie wiem skad u Ciebie 11?], oczywiscie na walku. Wal blokujemy na dole , przy polosi[pasuje idealnie sruba M8], do walka rowniez. Bardzo istotne jest takie zgranie kola zebatego walka, gdyz czujnik polozenia walka musi miec synhro z walem korbowym, inaczej wtryskuje paliwo, o ile w ogole wtryskuje. Sterownik silnika musi wiedziec na ktory cylinder skierowac wtrysk.
Mozliwe, ze u Ciebie cos nie tak z kolem zebatym, albo moze jest odwrocone -zamontowane odwrotna strona.Wypusty musza byc od strony czujnika. Te znaki na kolach zebatych walkow musza byc :u gory na walku ssacym [12] i ukosnie[pol 11] na walku wydechowym i blokada na 5. Inaczej nie osiagniesz synchronizacji i silnik nie bedzie pracowac. Obejrzyj to dokladnie, gdzies jest blad, albo kolo nieoryginalne. Wszystkie silniki 16 zaworowe tak maja[hdi].
roman40
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 6 Październik 2014, 17:32
Oczywiscie masz racje ,rysunek dalem pogladowo z modelu 4HX,albo cos podobnego.Jak pisalem na glowicy mam otwor do blokowania na godz powiedzmy 5 tak jak piszesz.Napisalem rownierz ze po zlozeniu lancucha na u gory na walku ssacym [12] i ukosnie[pol 11] na walku wydechowym ,wtedy u mnie otwor w KOLE rozrzadu wychodzi na godz.11 ( mniej wiecej).
Jesli chodzi o kolko nie darady go zalozyc odwrotnie, bo inaczej wystawalby poza os paska rozrzadu.Byc moze moje kolko nie jest od tego modelu.
Pomyslalem wlasnie ze wychodzac z zalozenia ze silnik 4HX ma z drugiej strony otwory do blokowania to widocznie walki sie rorznia i ktos zamontowal owe w moim silniku.Pytanie tylko jak to poustawial skoro silnik wczesniej chodzil ( pewie stod te slady po farbie na walkach).Przypuscmy ze tak jest.Wiec w jaki sposob sensor odczytywal wlasciwy punkt zaplonu.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Październik 2014, 20:35
Piszesz o otworze w kole, a powinno byc wyciecie na kolek w piescie kola zebatego. To kolo jest przykrecone na trzy sruby do piasty, w ktorej jest wyciecie i to wyciecie musi stac na 5 jak masz ustawione kola lancuchowe prawidlowo. Kolo mozna obracac[przestawiac na tych srubach [sa to "fasolki" do regulacji dokladnej walka] i kolo powinno byc prawidlowo ustawione w stosunku do czujnika polozenia walka. W silniku 4HX jest tak samo jak w Twoim. Cos jest zle zlozone, albo scielo klin na walku ustalajacy piaste kola i piasta przemiescila sie w inne miejsce[pisales o awarii rozrzadu]. Innego wytlumaczenia nie ma. Te silniki maja takie same zasady ustawiania rozrzadu. Sprawdz jeszcze raz to wszystko. Mam rozebrany silnik 4HX i moge sprawdzic, ewentualnie porobic fotki, ale najpierw sprawdz sam.
roman40
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 6 Październik 2014, 21:14
U mnie wychodzi to tak
,JAK lancuch OK, to kolo nie tak, Albo na odwrot
W sobote bede grzebal to sprawdze jeszcze raz i porobie wiecej fotek,dzieki za zaangazowanie.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Październik 2014, 22:01
Mam jedno pytanie: na kolach zebatych sa znaczki[kreski] , czy ustawiajac walki , montowales lancuch na te znaczki? Pokrecenie walkami powoduje przestawienie ogniwek i znczki nie pokrywaja sie z oznakowanymi ogniwami. Podobno trzeba pokrecic okolo 40 obrotow, aby znaki pokryly sie. sprawdz polozenie tych znaczkow na kolach. Na walku wydechowym przy blokadzie jak na drugim zdjeciu, znak musi byc na pol11. Jesli jest inaczej to albo scielo klin na walku, albo naprawde ktos podmienil piaste od innego silnika[ciekawe jakiego?]. Jest jeszcze jedno: te kolka zebate sa osadzone na walku na wcisk i podczas awarii rozrzadu czasami przestawiaja sie. Moze to stalo sie w Twoim silniku? Nigdy czegos takiego nie trafilem, ale czytalem gdzies, ze to jest mozliwe. Po awarii trzeba sprawdzic ustawienie kol zebatych na walkach. Jesli okazaloby sie, ze tak tu sie stalo, potrzebujesz wymienic walki na inne. pozdrawiam
roman40
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 6 Październik 2014, 22:17
Tu mam swoj walek.Klin OK.Lancuch byl skladany na te znaczki ( 3 ) ,na dwoch walkach to samo.U mnie pokryly sie chyba po okolo 41 razy.O zebatce tez czytalem i nawet probowalem obkrecic je starym lancuchem i ani drgna. U mnie jak widac na pierwszym zdjeciu jest przesunety o jakies 5 oczek.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Październik 2014, 22:31
I chyba tu masz odpowiedz na swoj problem. Ten znak powinien byc ustawiony praktycznie o 180 stopni od wyciecia na blokade. Ewidentnie obrocone kolo zebate. Nie radze przestawiac. Moze i da sie przestawic, ale jak zabezpieczyc przed obroceniem podczas normalnej pracy i czym to grozi? Raczej szukaj innego walka.
roman40
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 7 Październik 2014, 19:31
Walki zamowione i juz jada,a w sobote wymiana.Wlasciwie od poczatku podejrzewalem ten walek,nawet walnelem mu fotke,ale jakos nie chcialem uwierzyc ze moze sie skrecic.Teraz analizujac na spokojnie to chyba mozliwe.Na tym walku polecialo 6 popychaczy,na ssacym zaden,Nic mi nie gralo wiec ustawilem po swojemu i zaczal palic na spraya,blad na kompie P0020 wskazuje na zla synchronizacja rozrzadu,wiec nie chodzi normalnie bo sensor nie wspolpracuje z sensorem na wale korbowym,W internecie nie znalazlem zadnych fotek ze znakami na walkach ani opisu.Nie znalazlem tez odpowiedzi czy rysunki z ustawieniem lancucha sa pogladowe ,czy tez ma wszystko wygladac jak na obrazkach.Ale sie nie martwie bo za to u nas na forum znajdziecie odpowiedz .Mysle ze temat warty podsumowania i troche rozszerzenia dla potomnych,A wiec do pracy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum