Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: grigori333
31 Październik 2014, 20:25
Citroen Zx 1.4i 95r Nie odpala Prosze o pomoc
Autor Wiadomość
pire

Mój samochód: Citroen Zx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: 1.4i Avantage
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: Kalisz
  Wysłany: 31 Październik 2014, 20:17   Citroen Zx 1.4i 95r Nie odpala Prosze o pomoc

Post#1 Post autora tematu 26 Paź 2014 19:23 Citroen ZX 1.4i - Problem z odpaleniem Dodaj do ulubionych na forum Cytowanie selektywne - zaznacz tekst wiadomości i kliknij Odpowiedz z cytatem Pisownia Zmień/Usuń ten post Usuń ten post
Witam wszystkich,
Jako, że jestem tutaj świeży z góry przepraszam jeśli wybrałem zły dział.
Mój problem jest następujący, zakupiłem około miesiąca temu Citroena ZX 1.4i Benzynowca auto aktualnie od 2 tygodni stoi w miejscu gdyż pewien czas temu zaczęły się problemy z odpalaniem, z początku samochód za każdą próbą odpalenia zapalał po coraz dłuższym czasie kręcenia, natomiast na ciepłym silniku pali od dotknięcia, doszło już do momentu, że samochód wcale nie odpala.

Co sprawdziłem:
- Paliwo jest
- Pompa paliwowa działa aczkolwiek nie jestem pewien czy pompuje odpowiednie ciśnienie paliwa
- akumulator sprawny ( był dodatkowo ładowany prostownikiem po próbach odpalania)
- Nie odpala na plaka
- rozrusznik kręci
- Cewka była popękana od spodu dlatego też wymieniłem ją na prawie nówke na szrocie

Generalny problem BRAK ISKRY spowodowany tym, że na złączce, którą wpina się do cewki nie ma prądu.
Samochód posiada immobiliser bez klawiatury, z tego co udało mi się wyciągnąć od poprzedniego właściciela w samochodzie jest jakieś obejście immobilisera stąd też moje pytanie czy, możliwe że immobiliser odciął zapłon na cewce i objawy opisane wyżej mogą być właśnie tym spowodowane? poniżej umieszczam zdjęcia ciekawych modułów które znalazłem w tym samochodzie ale niestety nie wiem co to jest. Dodam też, że był wypinany akumulator ale dobry tydzień czasu przed usterką.

Panowie błagam o pomoc
OD tego mniejszego układu wychodzą dwa luźne kable co widać na zdjęciu i jeden dwużyłowy połączony z tym badziewiem, które trzymam w ręce na zdjęciu, jak mniemam łączy się to z cewką w kluczyku samochodu stąd też jest to umieszczone blisko stacyjki, Ten właśnie moduł był odłączony, natomiast ten drugi z większą ilością wychodzących kabli jest powpinane w wszelakie miejsca i zarówno przy tym jak i poprzednim module jest wejście na 8-pinowy kabel który był tylko jedną końcówką wpięty do tego mniejszego modułu a druga końcówka była luźna i tak leżało to pod maskownicą






 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 31 Październik 2014, 23:12   

Założyłem, że masz wtrysk... 1.4i ;)
Poniżej schemat układu zapłonowego:


Jeśli na niebieskim kablu nie masz napięcia, a pompa paliwa pracuje i masz zasilanie sondy lambda, to prawdopodobnie przekażnik ukł. wtryskowego.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
pire

Mój samochód: Citroen Zx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: 1.4i Avantage
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: Kalisz
Wysłany: 1 Listopad 2014, 09:23   

Dziękuję kolego za odpowiedź,
Zgadza się, pompa paliwa pracuje, napięcia na lambdzie nie sprawdzałem jeszcze a na niebieskim kablu idącym do cewki nie ma napięcia.
Jestem amatorem z elektroniki dlatego zapytam gdzie znajduje się przekaźnik układu wtryskowego ?

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Listopad 2014, 13:07   

Oznaczenie "MT" na wszystkich kablach do przekaźnika, modułu i cewki mówi, że to wszystko jest w komorze silnika. Musisz poszukac po kablu (wiązce).

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
pire

Mój samochód: Citroen Zx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: 1.4i Avantage
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2 Listopad 2014, 11:14   

A czy to możliwe, że winowajcą jest czujnik położenie wału?
Czy to od niego odpalanie samochodu było coraz dłuższe aż wcale nie odpala?
Dodatkowo czy to możliwe aby komputer nie pokazywał żadnych błędów, i to przez niego nie mam napięcia na niebieskim kablu?

Gdybym chciał bezpośrednio podpiąć napięcie z akumulatora do cewki to na który kabel?

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2 Listopad 2014, 12:20   

Możliwe:
https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU

Nie rozumiem tylko tego, że nie ma napięcia na cewce kiedy pracuje pompa. Jak widzisz na schemacie to jest "niemożliwe", bo połączenie jest wspólne. Przekaźnik w punkcie 2 (gwiazdka) jest zwarty. Dlatego stawiałbym na to, że coś nie styka. Niebieski kabel powinien mieć stale napięcie, oczywiście po przekręceniu stacyjki - jak pompa paliwa. To proponuję w pierwszej kolejności sprawdzić.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
pire

Mój samochód: Citroen Zx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: 1.4i Avantage
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2 Listopad 2014, 20:09   

kolego przede wszystkim dziękuję, że mi pomagasz : )

Więc tak, sprawdzałem wielokrotnie błędy i stety lub i niestety nie ma żadnych błędów.

Jeżeli chodzi o napięcia na wtyczce do cewki. Na czarnym kablu idącym przez kondensator do masy pokazuje się napięcie około 8/9 V, które z każdą sekundą spada więc jak mniemam działa poprawnie. Na niebieskim kablu jest napięcie 0.02 V na jednym z żółtych nie ma nic zaś na ostatnim jest +12 V czyli z tymi kablami jest chyba prawidłowo tak? bo raz powinno być na tym raz na drugim.

Napięcia sprawdzałem na włączonym zapłonie natomiast nie sprawdzałem jak to wygląda w momencie, kiedy kręci rozrusznik.

Ad. Filmiku przydatna informacja natomiast u mnie efekt jest odwrotny, na ciepłym silniku palił od dotknięcia zaś problem jest na zimnym i nie odpala już w ogóle.

Moje pytanie: Podpiąć bezpośrednio z akumulatora +12V do niebieskiego kabla i spróbować odpalić czy też zainwestować od razu w nowy czujnik położenia wału ?

Do tej pory zainwestowałem już w cewkę jak i w komputer

 
 
pire

Mój samochód: Citroen Zx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: 1.4i Avantage
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2 Listopad 2014, 20:18   

Swoją drogą to gdzie powinien znajdować się przekaźnik układu wtryskowego ?

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy

Wysłany: 2 Listopad 2014, 22:43   

Możliwe że masz przekaźnik podwójny tzw. bitrona .
Posprawdzaj masy w komorze silnika tz. te przyczepione do nadwozia , może któreś z urządzeń jej nie dostaje .
Pompa może chodzić , a może drugi przekaźnik powinien dać napięcie na wtryski i zapłon .
Piszę "może " bo nie wgłębiałem się w schematy ZX-a , to tak z doświadczenia przy innych .

_________________
KK
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 3 Listopad 2014, 00:53   

Ten przekaźnik jest podwójny, dokładna nazwa: "injection double relay".
Tu jest aukcja takiego przekaźnika ze zdjęciami: http://www.ebay.co.uk/itm...=item3ceb4d4a94
U mnie on jest umieszczony na bocznej ściance skrzynki bezpieczników w komorze silnika.
Przekaźnik (patrząc na schemat wyżej pokazany) łączy:
- jeden obwód wtrysków i wolnych obrotów,
- oraz drugi obwód pompy paliwa i zapłonu.
Tak jak już pisałem, uważam, że to brak jakiegoś styku. Ponieważ objaw pojawiał się powoli i narastał z czasem to może być korozja lub Twoje nieświadome zadziałanie przy wymianie cewki.
Nie podłączałbym nic na lewo, ewentualnie sprawdziłbym to obejście immobilajzera. Tak naprawdę to bym go wyrzucił.
Co do zmiany na ciepło, to może być efekt rozszerzalności cieplnej.
Że tak zapytam, kable WN i świece masz w porządku?

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy

Wysłany: 3 Listopad 2014, 07:06   

"A czy to możliwe, że winowajcą jest czujnik położenie wału" oczywiście trzeba go sprawdzić w pierwszej kolejności .

_________________
KK
 
 
pire

Mój samochód: Citroen Zx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: 1.4i Avantage
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: Kalisz
Wysłany: 4 Listopad 2014, 06:10   

Panowie dziś wieczorkiem będę sprawdzać wszystkie informacja, które mi dotychczas przekazaliście. Przez pracę mam bardzo mało czasu a już gdy go mam jest za ciemno na robienie czegokolwiek przy samochodzie.

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Listopad 2014, 11:23   

Jakieś postępy?

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
pire

Mój samochód: Citroen Zx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: 1.4i Avantage
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: Kalisz
Wysłany: 10 Listopad 2014, 23:59   

Z racji, że od dłuższego czasu jestem poza Swoim miastem nie byłem w stanie fizycznie nawet zobaczyć czy autko stoi, jutro święto ale jak od rana coś zajrzę to chyba nikt nic nie powie :)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA