Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrzad 2.2 hdi 136
Autor Wiadomość
roman40

Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 13 Październik 2014, 17:46   

Walki przyszly i okazalo sie ze rownierz nie pasuja .Po zsynchronizowaniu znakow na kolach zebatych i walkach,blokada na kole rozrzadu wychdzi na godz.2 .Walki zostaly zdemontowane z takiego samego silnika 4HW 128 KM.Nie mam pojecia ile jeszcze rodzajow walkow wystepuje ,ale byc moze istnieje inny system montowania.Po zatym silnik dalej zapala tylko na sprayu,sensor skontrolowany , ustawiony i na kompie juz bledu nie pokazuje.Do wtryskow nie dochodzi prad i chyba bez podlaczenia z lexia bede szukal po omacku.Kupilem okazyjnie silnik i jak przyjedzie to porownam jeszcze rozrzad.Musze jeszcze raz przejzec wszystko bo byc moze ktos ,cos jeszcze wymontowal ( moze jakis przekaznik ) albo inna rzecz.Wracajac do walkow to sa jednakowe , te same katy krzywek, ten sam uklad,te same naciecia na koncach ,jedyna roznica wynika z oznakowania ma kolach zebatych lancucha ( sa w inny miejscu) Kolo paska rozrzadu te same, wiec pomylki nie ma ani sie nie obrocilo na osi.Wiec szukam dalej.

_________________
http://badbull69-73.pl.tl/
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Październik 2014, 19:46   

Roman40 zapomnialem sprawdzic w moim zapasowym silniku, jak to jest z tymi walkami. Sadze, ze to niemozliwe, aby byly inne walki. We wszystkich silnikach hdi 16v ustawia sie rozrzad tak samo, przynajmniej nie spotkalem innych. Walki mozliwe, ze sa rowniez takie same, ewentualnie maja inne krzywki. To jest bardzo dziwne. Odnosnie przekrecenia sie kol zebatych: nie bedzie widac zadnych sladow, tylko wlasnie znaki sa poprzestawiane.
Odnosnie odpalania: silnik nie odpali, jak nie pojawi sie w szynie minimum 200 Bar, normalnie jest 300 przy rozruszniku. Kiedys kupilem C5 z niepalacym silnikiem. Potem okazalo sie, ze brakuje pompy paliwa w zbiorniku. Po zalozeniu pompy silnik odpalil bez problemow. Mysle, ze bez Lexii nie bedzie latwo ustalic, gdzie jest problem.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 14 Październik 2014, 19:50   

Dzisiaj zajrzalem do moich walkow. Jest dokladnie tak, jak w instrukcji. Ustawienie krzywek symetryczne, zaplon na cylindrze od kola zamachowego. jesli u Ciebie jest to inaczej, to tylko obrocenie kola lancuchowego na walku tlumaczy takie ustawienie.

 
 
roman40

Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 15 Październik 2014, 17:38   

Wiec jestes szczesciarz,Ja wczoraj rozebralem silnik ,ktory kupilem i okazalo sie ze jest tak samo jak u mnie.Juz raz ktos wymienial lancuch po zaznaczal' czerwona farba .Po zblokowaniu kola, znaki sie pokryly te pomalowane.Ustawilem na znaki fabryczne i kolo nie pasowalo.Tu w Niemczech racz'ej nie naprawia sie aut na podworku, jak np. ja :) .wiec pomylke wykluczam.Analizujac, przypuscmy ze zebatki sie przesunely po zerwaniu paska to dlaczego pasuja teraz z pomalowanymi elementami?.Kolka sa takie same, wiec sie nie przestawily tak samo. Jedziemy dalej.Uklad krzywek taki sam w moim silniku i zakupionym.Wczesniej poskladalem wszystko bez znakow ,wedlug krzywek i wyglada tak samo jak w zakupionym.Silnik dalej nie chodzi.Podmieniony sensor tez nic nie dal.Umyte wszystkie wtyczki,podmienione wtryski i dalej nic.Teraz czekam na lexie i zobacze co' pokaz'e.
Chetnie bym zobaczyl fotki jak mozesz :) z ustawieniem krz'ywek na 1 cylindrze po zblokowaniu rozrzadu.'

_________________
http://badbull69-73.pl.tl/
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 15 Październik 2014, 21:56   

Moge to opisac. Otoz krzywki na pierwszym cylindrze od kola zamachowego sa ustawione do siebie tak okolo 2 na wydechu i 10 na ssacym. Inaczej na cylindrze czwartym, a wiec przy rozrzadzie krzywki sa ustawione od siebie, a wiec 8 na wydechu i 4 na ssacym; obie krzywki naciskaja troche na zawory[tak zwane pokrycie fazowe]. I w takim polozeniu blokada wchodzi idealnie . A moze sprobuj ustawic na znaki lancuch, a potem przestawic walki do blokady i sprawdzic jak stoja krzywki. Te znaki na kolach sa praktycznie do montazu lancucha, istotna jest odpowiednia odleglosc miedzy znakami[dlatego sa oznakowane ogniwa w lancuchu]. Po prawidlowym zmontowaniu ukladu lancucha istotne jest zgranie blokad [ walu korbowego i walka wydechowego]. Najpierw ustaw walki na blokade, a potem wal korbowy, aby nie bylo problemu z blokowaniem silnika przez zawory. Dobrze jest wycofac polozenie walu korbowego, aby tloki nie staly w w OT. Przyznam sie , ze Twojego silnika nigdy nie rozbieralem [4HW], ale nie sadze, aby 4HX byl inaczej zbudowany i mial inaczej ustawiany rozrzad. Powodzenia.

 
 
roman40

Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 16 Październik 2014, 17:34   

Wynienialem juz kilkadziesiat rozrzadow i nigdy nie mialem problemow.Nie wiem dlaczego nie pasuja znaki ,ale wiem ze pomylki w ustawieniu nie zrobilem.Ustawilem rozrzad bez znakow i wychodzi ze jest OK.,zalaczam fote.Walki ustawilem na stole bo fajnie sie same ukladaja.Uklad tak jak opisujesz.Potem zalozylem lancuch ( ogniwo na ssacy 12 i wydech na 11) ( odstep 6 ogniw) w takim ukladzie zamontowalem kolo i po wlozeniu do silnika idealnie pasuje blokada 8.5 mm ..Dla ciekawostki dodam,ze naciecia na koncu walkow sa rownolegle do glowicy :) ., co widac idealnie i mozna sobie to skontrolowac wkladajac jakis plaskownik.Kolo zamachowe zablokowane w z lewej strony, obok polosi ( jak w opisie ) 8 mm ( mam orginalny zestaw blokad ),Sensor -przerwa 1,25 mm .Zalozenie paska i napinanie jak w opisie.

Wiec nic innego jak tylko LEXIA pozostaje.Widocznie problem lezy jeszcze gdzie indziej

<a href=http://zapodaj.net/a2af474e1a087.jpg.html>DSCI0339.JPG</a>

<a href=http://zapodaj.net/85aeeb90b5067.jpg.html>DSCI0340.JPG</a>

_________________
http://badbull69-73.pl.tl/
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 1 Listopad 2014, 23:23   

I co tam z tym problemem? Rozwiazales?

 
 
roman40

Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 3 Listopad 2014, 17:14   

Jeszcze nie .Zamowione walki przyszly ,ale sie okazalo ze sprzedawca zalecial sobie ze mna, bo zapewnial ze walki pochodza z chodzacego silnika.Tym czasem okazalo sie ze sa rowniez zebatki przekrecone i poszly do zwrotu.To na tyle sprzedawcow.Obecnie kupilem nowe walki i czekam az przyjda.Napewno dam znac.Jak narazie udalo mi sie ustawic rozrzad na moich walkach na tyle ze zapala co prawda na spreyu i chodzi na wolnych obr.bardzo spokojnie i rowno.Nie stety jak dodam gazu to zaczyna metalicznie dzwonic.Widocznie nie da sie ustawic dokladniej na tych walkach.Na razie rozebralem glowice z powrotem w celu kontroli i czema na nowe walki.Przynajmniej sie dowiedzialem jak narazie ze komputer i elektronika ok.

_________________
http://badbull69-73.pl.tl/
 
 
grnb

Mój samochód: c5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna/ diesel
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 10
Skąd: racibórz
Wysłany: 2 Październik 2015, 18:39   

to na co kolega ustawił łańcuch rozrządu to nie są znaki, znaki znajdują się po zewnętrznej stronie zębatek w formie malutkich strzałek (mogą być trochę wytarte, należy się przyjrzeć dokładnie).

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 13 Sierpień 2019, 20:47   

roman40, Obiecałeś rozwiązanie problemu przedstawić dla potomnych... A tu cisza....

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 7 Listopad 2019, 15:44   

Przeczytałem ten temat z zaciekawieniem gdyż dopadła mnie przyjemność ustawienia tych wałków po wymianie łańcuszka. Co prawda silnik HN, deczko inny od hx i hw ale do rzeczy. Rutynowo ściągnąłem łańcuch z wałków widząc punkciki.... ale okazało się że tych punkcików jest więcej. Jeden po wewnętrznej, jeden po zewnętrznej i dodatkowo strzałeczka. Na punkty nie zgrywają się zaznaczone ogniwa na łańcuch, wypadają pomiędzy zębatką. Zgrywa się natomiast na strzałki i tak złożyłem. Czy ktoś jest w stanie to zweryfikować.
Dodam że przed chwilą złożyłem całość i nic podczas kręcenia wałem nie blokuje.
Trochę za dużo tych znaków na walkach 🤔

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 8 Listopad 2019, 15:00   

Strzałeczki to jedyny słuszny wybór😊

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 8 Listopad 2019, 15:07   

Już nie mogłem edytować



3B195CEA-ADA3-4FA7-B9DD-D0F59DBC0FF4.jpeg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 155,11 KB

 
 
moreno
[Usunięty]

Wysłany: 13 Listopad 2019, 07:21   

A jakiego producenta osprzętu do rozrządu proponujecie, aby był w miarę dobry?

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 14 Listopad 2019, 21:50   

Polecam rozrządy firmy INA.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA