Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwszy użytkownik już jest w naszym klubie
Autor Wiadomość
Robert B.
Błażyk

Mój samochód: Citroen C4 Grand Picasso
Paliwo: ropka
Wersja:: Exclusive+
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 9
Skąd: Łódź-Aberdeen
Wysłany: 27 Październik 2014, 08:03   

Cytat:
ozon napisał/a:
FAP - który może się zapchać jak będziesz jeździć głównie w mieście - często zatem będzie się wypalał powodując wzrost spalania, jak będziesz tankował "za 50 dych" to szybko płynu Eolys trzeba będzie dolać, a po 120 - 150 kkm trzeba będzie wymienić cały filtr
.
Mam nadzieje, ze to juz mnie nie bedzie dotyczylo ;-)
Co co wypalania sie filtra ... moje poprzednie autko (wlasciwie to wciaz obecnym bo nie moge jej sprzedac) Zafira 1.9 i jesli chodzi o kwestie DPF, FAP i jak jeszcze to ustronstwo nie bedzie sie nazywac, nic mnie juz nie zaskoczy. DPF w Vauxhall-u czy generalnie Oplu potrafi zajsc za skore i dac do wiwatu... kopcenie w trakcie wypalania, zluzycie paliwa ponad wszelkie normy i ciagle kontrolowanie czy przypadkiem nie zaczal sie wlasnie filterek wypalac bo computer mial takie kaprycho .... szok z gwizdkiem. Chyba mam dosc na jakis czas GM-oskiego wynalazku :-/

 
 
cichy1966

Mój samochód: C-CROSSER
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: DIESEL
Wersja:: SUV
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 24
Skąd: OSTRÓDA
Wysłany: 6 Styczeń 2015, 19:54   Jestem nowy

Cześć!

Jestem nowy na forum Citroena - bo od zawsze jeździłem autami marki VW - najpierw Golf potem Passat a ostatnio Sharan. Ale postanowiłem poszukać auta typu SUV i początkowo myślałem o Mitsubishi Outlanderze - ale one mają słabe silniki - i tak trafiło na Citroena C-Crossera. Moje pierwsze uwagi
- auto średniej wielkości - ale całe szczęście 7-osobowe
- zrywny silnik - dla mnie na początku nawet zbyt zrywny - musiałem się nauczyć delikatnie operować gazem
- auto bardzo zwrotne - mały promień skrętu
- bardzo sztywne - VW-ny były bardziej miękkie
- dość dużo pali - ostatni VW - 6-7 litrów a Citroen - 8-9

Kilka pytań
- jak przestawić zegar na tryb 24 h?
- na trzecim i czwartym biegu po zdjęciu nogi z pedału gazu i ponownym dodaniu zdarza się, że auto szarpi przez 1-2 sekundy - czy to może być przepustnica?
- jakich olei używacie
- jak wygląda sprawa filtra cząstek stałych?
moje auto ma 150 tys. km - i nigdy nie był dolewany płyn ani wymieniany filtr - kiedy mogę się spodziewać zapalenia kontrolki?
Czy warto wymieniać filtr na nowy lub regenerowany - czy może się go pozbyć

Więcej uwag wkrótce
S.C.

 
 
ozon

Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: ON
Wersja:: C-Crosser
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 24
Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 6 Styczeń 2015, 21:31   

Co do zegara to nie wiem - wyrzuciłem seryjne radio, wstawiłem 2DIN Kenwooda i wygłuszyłem wszystkie drzwi - poprawa w odbiorze muzy znaczna.
Co do szarpania - u mnie to była przepustnica i EGR. Wymieniłem obydwa elementy i po 8 kkm znowu zaczęło szarpać pokazując błąd P0490 (zacięty EGR) - więc go zaślepiłem.
Co do filtra FAP - to rozwiązałem problem definitywnie :-) i od razu trochę sterydów wstrzyknąłem, Mam teraz 182 KM i 442 Nm. Olej total quartz Ineo ECS 5W30 do do silnika a do skrzynki rozdzielczej + tylny most leję TOTAL Transmission X4 80W90.

 
 
cichy1966

Mój samochód: C-CROSSER
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: DIESEL
Wersja:: SUV
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 24
Skąd: OSTRÓDA
Wysłany: 7 Styczeń 2015, 21:47   

Dzięki za INFO
Na wiosnę sprawdzę przepustnicę - bo to szarpanie nie jest częste i szczególnie uciążliwe
Ile kosztowało Cię wyeliminowanie FAP i dodanie mocy?
Czy po wymianie poza wzrostem mocy spadło zużycie paliwa?
Olej w silniku wymieniasz raz do roku - czy po określonym przebiegu?
A co do skrzyni rozdzielczej oraz tylnego mostu - nie wiem czy był u mnie kiedykolwiek wymieniany olej
Jak często trzeba go wymieniać?
Jak rozumiem są dwa oddzielne wlewy
- jeden wlew do skrzynki rozdzielczej - tuż za sprzęgłem
- a drugi do mostu - pod tyną osią.
Ile wchodzi oleju do obu tych elementów?

S.C.

 
 
ozon

Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: ON
Wersja:: C-Crosser
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 24
Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 7 Styczeń 2015, 21:53   

FAP out + sterydy - 1200 PLN. Spadek spalania jest pomijalny (może 0,2L / 100 km). Olej wymieniam co 15 kkm (tak samo jak wszystkie filtry - łącznie z f. paliwa) (częściej niż zaleca producent) czyli wychodzi mi prawie 4 razy w roku :-)
Olej w skrzynce i w moście - producent zaleca co 60 kkm - wchodzi nominalnie po 0,5 L. Ja na jedną wymianę brałem 2L i zostało mi ze 300 ml co świadczy iż weszło więcej. Tak - są 2 oddzielne wlewy.

 
 
cichy1966

Mój samochód: C-CROSSER
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: DIESEL
Wersja:: SUV
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 24
Skąd: OSTRÓDA
Wysłany: 7 Styczeń 2015, 22:18   

Gdzie robiłeś usunięcie FAP - czy także fizyczna ingerencja - co z podajnikiem płynu EOL?
Ja robię rocznie około 20-25 tys km - tak więc chyba wystarczy wymiana raz na rok.
olej plus filtr oleju, paliwa i powietrza
Czy powinien być stosowany pełen syntetyk?
Olej w skrzynce i moście - tam wchodzi tylko po niespełna litrze oleju (tak mało)?

S.C.

 
 
cichy1966

Mój samochód: C-CROSSER
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: DIESEL
Wersja:: SUV
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 24
Skąd: OSTRÓDA
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 17:07   

Cześć!

Mam jeszcze jedno pytanie - moje auto w zimne dni rozgrzewa się bardzo szybko - w środku kabiny jest ciepło już po 2-3 minutach.
Czy C-crosser ma niezależne dogrzewanie silnika, które można przerobić na niezależne ogrzewanie - czy też są jakieś dodatkowe świece żarowe w układzie ogrzewania (moje auto ma stosunkowo duży akumulator - chyba 110Ah)?

S.C.

 
 
ozon

Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: ON
Wersja:: C-Crosser
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 24
Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 17:10   

Szczerze mówiąc to nic mi nie wiadomo aby było jakieś dogrzewanie.

 
 
cichy1966

Mój samochód: C-CROSSER
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: DIESEL
Wersja:: SUV
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 24
Skąd: OSTRÓDA
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 19:10   

Coś na pewno jest - bo jeździłem wieloma innymi samochodami z dogrzewaniem (np Sharan) i tu efekt jest podobny - przy czym jak jest niezależne dogrzewanie typu webasto - to ma ono swój wydech i to widać - a tu nie.
Ale auto nagrzewa się super szybko - wystarczy 2-3 minuty i w aucie jest ciepło - można szybko odmrozić przednią szybę.
Gdyby okazało się, że jest dogrzewanie - to można to przerobić na ogrzewanie sterowane niezależnym zegarem - co jest wyjątkowo przydatne po mroźnych nocach.
Nastawiasz start na pół godziny przed przyjściem do auta i masz ciepły i odmrożony samochód oraz dodatkowo łatwiej można go odpalić - nawet przy mrozach -25 stopni.

Jeszcze jedna sprawa - od momentu zakupu auta mam mały problem ze skrzynią biegów podczas wrzucania dwójki - tak jakby minimalnie nie były spasowane koła zębate i czasem dwójka wchodzi z niewielkim oporem (jakby koła o siebie ocierały)
Czy masz tak samo?

S.C.

 
 
ozon

Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: ON
Wersja:: C-Crosser
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 24
Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 11 Styczeń 2015, 19:17   

Co do wbijania 2 biegu - u mnie jest identycznie - czasami przyhaczy - to znany problem - ponoć nie usuwalny - nie przejmuj się tym.
Jakbyś coś rozkminił z tym ogrzewaniem to daj znać proszę.

P.S. Masz teraz szansę docenić napęd na 4 łapy :-) Byłem ze znajomymi na Sylwestra w górach i dojazd do pensjonatu był ciężki ze względu na stromiznę i śnieg. Wszyscy musieli zakładać łańcuchy a c-crosser wjeżdżał z gracją beż żadnych łańcuszków :-D

 
 
cichy1966

Mój samochód: C-CROSSER
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: DIESEL
Wersja:: SUV
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 24
Skąd: OSTRÓDA
Wysłany: 12 Styczeń 2015, 20:33   

Dzięki za odpowiedź
Mam inne pytanie - wraz z autem otrzymałem od poprzedniego właściciela dwa kluczyki - jeden czynny i ze sprawnym pilotem oraz drugi z wyładowaną baterią - ale auto odpala na tym drugim kluczyku.
Wczoraj wymieniłem baterię w tym drugim pilocie - ale niestety nie działa - podobno trzeba go zarejestrować do centralki auta - jak to się robi?
Próbowałem po włożeniu kluczyka do stacyjki i włączeniu kontrolek wcisnąć i przytrzymać przycisk zamykania drzwi - ale to nie dało spodziewanego rezultatu.
Mam nadzieję, że nie będę musiał jechać do ASO aby mi wbili ten drugi kluczyk citroenowskim vagiem - bo może to być kosztowna operacja.

Szukałem w instrukcji obsługi auta - ale tam nie ma o tym ani słowa - jest tylko pokazane jak wymieniać baterię w kluczyku - i to też niezgodnie z rzeczywistością

S.C.

 
 
Sqad

Mój samochód: Citroen C-Crosser | Mazda RX-8
Paliwo: Diesel
Wersja:: -
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Luty 2015, 19:49   

Ja też ostatnio stałem się posiadaczem Crossera w dość przypadkowych okolicznościach. Tzn. ojciec zamówił DS5, a jak salony płacą za odkup każdy wie. Jak ciężko jest sprzedać auto w pl też każdy wie, a że auto znam w 100% wiem że na pewno nigdy nie było rozbite, wiem że było serwisowane i wiem że przebieg jest rzeczywisty, to przygarnąłem je, bo jeśli miał ojciec sprzedać za jakaś lichwę salonowi lub komuś przypadkowemu tylko po to aby sprzedać to bez sensu.
Obejrzałem dwa modele raczej z tej dolnej półki cenowej żeby mieć w ogóle porównanie co do stanu technicznego to powiem wam że jest tragedia. Ja mam 130 tyś przebiegu a oglądałem auta które nie miały nawet 90. U mnie wszystko w środku wygląda jak nowe, a tam stan zużycia wnętrza wskazuje na przebiegi grubo 200+, pomijam już blacharkę gdzie połowa elementów była malowana.

Auto ma jedną jedyną wadę: sprzęgło. Raz było robione na gwarancji w aso, potem ojciec sam wymieniał w serwisie. A nie było jakość wybitnie jeżdżone na półsprzęgle. Wystarczy wybrać tym śmiesznym pokrętłem tryb lock dać parę razy ognia w terenie, a sprzęgło dostaje masakrycznie w tyłek nie wiedzieć czemu, wydaje mi się że jest za małe żeby udźwignąć obciążenie z czterech kół.



robert napisał/a:
Za pomocą lexii.


A dokładniej? Też bym włączył tryb skandynawski ale nie wiem jak :/

cichy1966 napisał/a:
- na trzecim i czwartym biegu po zdjęciu nogi z pedału gazu i ponownym dodaniu zdarza się, że auto szarpi przez 1-2 sekundy - czy to może być przepustnica?


Może też być sprzęgło. Za pierwszym razem u mnie oring puścił i zachlapał całe sprzęgło oleje, za drugim razem jak padało sprzęgło też tak było. Po wymianie problem znikł.

 
 
cichy1966

Mój samochód: C-CROSSER
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: DIESEL
Wersja:: SUV
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 24
Skąd: OSTRÓDA
Wysłany: 5 Luty 2015, 21:44   

To raczej nie sprzęgło - bo takie chwilowe szarpanie nie jest objawem ślizgania się sprzęgła.
Poza tym zdarza się to sporadycznie - a uszkodzone sprzęgło zawsze dawałoby ten sam efekt.
Gratuluję posiadania tego auta - ja go kupiłem z premedytacją - i jak na razie jestem zadowolony. Główny mankament to spalanie - 8-9 litrów to trochę dużo.
S.C.

 
 
ozon

Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: ON
Wersja:: C-Crosser
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 24
Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 5 Luty 2015, 21:49   

Cichy1966 - moim zdaniem to EGR się przycina albo rzeczywiście przepustnica - sprawdź błędy (lampka MIL nie musi się palić a błąd będzie widoczny)
Miałem podobnie (nawet pisałem o tym w osobnym wątku) - wymieniłem EGR ale po pewnym czasie wróciło to dałem tunerom do zaślepienia i wycięcia z oprogramowania. Teraz na dobre zapomniałem o problemie.

 
 
Sqad

Mój samochód: Citroen C-Crosser | Mazda RX-8
Paliwo: Diesel
Wersja:: -
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Luty 2015, 18:54   

ozon napisał/a:
To raczej nie sprzęgło - bo takie chwilowe szarpanie nie jest objawem ślizgania się sprzęgła.


U mnie było, tzn troszkę inaczej wyglądał efekt niż to zes opisał, bo nie trzeba było puszczać gazu i wciskać ponownie, a żeby tak szarpał- tylko przy pewnych obrotach i w pewnym położeniu przepustnicy. Za pierwszym razem był olej na tarczy sprzęgła, za drugim sprzęgło padło :)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA