Citroën Saxo
[edytuj]
Z Wikipedii
Skocz do: nawigacji, szukaj
Citroën Saxo - małe auto miejskie produkowane w latach 1995 - 2003, przez koncern PSA. Równolegle z Saxo produkowano niemal identyczny model Peugeot 106. Oba pojazdy różnią się tylko częściowo oblachowaniem i kształtem lamp. Citroën Saxo zastąpił model AX który był już mocno przestarzały. Saxo spotkało się z dobrym przyjęciem na świecie - uznano je za auto solidne, ekonomiczne i trwałe. Chętnie kupowane i równie chętnie tuningowane przez pasjonatów. Odnosiło spore sukcesy w sporcie motorowym.
W trakcie produkcji auto przeszło jeden poważniejszy facelifting - zmieniono wówczas przód pojazdu, aby upodobnić go do innych aut koncernu.
Citroën Saxo nie ma bezpośredniego następcy - oficjalnie zastąpił go C2, ale z uwagi na fakt iż C2 jest dostępne wyłącznie jako 3-drzwiowy hatchback, zaś Saxo występowało również jako 5-drzwiowe, można uznać że zastąpiły go dwa modele - 3-drzwiowy C2 i 5-drzwiowy C3.
Opis modelu
Nadwozie samonośne, metalowe, dostępne wyłącznie jako hatchback - do wyboru wersja trzy i pięciodrzwiowa. Samo wnętrze jak na klasę auta dość przestronne, zapewniało wygodę podróżowania dla 4 dorosłych osób.
Silniki
Paleta silnikowa obejmowała jednostki benzynowe o pojemnościach w zakresie: 1.0l - 1.6l, zaś diesle: 1.5l. Szczególnie silnik diesla zasługiwał na uwagę ze względu na niezwykle małe zużycie paliwa.
Parametry
Silnik
Nazwa 1.0i 1.1i 1.4i 1.6i 1.5D
Typ silnika
Pojemność silnika (cm³) 954 1124 1360 1587 1527
Moc (kW przy obr. na min.) 36/6000 44/6200 55/5500 66/ 42/5000
Moment obrotowy (Nm na min.) 73.5/3700 87.5/3800 111/3400 95/2250
Benzyna 95 (Super) 95 (Super) 95 (Super) 95 (Super) Olej napędowy
Prędkość maksymalna (km/h) 149 162 176 158
Przyspieszenie 0-100km/h (w sekundach) 16,6 12.8 11,2 15,7
Zużycie paliwa w mieście (l/100km) 8,3 8,6 9,3 6,9
Zużycie paliwa na trasie (l/100km) 5,1 5,3 5,4 4,3
Zużycie paliwa w trybie mieszanym (l/100km) 6,2 6,5 6,8 5,3
emisja CO2 (g/km)
Wyposażenie
Dla fanatyków sportowej jazdy z kolei Citroen przygotował model z silnikiem 1.6 16v VTS, który przy mocy ok. 118 KM i masie samochodu sięgającej niespełna 900kg, dawał ogromną frajdę z jazdy. Dla potrzeb VTS przygotowano dodatkowo m.in. inne zderzaki (przód, tył), progi, a z elementów stricte mechanicznych: zawieszenie, układ wydechowe, skrzynię biegów. Wyposażenie wnętrza obejmowało m.in. następujące pozycje opcjonalne:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum