Wysłany: 21 Lipiec 2009, 01:15 Nowy Diesel w C5 i C6
Citroen zaprezentował nowy silnik wysokoprężny, który trafi pod maskę modeli C5 oraz C6. Widlasty układ i pojemność trzech litrów pozwoliły wydobyć z turbodoładowanego diesla moc 240 koni mechanicznych.
Nowy silnik jest następcą cieszącej się dużą popularnością jednostki HDi o pojemności 2,7 litra (208KM). Jednostka poza większą mocą będzie oferować także spalanie mniejsze nawet o kilkanaście procent oraz emisję CO2 zredukowaną o 12-15 procent. Silnik będzie zatem zgodny z normą Euro V.
Konstruktorzy opracowali dla tegj jednostki alternator pozwalający regenerować energię podczas hamowania. Ponadto zamontowano w niej filtr cząsteczek trwałych oraz wtrysk common-rail trzeciej generacji. Silnik pojawi się w Citroenie C5 i C6 już latem tego roku.
Citro musisz takiego mieć! W końcu jest bardziej ekonomiczny od starszych wersji silnikowych
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
wuwuzela [Usunięty]
Wysłany: 22 Lipiec 2009, 00:42
Ekonomiczniejszy może i jest ale ciekawe o ile droższy będzie
lkoziolek
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 170 Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Lipiec 2009, 13:41
Common-Rail trzeciej generacji, ciśnienie wtrysku 2100 atmosfer, 7-8 "dysz rozpylających" w pojedynczym wtryskiwaczu, dwie turbiny, czyli teraz to paliwo będzie musiało być chyba sterylne, żeby to trochę pochodziło
Swoją drogą ciekawe ile taki silniczek pochodzi na polskim paliwie, bo common-raile 1 i 2 generacji niezbyt długo - rzadko który wytrzymuje 150 tyś. km. Później tylko generalny remont wtrysków i pompy wysokiego ciśnienia (często równowartość połowy samochodu dla samochodu 10 letniego) i dalej można śmigać kolejne 150 tyś...
Co do ekonomii, to rzeczywiście silniczki te potrafią być bardzo ekonomiczne, jak się ma lekką nogę, w przeciwnym wypadku spalanie diametralnie rośnie. Także w tej kwestii współczene diesele zaczynają sie zachowywać podobnie do benzyniaków, i tym samym "odzwierciedlać charakter" kierującego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum