Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak zasilania climatronic'a - temat rozwiązany !!!
Autor Wiadomość
Wodnikczek


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 396
Skąd: Opole
Wysłany: 19 Lipiec 2014, 06:17   Brak zasilania climatronic'a - temat rozwiązany !!!

Podepnę się nie działa mi panel klimatronik. Wymieniłem na drugi i objawy są takie same gdzie szukać przyczyny braku zasilana



20140719_050417.jpg
Plik ściągnięto 283 raz(y) 68,11 KB

Ostatnio zmieniony przez robson 28 Listopad 2015, 17:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diodalodz

Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 347
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Lipiec 2014, 09:33   

Sprawdź bezpieczniki pod maską. Mogły zaśniedzieć nogi, albo wypalić się gniazda.

 
 
Qrli


Mój samochód: Citroen XM Y4
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 217
Skąd: Regensburg
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 21 Lipiec 2014, 17:13   

Wodnikczek napisał/a:
Podepnę się nie działa mi panel klimatronik. Wymieniłem na drugi i objawy są takie same gdzie szukać przyczyny braku zasilana


Standardowa usterka. Niekonataktuje Ci pierwszy bezpiecznik na dole od lewej w puszce bezp. pod maska. Na tym bezpieczniku 20A sniedzieja tam styki jako pierwsze zawsze i przestaje kontaktowac. Regularnie czyscic to miejsce, a najlpiej wymienic cala skrzynke na jakas ladna np z peugeota 406 tam to miejsce jest nie uzywane i sa idealne styki.

_________________
https://www.facebook.com/groups/citroenxm
https://www.facebook.com/qkcitroenclassics
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 25 Listopad 2015, 23:24   

U mnie właśnie też brak fazy na klimatroniku.... Najgorsze to, że zasilanie z "magicznego bezpiecznika" 30A wychodzi.... Ktoś miał podobnie? Pewnie jakiś przekaźnik nie trybi... Klimatronik zawsze się załączał po odpaleniu. Teraz cisza.... Gdzieś musi być stycznik, powiązany z ładowaniem alternatora. Rozbieram wszystkie bebech elektryczne. Jak znajdę to dam znać. Na razie rozebrałem cały panel z bezpiecznikami i stycznikami, obok kierowcy.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Marek_Spy
Marek S

Mój samochód: C5 3v6 exlusive
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: pb/lpg
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 95
Skąd: Katowice
Wysłany: 25 Listopad 2015, 23:46   

pewnie w BSI albo padło sterowanie PWM

_________________
Elektronika samochodowa, diagnostyka i niezawodny tankfopper do PSA .
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 26 Listopad 2015, 02:11   

Sprawa wygląda tak, że muszę się dobrać do dwóch przekaźników.
Nr 848 - już zlokalizowałem. Jest pod bezpiecznikami. Trochę było prucia ale zlokalizowałem!
Już dziś nie mam siły sprawdzić czy załącza, tzn rozłącza się po odpaleniu silnika. Działać na pewno działa jak przekręcę kluczykiem na postoju, to cyka.
Te dwa przekaźniki są jakoby w szereg. Dopiero gdy zaczyna ładować alternator - 848 rozłącza się i podaje napięcie na cewkę 821, który to dopiero załącza cały panel klimatronic'a
Zatem zaraz za F2, który jest pod maską i stwarza najwięcej problemów - te dwa przekaźniki w szeregu z bezpiecznikiem - zasilają panel i dmuchawę.
C.D.N



zasilanie climatronic.JPG
zasilanie climatronic
Plik ściągnięto 483 raz(y) 107,94 KB

przekaźniki klimatronic.JPG
przekaźniki klimatronic
Plik ściągnięto 291 raz(y) 63,97 KB

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 400
Skąd: Lublin
Wysłany: 26 Listopad 2015, 09:27   

Ten drugi przekaźnik jest pod schowkiem, zielony chyba z trzema szerokimi pinami.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 26 Listopad 2015, 12:46   

Kemsey, Zgadza się. Zaraz będę to pruł ;)



klima.JPG
rozmieszczenie elementów klimy
Plik ściągnięto 442 raz(y) 43,63 KB

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Marek_Spy
Marek S

Mój samochód: C5 3v6 exlusive
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: pb/lpg
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 95
Skąd: Katowice
Wysłany: 26 Listopad 2015, 12:59   

A masz na wentylatorze + ?

_________________
Elektronika samochodowa, diagnostyka i niezawodny tankfopper do PSA .
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 26 Listopad 2015, 16:54   

Temat opanowany. Wszystko już działa. Lepiej jak fabrycznie ;)
Brak było zasilania na przekaźnik, mimo iż ze skrzynki i bezpiecznika F2 wychodziło.
Za chwilę do pracy lecę więc wstawię fotorelację jutro.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Listopad 2015, 16:14   

No myślę, że cała "tajemnica" zasilania panelu i wentylatora, została już przeze mnie dokładnie przebadana i udokumentowana.
Ja się sporo narozbierałem tego tałatajstwa ale postaram się zaoszczędzić innym czasu i pracy...
Zatem w przypadku braku zasilanie na panelu klimatronic (nie świeci się, nie działa dmuchawa) - sprawdzamy:

1. Stan bezpiecznika F2, w skrzynce bezpieczników po lewej stronie samochodu, pod maską.
Raczej się on nie przepala a topi z powodu słabego styku. To chyba w 90% będzie przyczyną.
Ja osobiście przepiąłem go w inne miejsce i miałem spokój na lata.
2. Jeżeli tam się nic "na oko" nie dzieje - odkręć skrzyneczkę i sprawdź czy na 100% wychodzi napięcie z 2ch żółtych przewodów, zaraz pod bezpiecznikiem F2.

widok skrzynki bezpieczników od spodu

3. Jeżeli wychodzi napięcie to sprawdzamy czy działa stycznik nr 848, który podaje masę na cewkę stycznika 821. Ja s
rozbebeszyłam wszystko pod kierą ale można zrobić to prosto ;)

demolka pod kierownicą w poszukiwaniu
wtyczki prowadzące do skrzynki bezpieczników pod kierownicą - citroen XM
lokalizacja stycznika 848 oraz położenie pozostałych w modelu citroen XM 2,5TD
rozmieszczenie styczników w skrzynce bezpiecznikowej XM 2,5TD

A wystarczy sprawdzić, czy jest masa, poprzez cewkę stycznika 821. W tym celu demontujemy bezpiecznik F3, który znajduje się w górnym rzędzie, jak na fotce

rozmieszczenie bezpieczników citroen XM - lokalizacja F3

Po wyjęciu go - z jednej strony będzie 12V, po przekręceniu stacyjki z drugiej zaś brak. Właśnie ta druga końcówka nas interesuje. Przełączamy przyrząd w zakres pomiaru rezystancji. Podłączmy jedną końcówkę przewodu do masy (może byś śruba przy drzwiach), drugą zaś do złącza bezpiecznika. Po przekręceniu stacyjki będzie tam bardzo duża rezystancja. Spróbujmy odpalić silnik. Wtedy powinna się pojawić rezystancja cewki stycznika 821 - ok 30ohm. Jeżeli tak jest, to w tym miejscu wszystko jest ok. Jeżeli nie - może być problem z ładowaniem lub samym stycznikiem.
4. Idąc dalej łańcuszkiem zasilania - musimy sprawdzić w ostatnim stadium, czy jest zasilanie na styczniku 821, który jak wcześniej przeczytaliście - znajduje się pod schowkiem pasażera.
Zatem demontujemy schowek - co nie jest wcale takie łatwe i opis na forum jest, dla mniej wtajemniczonych.

demolka w poszukiwaniu fazy do klimatronika....

Po prawej stronie zielony stycznik 821

widok elementów pod schowkiem - citroen XM


Sprawdzamy czy jest napięcie 12V - niezależnie czy jest stacyjka w położeniu zapłonu.

stycznik 821 - pod schowkiem

Jeżeli jest - to wina przekaźnika. Jeżeli nie - znowu mamy pod górkę.....

5. W przypadku braku zasilania na styczniki 821 - musimy zdemontować skrzynkę bezpieczników pod kierowcą. Trzeba lokalizować gruby czarny przewód, który łączy się z szarym. Zaraz za skrzynką, powyżej, blisko grodzi silnika.

wtyczka zasilania climatronic - po odłączeniu przy grodzi silnika

Sprawdzamy czy jest napięcie a jeżeli nie ma - to już jesteśmy "prawie w domu" ;)
Brak napięcia oznacza, że żółte przewody, idące od skrzynki bezpieczników, łącząc się gdzieś w czeluściach komory silnika z szarym, grubym przewodem - ma rozwarcie.
To połączenie znajduje się gdzieś poniżej zbiornika LHM. Jak ktoś chciałby spędzić czas na dalszym demontażu, to chwała i proszę o fotki tego złącza. Ja w tym miejscu postanowiłem ominąć sławny bezpiecznik F2, który często się topi pod maską. Postanowiłem znaleźć mocny power 1Zatem to tzw. pełny amperarz ;)

6. Zatem odcinamy wsuwkę z czarnego przewodu i ściągamy izolację.

rozwiązanie zasilania panelu climatronic

7. Rozłączamy podwójną wtyczkę zasilającą i rozcinamy jeden z przewodów, jak na fotce:

rozwiązanie zasilania panelu climatronic

8. Zaciskamy i lutujemy łącznie z czarnym przewodem, zasilającym przekaźnik 821

rozwiązanie zasilania panelu climatronic

9. Zapodajemy koszulkę termokurczliwą aby nie było pożaru ;)

rozwiązanie zasilania panelu climatronic

10. Podłączamy wtyczki pod skrzynkę bezpieczników i do zasilania w grodzi.
A najważniejsze - cieszymy się wichrem, który wypływa z kratek ;)

rozwiązanie zasilania panelu climatronic

Zdaje sobie sprawę, że w tazie zwarcia - buda może pójść z dymem ale tylko podczas jazdy ;) Po wyłączeniu zapłonu, zatrzymaniu się silnika - napięcie zanika.... Jak ktoś chce, to może dać jakiś bezpiecznik w tym miejscu ale w razie jego spalenia, znowu będą problemy. Z drugiej strony można rozebrać zbiornik LHM i szukać dalej....
Gdieś mam fotki archiwalne spod zbiornika LHM. Jak znajdę to może ustalimy punkt krytyczny tej choinki. W przenośni i dosłownie bo jak widać, wszystko posztukowane w szereg jak w choince ;)


Powodzenia!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 11 Grudzień 2015, 13:01   

Właśnie jestem po naprawie awarii braku zasilania panelu klimatronika,bo zgasł sobie kilka dni temu.
Zasugerowałem się "łańcuszzkiem" drogą robsona i .....
w 2.1TD 1998 jest inne połączenie w skrzynce bezpieczników po maską jak w 2.5TD.
Zasilanie pod klimatronic jest w F1 .Kolory kabli jak i ich rozmieszczenie jest też inne.
Jak będę miał chwilę to zrobię fotkę z tymi kabelkami bezpieczników.
W każdym bądź razie klimatronic działa u mnie znów ;-)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Grudzień 2015, 13:01   

henryxm, Właśnie ten sam manewr robiłem w 2,1TD z 1997. Jest identyczne rozwiązanie. Wystarczy odłączyć wsuwkę pod kierownicą i dać jej pełny power ;) Zatem nie ma co kombinować pod maską bo prędzej czy później temat wraca. Zmieniłem kilka lat wcześniej miejsce na ten bezpiecznik w skrzynce pod maską. Niestety zaczął się właśnie topić i nie można było puszczać dmuchawy na max. Zatem zapomnijcie o grzebaniu pod maską. Załatwcie temat raz i porządnie! Połączenie jest identyczne. Różnią się tylko kolory kabli pod nogami kierowcy. Łatwo to zlokalizować bo to jest pojedynczy, gruby przewód.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 16 Grudzień 2015, 14:16   

Skrzynka bezpieczników pod maską 2.1Td 1998
Zasilanie Klimatronic bezpiecznik F1 (z braku 40 chwilowo założony30)


jeden czerwony kabel nie dwa żóte ;-) (czarny zasilanie główne)


 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 14 Styczeń 2016, 15:38   

Przyznaje swój błąd.Oznaczony na czerwono jest właśnie bezpiecznik F2 a na środku F 1(10A).

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA