Witam,
Panowie jestem szczesliwy posiadaczem od trzech-czterech tygodni CITROEN BX model 1991 1600cm3 Pb+LPG. I mam taki temat do ogarniecia że mianowicie autko jak sam rocznik wskazuje jest leciwe i przed zimnymi mrozami i głębokimi śniegami chcę go troszkę wzmocnić,a resztę co się da zostawić na wiosenkę długo oczekiwaną
Podgniły w nim fartuchy przednich nadkol i korozja podeszła do kielichów przednich siłowników.
A teraz najważniejsze;co do demontażu wiem jak to idzie mniejwiecej,ale czy przy montażu zalecane sa jakies wyminany uszczelek-co by nie ciekło?Wiem że po rozmontowaniu siłowników takim autem już nigdzie nie pojedziemy,więć muszę to zrobić u blacharza-rozebrać-wyspawać/wymienić kielichy-złożyć i wrócić do domu.Doczytałem równeż że po ingerencji w układ trzeba uzupełnić płyn i zrobić kilka pompek autem,czyli po podnosic i po opuszczać go i ukłd wraca do normy-czy tak?
Proszę o podpowiedzi-z góry dziękuje
Pozdrawiam
_________________ MANFRED11111
rewers
Mój samochód: Citeoen xantia, był AX, BX Audi 80
Poj. silnika (cm3): 1762
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997 Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Kwi 2012 Posty: 287 Skąd: Lubartów
Wysłany: 27 Wrzesień 2015, 22:30
MANFRED11111 napisał/a:
czy przy montażu zalecane sa jakies wyminany uszczelek-co by nie ciekło?
Jak nie ciekło to będzie OK
MANFRED11111 napisał/a:
co do demontażu wiem jak to idzie mniejwiecej
To napisze ci szybko jak to zrobić:
1. auto na kobyłki
2. magiczna 12 na konżektorze i odkręcasz koła
3. odkręć siłownik od zwrotnicy i zbij zwrotnicę na dół
4. odkręć sferę(kulę ) i przewód hydrauliczny od głowiczki
5. zostało odkręcić poduszkę na 3 śrubach
Można jeszcze inaczej:
1. odkręcasz nakrętkę siłownika na samej górze
2. auto na kobyłki
3. magiczna 12 na konżektorze i odkręcasz koła
4. zbijasz goleń siłownika w dół
5. głowiczka ze sferą zostaje na górze siłownik na dole, odkręcić poduszkę.
MANFRED11111 napisał/a:
po ingerencji w układ trzeba uzupełnić płyn i zrobić kilka pompek autem
Uzupełnisz sobie już w domu nie powinno uciec więcej jak szklanka.
Pompek chyba nie ma sensu robić auto jeszcze ze 2-3 dni będzie w tzw"hydro-szoku"
rewers dziękuje Ci bardzo,
Podpowiedź szybka i konkretna.
W minioną sobote rozmontowałem cały przód;zderzak,błotniki,fartuchy,leflektory,podstawe filtra.Nurtuje mnie jeszcze tylko jedno te trzy śruby przy poduszkach L/P są w korozji i czy.....
ruszą nakrętki czy szpilki w połowie.Namoczyłem wszystkie w wódzi i po chwili wyoliwiłem-czekam na poniedziałek i delikatną prace przy nich
Pozdrawiam
Witam,poduszki odkręcone ,poszło gładko,natomiast będzie potrzebna wymiana lewej,gdyż nie podoba mi się podstawa-zkorodowana.
Prosze o info czy w każdym bx model 86-94 są takie same poduszki przednich amorków czy są różne wersje-modele?
I proszę o info gdzie najlepiej kupić używkę lub nową.
Pozdrawiam
_________________ MANFRED11111
rewers
Mój samochód: Citeoen xantia, był AX, BX Audi 80
Poj. silnika (cm3): 1762
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997 Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Kwi 2012 Posty: 287 Skąd: Lubartów
Wysłany: 28 Wrzesień 2015, 18:34
Z tego co wiem siłowniki były inne w 1.4 od całej reszty. poduszki nie wiem.
Prawa i lewa są takie same. O nowych poduchach zapomnij odezwij się na PW to i podpowiem gdzie używki dostać.
Witaj tak już mnie oświecili z nowymi poduszkami pozostaje przytulić używki
A może gdzięś regenerują to coś?.
Tak naprawde to jest jeszcze ok ta lewa poduszka ale z reguły wole dmuchać na zimne.
Wiem że w xm-ie to potrafi przyłożyć w podszybie.
Pozdrawiam
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 29 Wrzesień 2015, 19:20
MANFRED11111, niestety jeszcze nie miałem okazji, będę testował w sobotę oraz za dwa tygodnie na spotkaniu na Jurze. Na tę chwilę same pozytywy, dobra cena, wszystko bardzo ładnie wygląda i pasuje. Regenerowałem na razie jedną poduszkę i następną też zrobię w przyszłości.
Ok wojtis1990,dzieki za info
Dzisiaj ruszyłem wtyczki/kontakty ze wszystkimi którzy z moich znajomych w Radomiu mieli bx-a i po nie długich poszukiwaniach dotarłem do "chyba" jedynego ze złomowanego na placu miedzy puszkami po konserwach .
Serdeczny kolega Donald ponad miesiąc temu wywiuzł go na złom ,twierdził że poduszki w raz siłownikami-komplet w super stanie w nim były.Panowie nie wierzyłem jeszcze tam tkwił i faktycznie poduszki w super stane w nim są-takie gały zrobiłem jat to zobaczyłem ---
była akcja odkupuje całego ze złomu i mam .......sprasowanego bx-a
Pozdrawiam
Ps.udanego wypadu do Jury
Witam,
koty za płoty z demontarzem i montarzem hydrauliki
W miniony czwartek demontaż przednich siłowników z bx-a u blacharza.Lewa tak jak przypuszczałem ukręciła się w trakcie rozkręcania ale spokojna głowa jest druga w barbdzo dobrym stanie.Auto wyspawane profesjonalnie i dziś pod 48godzinach prac blacharskich montaż siłowników.Efekt zadowalający wszystko poszło bardzo gładko,autko dzwigneło się szybciutko jest suchutko jest git.
Dziękuje i Pozdrawiam
Witam,ciąg dalszy wskrzeszania BX-a.Od pierwszych dni nabycia citroena niedziała tylna wycieraczka,więc do roboty.
Podpięta na skróty biega po szybie więc chyba będzie żyć.Po przejżeniu układu elektrycznego coś gdzieś ginie z prądu ,aby oszczedzić rozbierania dywanów,przeszedłem do deski-konkretnie do włącznika i bingoooo .Okazało się że jest po części uszkodzony włącznik-fachowo chyba zimne luty a może wytarte styki-nie wiem elektrykiem nie jestem.
Więc poszedł w ruch szprajj kontakt i wazelina techniczna-----efekt zadowalający na dziesięć włączeń -dziewięć razy działa więc jest git
Po troszku będe opisywał co i jak robię w mojej zabawce bo chyba tak można to nazwać
Pozdrawiam
Witam wszystkich zainteresowanych .Temat ratowania BX-a ciąg dalszy.
Autko stoi na kobyłach,całe wnętrze rozebrane,tył rozmontowany i muszę przyznać że jak na dwudziestopięcio letnie auto nie jast źle.Do wspawania są dwie,trzy łatki w podłodze,w luku bagażowym może cztery i git .
Chciałbym wymienić silnebach-y/szlaubachy jak zwał tak zwał myślę że wiemy oco chodzi..... w tylnym zawieszeniu i sprawa przedstawia się że przednie dostanę natomiast z tylnymi/płaskimi jest problem-nie ma
Pytanie za 100 punktów...czy ktoś przerabiał adaptację poduszek płaskich tylnej belki zzz citroena C15 doo citroena BX?.Zastosowanie tych poduszek jest w obu pojazdach i wyglądają na te same.
Pozdrawiam
Witam,wielkie dzięki Kemsey,w takim razie na cel biorę priorytetowy zakup tych poduszek.Troch pojezdziłem po Radomiu z zapytaniami odnośnie tych w/w mocowań i nikt nie umiał mi nic konkretnego powiedzieć.Po niedzieli podjadę do serwisu citro,ciekawe co powiedzą tam Mocarze
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum