Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd P0170 + problem ze skasowaniem w Lexii
Autor Wiadomość
marwint


Mój samochód: Citroen C5 MK3 2.2 HDi 204KM
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 78
Skąd: Legnica
Wysłany: 31 Październik 2015, 09:42   Błąd P0170 + problem ze skasowaniem w Lexii

Witam
Jakiś tydzień temu wyświetliło mi Depoluttion System Faulty. Lexia wskazała dwa błędy:
1. P0170 - Usterka trwała, Regulacja składu Odpowiedniość
2. P0420 - Usterka trwała, Zestarzenie katalizatora Utrata skuteczności
Skasowałem i defekt niby zniknął, ale po ponownej diagnostyce znowu obydwa błędy wyświetliły się. Ponowne kasowanie - to samo. Każde kasowanie w tym kalkulatorze skutkuje tym bezsensownym zapisem w rejestrze którego nie można skasować, skutkiem tego miałem już 3 zapisy z kasowania dotyczące tego samego problemu. Na marginesie to lipa jakaś z tym, wiem że to nie wpływa na możliwość kasowania w przyszłości ale wkurza że mam bez sensu 15 pozycji(u mnie max. 40 gdzie czytałem wszędzie że jest ich 50) z których obecnie cztery dotyczą nieskutecznego kasowania.

W każdym razie po tej pierwszej chyba nieskutecznej próbie kasowania około tygodnia temu Depollution Fault zniknęło(przypadek? raczej nie ale nie rozumiem bo przed odłączeniem Lexii błędy były nadal a same przecież nie mogły zniknąć) przy pierwszym uruchomieniu silnika i do dzisiaj się nie wyświetliło. W Lexii zniknął P0420 ale pozostał P0170 i świeci kontrolka silnika(gaśnie parę sekund po uruchomieniu silnika). Przejeździłem tydzień, podłączyłem dzisiaj Lexię.

Zainicjowałem na nowo mapy silnika - generalnie problem prawie na pewno wyniknął wskutek rozjechania map benzyny przy próbie ich poprawy w wyniku złej mieszanki podczas jazdy na gazie. Po inicjacji komfort jazdy na benzynie poprawił się(dla porządku: ustawienia gazu korygował gazownik kilka dni temu).

P0170 nadal obecny.

Nie rozumiem dlaczego Lexia nie kasuje tego błędu - pozostawia historię kasowania, bezpośrednio po kasowaniu wyświetla brak defektu a defekt nadal jest. Rozumiem gdybym próbował na siłę skasować błąd bez usunięcia przyczyny, ale po pierwsze Lexia bezpośrednio po kasowaniu wyświetla brak defektu więc "nie buntuje się" a poza tym skład mieszanki może sobie zweryfikować dopiero po uruchomieniu silnika więc dlaczego nie kasuje błędu???

Co o tym sądzicie? Może to problem wersji Lexii? Ale jaką wybrać, w jednym z wątków _Robert_ polecał 7.35 ale w dół nie zaktualizuję bez usunięcia wszystkiego przy czym czytałem że Lexią są problemy po reinstalacji. Mam możliwość aktualizacji do wersji 7.60, 7.64 lub 7.65 - czy któraś z nich jest lepsza(w instrukcji sprzedawcy jest zapis że wszystko nowsze od 7.57 jest niestabilne).

_________________
Pozdrawiam,
Marcin
Citroen C5 MKIII 2014 2.2 HDi BVA sedan
Citroen C4 Picasso MKII 2014 1.6HDi półautomat
Peugeot 307SW 2003 2.0(EW10J4) kombi
Lexia 7.57/PP2000
 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Październik 2015, 11:48   

Uszkodzona sonda lambda, druga za katem.

_________________
Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
 
 
marwint


Mój samochód: Citroen C5 MK3 2.2 HDi 204KM
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 78
Skąd: Legnica
Wysłany: 31 Październik 2015, 16:49   

Czy na pewno nie można tego jakoś sprawdzić?
Nie chcę się nawymieniać na darmo.

Zerknijcie na parametry pracy sondy - od zimnego silnika(po temperaturze widać).



0.png
Plik ściągnięto 612 raz(y) 84,93 KB

1.png
Plik ściągnięto 480 raz(y) 78,61 KB

2.png
Plik ściągnięto 338 raz(y) 89,33 KB

4.png
Plik ściągnięto 332 raz(y) 84,19 KB

5.png
Plik ściągnięto 311 raz(y) 92,23 KB

6.png
Plik ściągnięto 305 raz(y) 81,83 KB

7.png
Plik ściągnięto 339 raz(y) 85,93 KB

8.png
Plik ściągnięto 293 raz(y) 89,97 KB

9.png
Plik ściągnięto 311 raz(y) 80,75 KB

10.png
Plik ściągnięto 364 raz(y) 80,55 KB

_________________
Pozdrawiam,
Marcin
Citroen C5 MKIII 2014 2.2 HDi BVA sedan
Citroen C4 Picasso MKII 2014 1.6HDi półautomat
Peugeot 307SW 2003 2.0(EW10J4) kombi
Lexia 7.57/PP2000
 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Październik 2015, 22:27   

Lepiej zrób film jak sondy pracują, to Ci powiem czy poprawnie. Sondy powinny pracować w zakresie 0,1 - 1 - pierwsza, natomiast druga ( za ) ok 0,48 - 0,65. Ale z tego co widzę to sonda "za" jest dziabnięta.

_________________
Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
 
 
marwint


Mój samochód: Citroen C5 MK3 2.2 HDi 204KM
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 78
Skąd: Legnica
Wysłany: 31 Październik 2015, 22:52   

Film zrobię jutro tylko nie wiem gdzie go udostępnić bo raczej będzie cięższy od 2MB... Jaka długość nagrania wystarczy?

_________________
Pozdrawiam,
Marcin
Citroen C5 MKIII 2014 2.2 HDi BVA sedan
Citroen C4 Picasso MKII 2014 1.6HDi półautomat
Peugeot 307SW 2003 2.0(EW10J4) kombi
Lexia 7.57/PP2000
 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Październik 2015, 23:41   

1 minutka na ciepłym silniku, wrzuć na YT i daj linka.

_________________
Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
 
 
marwint


Mój samochód: Citroen C5 MK3 2.2 HDi 204KM
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 78
Skąd: Legnica
Wysłany: 1 Listopad 2015, 17:08   

Film jest tutaj: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Ale nic nie rozumiem - teraz wyświetla P420(zestarzenie katalizatora), a nie wyświetla P170... Nie wiem o co chodzi bo nikt nic nie kasował...

Oczywiście kontrolka silnika świeci nadal, ale wychodzi na to że z powodu P420 a już nie P170.

A tu jeszcze wydruk z dziennika błędów(o komentarz ws. tych wszystkich błędów prosiłem w innym wątku):



dziennik 01.11.pdf
Podłączony byłem przy stanie 179118km. P420 wystapił przy 179087km, tj. 31km temu. Podłączałem się przy 178987 i jeszcze był błąd P170...
Pobierz Plik ściągnięto 594 raz(y) 103,68 KB

_________________
Pozdrawiam,
Marcin
Citroen C5 MKIII 2014 2.2 HDi BVA sedan
Citroen C4 Picasso MKII 2014 1.6HDi półautomat
Peugeot 307SW 2003 2.0(EW10J4) kombi
Lexia 7.57/PP2000
 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Listopad 2015, 17:51   

marwint napisał/a:
Film jest tutaj: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Ale nic nie rozumiem - teraz wyświetla P420(zestarzenie katalizatora)

Oczywiście kontrolka silnika świeci nadal, ale wychodzi na to że z powodu P420



Kolego nie chce Cię martwić, ale sonda słabo chodzi, ponieważ katalizator wyzionął ducha, innymi słowy - kat do wymiany jest.

_________________
Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
 
 
marwint


Mój samochód: Citroen C5 MK3 2.2 HDi 204KM
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 78
Skąd: Legnica
Wysłany: 1 Listopad 2015, 18:58   

To P420 już wcześniej było... i przestało być - możliwe że po tej mojej pierwszej niby próbie skasowania - nie wiem bo dziś i wczoraj nic nie kasowałem a zniknęło P170 więc równie dobrze mogło samo skasować się P420.

Czy jest jakaś jednoznaczna metoda na sprawdzenie zarówno sond jak katalizatora? Jak dla mnie wskazania Lexii są zbyt chaotyczne żeby można było coś ze spokojem stwierdzić a wymiana kosztuje za dużo żeby eksperymentować :-( .

_________________
Pozdrawiam,
Marcin
Citroen C5 MKIII 2014 2.2 HDi BVA sedan
Citroen C4 Picasso MKII 2014 1.6HDi półautomat
Peugeot 307SW 2003 2.0(EW10J4) kombi
Lexia 7.57/PP2000
 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Listopad 2015, 21:21   

marwint napisał/a:
To P420 już wcześniej było... i przestało być - możliwe że po tej mojej pierwszej niby próbie skasowania - nie wiem bo dziś i wczoraj nic nie kasowałem a zniknęło P170 więc równie dobrze mogło samo skasować się P420.

Czy jest jakaś jednoznaczna metoda na sprawdzenie zarówno sond jak katalizatora? Jak dla mnie wskazania Lexii są zbyt chaotyczne żeby można było coś ze spokojem stwierdzić a wymiana kosztuje za dużo żeby eksperymentować :-( .



Podjedź na analizator spalin, on Ci prawdę powie na 100%

_________________
Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
 
 
Saperek

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: 109km
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 78
Skąd: Płock
Wysłany: 3 Listopad 2015, 12:03   

Usterka trwała czyli nie skasujesz błędu w lexia(?)

_________________
VW Vento > Opel Astra > Mercedes C190 > Toyota Celica VI > Alfa 156 > Renault Megane > Citroen C5 :)
 
 
marwint


Mój samochód: Citroen C5 MK3 2.2 HDi 204KM
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 78
Skąd: Legnica
Wysłany: 11 Listopad 2015, 16:21   

Saperek napisał/a:
Usterka trwała czyli nie skasujesz błędu w lexia(?)


Nie wiem czy pytasz czy stwierdzasz.

Jeżeli stwierdzasz - na unieruchomionym silniku niemożliwe żeby Lexia była na tyle bystra i stwierdziła uszkodzenie katalizatora czy też niewłaściwą emisję spalin. Ponadto jak pisałem - po skasowaniu znika defekt ale przy np. kolejnej diagnostyce wraca z powrotem(przed uruchomieniem silnika!) Po kasowaniu nie wyświetla depollution itd. i gaśnie kontrolka silnika po jego uruchomieniu(na włączonym zapłonie świeci cały czas).

_________________
Pozdrawiam,
Marcin
Citroen C5 MKIII 2014 2.2 HDi BVA sedan
Citroen C4 Picasso MKII 2014 1.6HDi półautomat
Peugeot 307SW 2003 2.0(EW10J4) kombi
Lexia 7.57/PP2000
 
 
Makama

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 268
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Listopad 2015, 16:52   

Po pierwsze - kasowaniem błędów nie naprawisz usterki która powoduje ich wyświetlanie. Nie na tym polega naprawa samochodu.

Po drugie - sprawdź szczelność wydechu, od kolektora do odcinka za drugą sondą lambda. Zwróć uwagę na tzw "plecionkę" która często puszcza,a nie daje się tego usłyszeć. Najlepiej sprawdzić na zimnym aucie, bo wtedy przykładając dłoń można wyczuć uciekające spaliny. Dokładnie obejrzyj smiejsce łączenia rury i katalizatora z obydwu stron i gwint wokół drugiej sondy.

Jak już wykluczysz nieszczelność wydechu - jedź na analizę spalin. Wykluczysz uszkodzenie katalizatora.

Jeśli rozwiąże to Twój problem - nie ma za co, jeśli nie, czytaj dalej:

Po trzecie - te pomiary które robiłeś są o kant D potłuc, bo wykonałeś je na zimny silniku, gdy ten pracuje w trybie open loop.

Po czwarte - skombinuj np ELM albo inny interfejs OBD i zrób zapis parametrów pracy obydwu sond przy rozgrzanym silniku, utrzymując mniej więcej 3000 obr/min przez około 60 sekund i wtedy wrzuć obrazki tutaj.

 
 
Makama

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 268
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Listopad 2015, 18:34   

Nie mogę już edytować posta - jeśli chodzi o brak możliwości skasowania błędu w ECU, to wynika on z przekroczenia dostępnych 50 wpisów dostępnych w jego pamięci. Do tego po przekroczeniu tego limitu często nie można przeprowadzić autoadaptacji i różne cuda się dzieją z ECU.
Skoro u Ciebie mimo widocznych pól zapisu nie możesz skasować błędu i dostępnych jest ich tylko 40 za nie 50 to można przyjąć że ktoś motał w sofcie komputera. Najczęściej ma to miejsce przy korygowaniu przebiegu auta.

Wizyta w ASO, 150-200 złotych, wyczyszczą pamięć i przywrócą właściwy stan oprogramowania.

Dlatego nie warto kasować błędów na pałę i dla samego faktu posiadania czystego kompa. To nie Kosz w Windowsie.

 
 
marwint


Mój samochód: Citroen C5 MK3 2.2 HDi 204KM
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 78
Skąd: Legnica
Wysłany: 11 Listopad 2015, 19:17   

Cytat:
Po pierwsze - kasowaniem błędów nie naprawisz usterki która powoduje ich wyświetlanie. Nie na tym polega naprawa samochodu.

Nigdzie tak nie pisałem i nie uważałem. Natomiast "naprawa samochodu" też nie polega na ślepej wymianie części które sugeruje ECU. Jak wiemy to tylko pomoc a nie wykładnia. Bez skasowania i obserwacji zachowań trudniej się diagnozuje. Prawdą też jest że wkurza piskanie auta przy każdym uruchomieniu z dziwnymi komunikatami.
Cytat:
Po drugie - sprawdź szczelność wydechu, od kolektora do odcinka za drugą sondą lambda. Zwróć uwagę na tzw "plecionkę" która często puszcza,a nie daje się tego usłyszeć. Najlepiej sprawdzić na zimnym aucie, bo wtedy przykładając dłoń można wyczuć uciekające spaliny. Dokładnie obejrzyj smiejsce łączenia rury i katalizatora z obydwu stron i gwint wokół drugiej sondy.

Jak już wykluczysz nieszczelność wydechu - jedź na analizę spalin. Wykluczysz uszkodzenie katalizatora.

Po czwarte - skombinuj np ELM albo inny interfejs OBD i zrób zapis parametrów pracy obydwu sond przy rozgrzanym silniku, utrzymując mniej więcej 3000 obr/min przez około 60 sekund i wtedy wrzuć obrazki tutaj.

Jak sprawdzę to dam znać. Nie wiem kiedy znajdę chwilkę na to.

Cytat:
Po trzecie - te pomiary które robiłeś są o kant D potłuc, bo wykonałeś je na zimny silniku, gdy ten pracuje w trybie open loop.

Zrzuty owszem, później jest link z nagraniem parametrów na ciepłym silniku. Podaję jeszcze raz: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Makama napisał/a:
jeśli chodzi o brak możliwości skasowania błędu w ECU, to wynika on z przekroczenia dostępnych 50 wpisów dostępnych w jego pamięci. Do tego po przekroczeniu tego limitu często nie można przeprowadzić autoadaptacji i różne cuda się dzieją z ECU.
Skoro u Ciebie mimo widocznych pól zapisu nie możesz skasować błędu i dostępnych jest ich tylko 40 za nie 50 to można przyjąć że ktoś motał w sofcie komputera. Najczęściej ma to miejsce przy korygowaniu przebiegu auta.

Wizyta w ASO, 150-200 złotych, wyczyszczą pamięć i przywrócą właściwy stan oprogramowania.

Wszelkie informacje w internecie jak również sama Lexia jest tutaj jednoznaczna - po przekroczeniu miejsc zapisów nadal można kasować błędy. Czy jesteś zatem pewien tego że nie mogę skasować z tego powodu?
Co do dostępnych pól - osobiście myślę że to kwestia samego kalkulatora. Tak samo nie mogę ustawić czasu przejścia w tryb economy mode podczas gdy w większości przypadków jest to możliwe.

_________________
Pozdrawiam,
Marcin
Citroen C5 MKIII 2014 2.2 HDi BVA sedan
Citroen C4 Picasso MKII 2014 1.6HDi półautomat
Peugeot 307SW 2003 2.0(EW10J4) kombi
Lexia 7.57/PP2000
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA