Makama
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 268 Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Listopad 2015, 19:51
marwint napisał/a:
aprawa samochodu" też nie polega na ślepej wymianie części które sugeruje ECU.
Ślepa wymiana to też nie naprawa, to chałtura. Odczytane błędy mają być wskazówką do określenia który blok lub podzespół powoduje zakłócenia w pracy np. silnika. Algorytm jest taki : Odczyt błędów, sprawdzenie przyczyny, usunięcie usterki, lub jej wykluczenie (czyli wniosek że błąd powstał w wyniku bliżej nieokreślonych złych warunków pracy) następnie skasowanie błędu i obserwacja zachowania auta.
Tylko to już jest zbytnia komplikatornia, najlepiej usiąść z kompem na fotelu i poklikać. Jak się uda to dobrze, jak nie to można ponarzekać jakie to badziewne auta obecnie się produkuje. Niestety sporo warsztatów (łącznie z ASO) ma leniwą i niewyszkoloną kadrę a za wszystko płaci klient....
marwint napisał/a:
Zrzuty owszem, później jest link z nagraniem parametrów na ciepłym silniku.
Na wolnych obrotach. Do bani. Ciepły silnik, 3000 rpm, skaner OBD (Lexia ma czas próbkowania ok 1s to wieczność w przypadku pracy silnika)
Cytat:
Wszelkie informacje w internecie
no no. to wszystko wyjaśnia. Na tym forum znajdziesz posty kol. dejnekomirek i Smokus które opisują problem. Ja się osobiście z nim zetknąłem nie raz. Kupić Lexię to nie problem, ale umiejętnie z niej korzystać niekoniecznie.
marwint napisał/a:
Co do dostępnych pól - osobiście myślę że to kwestia samego kalkulatora. Tak samo nie mogę ustawić czasu przejścia w tryb economy mode podczas gdy w większości przypadków jest to możliwe.
Tak, ktoś grzebał w sofcie bo wymieniał BSI i klonował immo, albo cofał licznik.
Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 1409 Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Listopad 2015, 21:15
Makama napisał/a:
jeśli chodzi o brak możliwości skasowania błędu w ECU, to wynika on z przekroczenia dostępnych 50 wpisów dostępnych w jego pamięci. Do tego po przekroczeniu tego limitu często nie można przeprowadzić autoadaptacji
Makama u mnie pomimo braku limitów zapisu ( wykorzystane już 50 ) mogę Lexią wszystko zrobić, począwszy od kasowania błędów w kalk. "WTRYSK" kończywszy na autoadaptacji, a robiłem to kilka razy. Twierdzę, że w tej kwestii nie masz racji. Kolega Marwint ma błąd stały więc go nie skasuje, normalne. Ja już wcześniej napisałem co na ten temat sądzę.
_________________ Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
Makama
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 268 Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Listopad 2015, 21:34
__Robert__ napisał/a:
Makama napisał/a:
jeśli chodzi o brak możliwości skasowania błędu w ECU, to wynika on z przekroczenia dostępnych 50 wpisów dostępnych w jego pamięci. Do tego po przekroczeniu tego limitu często nie można przeprowadzić autoadaptacji
Makama u mnie pomimo braku limitów zapisu ( wykorzystane już 50 ) mogę Lexią wszystko zrobić, począwszy od kasowania błędów w kalk. "WTRYSK" kończywszy na autoadaptacji, a robiłem to kilka razy. Twierdzę, że w tej kwestii nie masz racji. Kolega Marwint ma błąd stały więc go nie skasuje, normalne. Ja już wcześniej napisałem co na ten temat sądzę.
Nie, nienormalne. Usterka stała to taka, która pojawiła się przynajmniej dwukrotnie przy tych samych warunkach. Można tę usterkę skasować interfejsem lub przez skasowanie pamięci sterownika (odłączenie akumulatora). Ze względu na przekroczenie ilości wpisów usterka stała nie może zostać usunięta. W tej sytuacji nie omżna przeprowadzić adaptacji (błąd stały nie został usunięty z pamięci ECU).
Nie masz problemu dopóki u Ciebie nie pojawi się błąd stały.
Nie chce mi się szukać,ale tu na forum, na citroen auto są te przypadki opisane.
PS.: Jest jeszcze jeden wariant - problem może tkwić w interfejsie diagnostycznym lub wersji Lexia. To też trzebaby zweryfikować.
Mój samochód: Citroen C5 MK3 2.2 HDi 204KM
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 23 Sie 2015 Posty: 78 Skąd: Legnica
Wysłany: 12 Listopad 2015, 08:13
Spróbuję gdzieś zassać polecaną przez __Robert__'a wersję 7.35 - tak dla zasady(czy działa pod Windows 7? A jeżeli nie to jaka wersja działa stabilnie pod siódemką?).
Niezależnie od tego jak znajdę chwilkę to sprawdzę kat'a oraz ewentualne nieszczelności układu wydechowego i po tym jeżeli kat okaże się sprawny parametry sondy na innym interfejsie.
Co do kasowania - Makama to trochę czepialskie co piszesz
Cytat:
no no. to wszystko wyjaśnia.
przede wszystkim to wyrwałeś to z kontekstu. Otóż w Lexii jest JEDNOZNACZNY zapis: po zajęciu wszystkich miejsc zapisu MOŻNA nadal kasować błędy! A to co pisałem o informacjach w internecie dotyczyło tylko pytań użytkowników o to zagadnienie i wszędzie odpowiedzi potwierdzały to o czym Lexia informuje o kasowaniu po przekroczeniu miejsc zapisu.
Natomiast wszelka logika mówi i wskazuje na to że interfejsem powinno się dać skasować te błędy bo żaden z tych błędów nie jest stały w tym sensie że ECU "widzi" błąd NA WYŁĄCZONYM SILNIKU. Dziwny przypadek jest taki że ja je kasuję, tworzy się nowy zapis, po wyjściu z kalkulatora w kolumnie defekt zmienia się informacja na NIE. Po tej czynności gaśnie też lampka silnika na uruchomionym silniku i nie wyświetla Depollution... . Natomiast bezpośrednio po skasowaniu błędu i ponownej diagnostyce błędy są znowu widoczne - również przed uruchomieniem silnika. I tego nie rozumiem i nie wiem czym wyjaśnić.
W każdym razie sprawdzę kata i w międzyczasie inną wersję Lexii to dam znać co wyszło. Przy tej okazji - może ktoś może podać jakichś konkretny link, na chomiku jest tego mnóstwo tylko nie ma pewności co do wersji.
Mój samochód: Citroen C5 MK3 2.2 HDi 204KM
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 23 Sie 2015 Posty: 78 Skąd: Legnica
Wysłany: 30 Listopad 2015, 18:55
Byłem na 3(:)) stacjach diagnostycznych - nigdzie nie mieli działającego analizatora...(lub może im się nie chciało...) Ciekawe jak robią poszerzone przeglądy...
W każdym razie wyrazili swoje poglądy(to zbiór diagnoz z wszystkich trzech stacji):
1. Jeżeli nie ma spadku mocy(tj. kat nie zapchany) to kat jest sprawny
2. Wywalona sonda lambda(dodam że oglądałem i mechanicznie nie ma się do czego przyczepić)
3. "Emulator"(tak to nazwał jeden z mechaników od gazu nie działa prawidłowo i powoduje to wystąpienie błędu.
To mniej więcej wszystkie pomysły.
Poza mało konkretnym punktem pierwszym jakąś logikę to ma. Najbardziej zastanawia mnie potencjalny wpływ gazu bo na samym początku problemów z depollution... podejrzewałem gaz ale jakoś w trakcie wydało mi się że przyczyna raczej tkwi w czym innym. Ale zastanawiam się czy nie powinienem pójść tym tropem - jakiś miesiąc temu zrobiłem adaptację map silnika w Lexii po czym jak już pisałem kultura pracy na benzynie wzrosła dość namacalnie. Ale zwróciłem uwagę że teraz na benzynie jest już gorzej(a przynajmniej tak mi się wydaje) co może świadczyć o tym że przez złą mieszankę gazu kalkulator silnika koryguje dawkę benzyny aż w końcu wywala depollution...
Pytanie do Was - czy i jak można wykluczyć złą mieszankę gazu?
Bo trudno suszyć gazownikowi głowę jeżeli okazało by się że ten trop jest błędny.
Co do analizatora spalin - planuję z tej usługi gdzieś skorzystać jak znajdę kolejną chwilkę i rzetelną stację diagnostyczną - czy przy tym badaniu mogę jakoś konkretniej skupić się na gazie żeby wyciągnąć jakiś wniosek co do właściwego wystrojenia LPG?
Pitcarn
Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 170 Skąd: Wrocław
Wysłany: 6 Czerwiec 2019, 20:39
Przyznam że nie czytałem wątku ale błąd P0170 powodowało u mnie rozjechanie map LPG. Po wykonaniu adaptacji przepustnicy błąd znikał. Można też pojeździć na benzynie i mapa się poprawi.
Mój samochód: Citroen C5 MK3 2.2 HDi 204KM
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 23 Sie 2015 Posty: 78 Skąd: Legnica
Wysłany: 6 Czerwiec 2019, 21:51
Problem był z uszkodzonym wtryskiwaczem gazu. Sama Lexia nie wykryje oczywiście takiego błędu. Tyle że sama Lexia to dziwny program. Wbrew niektórym inteligentnym radom jak "to nie śmietnik w Windows" problem ze skasowaniem nie powinen występować przy jego kasowaniu na postoju kiedy błąd ma prawo wystąpić tylko podczas uruchomionego silnika.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Czerwiec 2019, 22:13
Mapa nie poprawi sie . Powinno wykonac sie kasowanie adaptacji na benzynie i to nie mapy na lpg sie rozjezdzaja, tylko rozjezdza sie mapa benzyny przy zle wyregulowanym gazie. Kalkulator silnika nie rozroznia na jakim paliwie silnik pracuje i przy zlym skladzie mieszanki na gazie probuje skorygowac mape benzynowa , itd…
Dalsza jazda moze uszkodzic silnik (wypalenie zaworow ) szczegolnie przy zbyt ubogiej mieszance. Gazownicy stroja na szybko, bez porownywania skladu na benzynie i gazie w identycznych warunkach. Wbrew pozorom nawet warunki atmosferyczne moga wplywac znaczaco na ustawienie mieszanki, nawet w systemach z korekcja skladu automatyczna. Pomijam oczywiscie rowniez bledy montarzowe, gdyz rowniez sposob zamontowania komponentow ( miejsce zamontowania map sensora dla gazu, czujnika temperatury gazu, umiejscowienie wtryskiwaczy gazu, zasilanie ich i wiele innych, pomijajac dobor elementow do silnika, ilosci cylindrow i zapotrzebowanie na moc) ma bardzo duze znaczenie dla prawidlowej eksploatacji. Najgorsze w tym jest to, ze mieszanka gazowa pali sie duzo lepiej niz benzynowa i nawet nie zauwazymy, ze mamy problem ze zbyt zubozonym skladzie, co bardzo szybko prowadzi do wypalenia zaworow. Jedynym objawem jest rozjezdzanie sie map benzynowych silnika.
Radze zresetowac wartosci adaptacyjne silnika, przejechac na benzynie (tylko na benzynie !) minimum 200 km., a lepiej wiecej i dopiero wtedy pojawicn sie u gazownika na regulacje skladu mieszanki gazowej. Rowniez regulacje pod obciazeniem, a wiec w czasie jazdy sugerujac sie czasami wtrysku benzyny i czasami wtrysku benzyny na gazie w roznych warunkach pracy silnika . Niezaleznie od rodzaju paliwa czasy wtrysku benzyny musza byc identyczne, gdyz tylko wtedy komputer silnika nie widzi konfliktu i mapa nie rozjedzie sie. Taka jest zasada strojenia silnika na gazie ( oczywiscie jest to bardzo uproszczone, ale dla amatora wystarczy). Warto pilnowac serwisowania instalacji LPG, gdyz parametry regulacji bardzo szybko moga sie zmieniac. Bardzo pomocne sa podglady parametrow korekcji skladu dlugoterminowe ( pozadane jest, aby miescily sie w zakresie +, - 5%. Przy takim ustawieniu skladu silnik bedzie pracowal poprawnie.
Lekcewazenie problemow z mapa moze skonczyc sie kosztownym remontem glowicy.
Pitcarn
Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 170 Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Czerwiec 2019, 19:52
Oczywiście Mirku masz rację. Miałem na myśli rozjeżdżanie się mapy benzyny przy silniku pracującym na lpg. Lpg stroimy oczywiście tylko podczas jazdy, najlepiej przejeżdżając ten sam odcinek drogi na obu paliwach. Najdokładniej metoda to na czas wtrysku. Jak miałem poprzednie auto właśnie z lpg to dwa razy do roku musiałem poprawiać mapy (miałem prosty sterownik bez korekcji po obd). Obwodnica , blokada skrzyni na 4 biegu w automacie i jazda
"Problem był z uszkodzonym wtryskiwaczem gazu."- Marwint, nie pomyślałem o tym. Miałem u siebie listwę reg fast i faktycznie jak się jeden wtrysk zepsuł -pękła sprężynka to gazu nie szło wyregulować i mapy się tak rozjechały że auto przy dojeżdżaniu do skrzyżowań gasło.
Do lexi nie możesz mieć pretensji że nie czyta parametrów lpg
Kup sobie interface do sterownika i przy odrobinie chęci sam sobie będziesz stroił.
Mój samochód: Citroen C5 MK3 2.2 HDi 204KM
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 23 Sie 2015 Posty: 78 Skąd: Legnica
Wysłany: 8 Czerwiec 2019, 23:44
Od ponad 1.5 roku ujeżdżam diesel'a, więc nie zanosi się na zabawę z lpg...;)
Chociaż miałem myśli wtedy żeby kupić fejsa, tyle że instalacja była na gwarancji, a auto zmieniłem niedługo po jej upływie.
żółwik
Mój samochód: c5, c3 .berlingo
Poj. silnika (cm3): 1800, 1100, 1400
Paliwo: pb ,pb, on
Wersja:: berline ,
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 29 Sie 2021 Posty: 17 Skąd: radziejów
Wysłany: 9 Marzec 2022, 21:29
aby nie otwierać nowego wątku zapytam jako ciągłość tematu
pacjent C5 1,8 125kM z LPG 2007 r
przypadłość na PB
co jakiś czas zazwyczaj co drugii zbiornik paliwa zapala sie kontrolka silnika żółta i wywala w lexii błąd P0170 jako usterkę trwałą / regulacja składu odpowiedzialności / przy temp 20 C na silniku ,
i P0172 jako przemijajacą / regulacja składu górne położenie graniczne/ również przy 20 C
czy dobrze wnioskuję że 2 sonda padła , jeżeli tak to mama prośbę do kolegów o nr katalogowy lub OEM jak również producenta tak aby nie kupować dwa razy , oczywiście mile widziana rozsądna cena zakupu .
a link to byłby idealnym rozwiazaniem
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Marzec 2022, 09:27
Radze zrobic dobra diagnostyke silnika. Ewidentnie masz problem ze spalaniem w cylindrach. Powodem moze byc : stare swiece, cewka zaplonowa, nieszczelnosc w dolocie, nieszczelnosc w wydechu, nieszczelny zawor, lejacy wtrysk, zapieczony wtrysk. Po prostu sterownik silnika melduje, ze nie jest w stanie poradzic sobie z regulacja mieszanki do prawidlowych wartosci. O tym wlasnie melduje sonda , pierwsza i druga, czyli raczej sondy sa sprawne, problem tkwi w silniku. Sonda to jest ostatnia cegielka tego lancucha przyczyn.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum