Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen DS3 Racing
Autor Wiadomość
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 8 Wrzesień 2010, 01:04   Citroen DS3 Racing

Ku wielkiej radości kibiców sportów samochodowych, pierwsze zamówienia na CITROËNA DS3 RACING będzie można składać już od 1. września 2010. CITROËN DS3 trafił w ręce inżynierów Citroën Racing, którzy tchnęli w niego sportowego ducha. Gwarancją sukcesu tego modelu jest fakt, że CITROËN zdobył już dobył pięć tytuł tytułów Rajdowego Mistrza Świata WRC w kategorii producentów i sześć w kategorii kierowca/pilot z duet duetem Sebastian Loeb i Daniel Elena Elena.

Wersja RACING, stworzona na bazie najwyższego poziomu wykończenia CITROËNA DS3 (Sport Chic), ma zdecydowanie sportowy i ekskluzywny charakter. CITROËNA DS3 RACING wyróżniają atrybuty typowe dla samochodów rajdowych, takie jak elementy z włókna węglowego i specyficzne wyposażenie zaczerpnięte ze świata sportów portów samochodowych.

Zmodyfikowany przez ekipę CITROËN RACING silnik o pojemności 1,6 ,6 l rozwija moc 202 KM, co pozwoliło na uzyskanie wyniku 26,5 sekund sekundy na odcinku 1.000 m ze startu zatrzymanego. Zarówno zawieszenie jak i pozostałe elementy układu jezdnego były przedmiotem modyfikacji.

Pierwsi nabywcy tego modelu, oferowanego już od 29.990 €, będą mogli przejechać nim pierwsze kilometry jeszcze przed końcem tego roku.

Rajdowy szyk
CITROËN DS3 RACING o długości 3,96 m to kwintesencja sportowego ducha. Przejmuje on kod stylistyczny CITROËNA DS3, ale wyróżniają go atrybuty typowe dla samochodów rajdowych, takie jak dyfuzor powietrza, podwójna chromowana końcówka układu wydechowego czy zastosowanie włókna węglowego w wielu elementach nadwozia. Dyfuzor powietrza, półsztywna listwa zderzaka przedniego, dolny pas nadwozia, poszerzone progi i nadkola z karbonu są gwarancją żywiołowego i wyrazistego temperamentu. CITROËN DS3 RACING wyposażony jest w 18-calowe obręcze kół o oryginalnym designie, dostępne są w dwóch kolorach, czarnym Noir Onyx w wersji z dachem w kolorze pomarańczowym lub Blanc Banquise w wersji z szarym dachem. Motywy stylistyczne dachu dodatkowo podkreślają sportowy charakter samochodu.

Kabina przejęta z modelu CITROËN DS3 również poddana została specyficznym modyfikacjom. Wstawki w kolorze karoserii i z włókna węglowego znajdziemy również we wnętrzu: na fasadzie centralnej deski rozdzielczej, kierownicy czy daszku nad zestawem wskaźników.

Wyjątkowy charakter CITROËNA DS3 RACING został wyraźnie zaakcentowany przez logo CITROËN RACING umieszczone na oparciach foteli przednich i tabliczce na okładzinie dachu.

Rasowy silnik
Istotnym atutem CITROËNA DS3 RACING są jego osiągi. Opracowany przez ekipę CITROËN RACING silnik korzysta z całej specjalistycznej wiedzy technologicznej i doświadczenia Marki.

Modyfikacja silnika THP 150 o pojemności 1,6 litra pozwoliła zwiększyć jego moc ze 156 do 202 KM. Wyższy jest również jego maksymalny moment obrotowy, który zwiększony został z 240 Nm do 275 Nm, tj. o prawie 15 %, i jest dostępny w szerokim zakresie obrotów, co gwarantuje elastyczność i przyjemność użytkowania.

Zawieszenie stawiające na komfort jazdy
Kolejnym obiektem skupiającym uwagę konstruktorów było podwozie i układ jezdny. W wersji RACING, inżynierowie zmodyfikowali już istniejące rozwiązania, stawiając sobie za cel zapewnienie intensywnych wrażeń i stałego dialogu pomiędzy kierowcą i drogą. Po tych zabiegach, CITROËN DS3 RACING dysponuje wszelkimi atutami, aby stać się wzorcowym modelem w swoim segmencie.

Aby zagwarantować samochodowi znakomite trzymanie się drogi, głębokiej ewolucji uległo zawieszenie: amortyzatorom nadano sportowe parametry, poszerzono o 30 mm rozstaw kół z przodu i z tyłu, a prześwit zmniejszono o 15 mm.

Jeszcze bardziej precyzyjny stał się także układ kierowniczy, który dostosowano do sportowego temperamentu samochodu. Układ hamulcowy, obejmujący z przodu 4-tłoczkowe zaciski i specyficzne tarcze, sparametryzowany został według standardów rajdowych.

Główne parametry techniczne
Wymiary (dł. x szer. x wys.) (mm) 3962 x 1717 x 1443
Rozstaw osi (mm) 2464
Silnik THP 200 6-przełożeniowa skrzynia biegów
Typ 4 cylindry / 16 zaworów benzyna + turbo
Pojemność skokowa (cm³) 1598
Maks. moc KM/kW przy obr/min 202 / 149 przy 6000
Maks. moment obrotowy (Nm) przy obr/min 275 od 2000 do 4500
Opony 215 / 40 R 18
1000 m start zatrzymany 26,5 sekund
od 0 do 100 km/h 6,5 sekund

Podstawowe elementy wyposażenia dodane do wersji bazowej CITROËN DS3 Sport Chic
Wykończenie Carbone na zewnątrz i wewnątrz
Obręcze kół ze stopów lekkich 18 cali
Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
Automatyczne włączanie świateł
Automatyczne wycieraczki przednie
Radar parkowania tyłem
Elektrycznie składane lusterka boczne

Dostępne kolory
nadwozie Noir Onyx / dach Orange
=> wraz z felgami, listwą osłony chłodnicy i logo w kolorze pomarańczowym
nadwozie Blanc Banquise / dach Gris
=> wraz z felgami w szarym matowym kolorze Gris, listwą osłony chłodnicy i logo w kolorze grafitowym

Tapicerki
Tapicerka Maille Trami Mistral / Alcantara
Fotele Sport z logo CITROËN RACING
Dedykowane dywaniki i element ozdobny na pilocie

Podobno na rynku pojawi się tylko 1000 egzemplarzy Citroen DS3 Racing.

Źródło: Citroën Polska



wnętrze.jpg
Plik ściągnięto 8213 raz(y) 20,46 KB

zegary.jpg
Plik ściągnięto 8214 raz(y) 20,36 KB

fotele.jpg
Plik ściągnięto 8215 raz(y) 17,63 KB

felgi.jpg
Plik ściągnięto 8213 raz(y) 18,61 KB

citroen-ds3-racing.jpg
Plik ściągnięto 45 raz(y) 24,33 KB

DS3 racing - LE.jpg
Plik ściągnięto 51 raz(y) 23,27 KB

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Ostatnio zmieniony przez robert 9 Wrzesień 2010, 17:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pinio


Mój samochód: C2
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benz
Wersja:: by LOEB
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Wrzesień 2010, 17:09   

może się skuszę :)

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 8 Wrzesień 2010, 17:16   

Wygląda zacnie, ciekawe jak jeździ? - pewnie tak samo dobrze jak wygląda.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
wuwuzela
[Usunięty]

Wysłany: 9 Wrzesień 2010, 13:10   

Oby jeździł tak jak wygląda choć na papierze dane wyglądają dobrze ale nie świetnie :)

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 9 Wrzesień 2010, 13:58   

Citronauta napisał/a:
Oby jeździł tak jak wygląda choć na papierze dane wyglądają dobrze ale nie świetnie :)
A jakie powinien mieć dane według Ciebie, aby było świetnie?

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
wuwuzela
[Usunięty]

Wysłany: 9 Wrzesień 2010, 15:27   

Według mnie napis RACING nie powinien tam być od parady... Jeśli mam być szczery to 6.5 sekundy do setki na 16 zaworowym uturbionym silniku to troche dużo tak samo 26.5 sekund na 1000metrów... Auto moim zdaniem powinno zejść poniżej 6 sekund bo chyba nie należy do aut z serii wielkich. A napis racing nie powinien przekładać się na troszkę więcej koni i lepsze wyposażenie ale oprócz tego powinien jeszcze wyróżniać się tym że jest sporo szybszy aniżeli zwykły ds3 czy nawet konkurencja... PS to tak jak z wersjami By loeb niby sport ale po maskami znajdowały się silniki 1.6 z dieslami i benzynami pod maską no to chyba nie ten kierunek... I nie mówie że w ds3 recing będzie montowany silnik 1.6hdi ale staram się pokazać że sportowe wersje sa ale głównie wyposażeniowe a nie strikte sportowe

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 9 Wrzesień 2010, 17:00   

A według mnie jest OK. Model ma oprócz pakietu stylizacyjnego ma 46KM więcej od najsilniejszego modelu seryjnego. Do setki przyspiesza 0,8s szybciej. Przypomnę -
zwykły DS3 ma od 95KM do 150KM i przyspieszenie do 100 km/h odpowiednio 10,6s i 7,3s.
Dla porównania Clio w najmocniejszej wersji Gordini R.S. ma 200 KM i do setki przyspiesza w 6.5, Mini w wersji John Cooper Works ma silnik o mocy 211 KM i do setki przyspiesza w 6,5s.
Według mnie DS3 w wersji RACING to ścisła światowa czołówka jeżeli chodzi o osiągi w tej klasie samochodów, a kolega chyba po prostu się czepia.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
pinio


Mój samochód: C2
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benz
Wersja:: by LOEB
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Wrzesień 2010, 19:33   

nie czepiać się mojego samochodu :)

 
 
wuwuzela
[Usunięty]

Wysłany: 9 Wrzesień 2010, 19:35   

NIe czepiam się poprostu mam na to swoje własne zdanie któe jak widać jest inne jak zdanie firmy citroen...

 
 
pinio


Mój samochód: C2
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benz
Wersja:: by LOEB
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Wrzesień 2010, 19:38   

Trzeba będzie Robercik kolegę naprostować w skalnym miasteczku . :)

 
 
wuwuzela
[Usunięty]

Wysłany: 9 Wrzesień 2010, 19:40   

A prosze ja was bardzo mozemy uciąć sobie krótką pogawędkę na ten temat bo napisałem sobie dłuższą wypowiedź ale coś nie chce mi sie wysłać także nie ma sprawy :)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA