Auto notorycznie niedogrzane chociaż można powiedzieć że kpl się nie grzeje.
Pierwsze oczywiste podejrzenie - termostat. Wymieniony na nowy, zero różnicy.
10*C mrozu i wskaźnik temp. z białego pola nawet drgnąć nie chce, szyby od wewnątrz zamarzają lodem od wydychanego powietrza a w trasie potrafi przerzucać na benzynę bo silnik nawet 30*C utrzymać nie może aby na LPG chodził.
1. Chłodnica - lodowata na całej powierzchni
2. Węże chłodnicy - lodowate obydwa
3. Powietrze z nawiewów ledwo letnie - 10* mrozu w aucie jedziesz zapakowany jak na Syberii
4. Wkładasz paluch do zbiornika wyrównawczego - zimny płyn
110km jazdy non-stop w trasie, jeszcze z przyczepką, w jedną pusta, w drugą ok 300kg ładunku, przełącza co jakiś czas na benzynę bo nie ma prawidłowej temperatury w parowniku.
W aucie łapy ci do kierownicy przymarzają i w biegu skrobiesz ze szronu szyby od wewnątrz
Chłodnica cała zasłonięta tekturą - nic nie daje. Wszystkie otwory wlotowe od przodu w komorę silnika podobnie zapchane tekturą - nic nie daje. Właściciel chce już płytę pod spodem silnika dokupić i zamontować co moim zdaniem da tyle samo co dwa zabiegi powyżej.
To jest ten "szczęśliwy" silnik 1.4 z jego zamiłowaniem do uszczelek i w tym przypadku też tak jest - że jest przerwana ale: przerwana jest na kanale olejowym na zewnątrz bloku. Olej jest czysty - płyn się nie dostaje, płyn jest czysty - olej się nie dostaje. Płynu nie ubywa (standardowo raz na rok po lecie dolewa z pół litra - normalne zużycie, odparowanie płynu. W układzie chłodzenia nie ma nadmiernego ciśnienia.
Dodam że latem jest podobnie: po 10km jazdy wskaźnik temp. trochę pow. 70*C pokazuje, jak dłużej postoi na chodzie lub jakieś miejskie korki to dociągnie się do wskaźnikowych 90ciu ale wystarczy wyjechać z korków i już zbija temperaturę w dół do okolic 70*C.
Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 536 Skąd: CRA
Wysłany: 22 Styczeń 2016, 10:39
LPG "fabryczne" znaczy od nowości w DE zamontowany BRC Sequent - był przy okazji serwisu/przeglądu tej instalki w autoryzowanym warsztacie BRC i mówili że wzorowo zamontowana.
Jak sprawdzić to zapowietrzanie ?
Spróbować jazdy bez korka na zbiorniku wyrównawczym ?
Węże nie są twarde ale i też nie ma jak tego sprawdzić bo stale zimne. Silnik nie wykazuje objawów jakoby się smażył bez grama płynu w układzie.
Witaj Piasek
Jestem w lekkim szoku twojego opisu problemu , napisz kiedy była wymieniana pompa wody?,myślę że w pompie wody nie ma już łopatek które gonią wode po całym obiegu chłodniczym/grzewczym
2. czy sprawdzana była chłodnica pod kątem drożnym/przelotowym płynu.Jeśli jest zamulona to na 99% nagrzewnica też jest zamulona
3.szyby od wewnątrz zamarzają bo leci z nadmuchów tak zimne powietrze ale nawet jeśli by takie leciało to szyba by nie zamarzała.Myślę że z nadmuchów leci tak słabo powietrze że nie dociera tam gdzie powinno i nie osusza danego miejsca więc chyba jest zabity syfem na maksa filtr kabinowy przez który nie przepływa świeże powietrze
Myślę ze lpg nie ma nic do tego problemu a że przłącza na PB bo ma prawo nie odczytuje prawiłowej temperatury do jazdy na lpg
Pozdrawiam
Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 536 Skąd: CRA
Wysłany: 22 Styczeń 2016, 10:50
MANFRED11111 napisał/a:
napisz kiedy była wymieniana pompa wody?
przy okazji rozrządu, 14 tyś km temu
MANFRED11111 napisał/a:
myślę że w pompie wody nie ma już łopatek które gonią wode po całym obiegu chłodniczym/grzewczym
to by się silnik gotował a wskaźnik to sygnalizował na desce
MANFRED11111 napisał/a:
czy sprawdzana była chłodnica pod kątem drożnym/przelotowym płynu.Jeśli jest zamulona to na 99% nagrzewnica też jest zamulona
układ nie był nigdy płukany ale i też przy okazji zmiany pompy wody nie wykazywał żadnego zasyfienia, podobnie w zbiorniczku wyrównawczym płyn czyściutki i klarowny, taki jaki był wlany przy zmianie rozrządu. Gdyby układ był zasyfiony latem przynajmniej jeździłby parowozem a nic podobnego się nie dzieje. Latem ogrzewanie działa bez zarzutów - tyle że wtedy jest niepotrzebne.
MANFRED11111 napisał/a:
szyby od wewnątrz zamarzają bo leci z nadmuchów tak zimne powietrze
leci zimne bo i ledwie letnia nagrzewnica
MANFRED11111 napisał/a:
zabity syfem na maksa filtr kabinowy
jest czysty i zmieniany regularnie. Bez filtra nie ma żadnej różnicy - no jest: jeszcze mocniej dmucha lodowatym.
MANFRED11111 napisał/a:
napisz kiedy była wymieniana pompa wody?
przy okazji rozrządu, 14 tyś km temu
Dobrej firmy jest włożona? Zdarzały się przypadki, że łopatki się zutylizowały po części bo zamiast metalowych były plastiki... a może faktycznie ma powietrze w układzie...
Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014 Pomógł: 59 razy Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 893 Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 22 Styczeń 2016, 15:55
Po pierwsze sprawdź pompę (tak jak koledzy piszą) a po drugie zrób połączenia oryginalne omijając instalację LPG. Czy w tym modelu jest zbiorniczek wyrównawczy wmontowany w chłodnicę? Miałem kiedyś klienta z podobnym problemem (berlingo 1), przyczyną był za wysoko zamontowany parownik i silnik szybko się zapowietrzał - był to model z w/w chłodnicą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum